Vilken klass skall man köra i

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Är det SBG klassen man skall köra i.

Vad jag får fram är det den ända klassen som inte har en vikt gräns vilket är bra för oss med liten budget och inte kan trimma så mycket.

sen är det väl rätt fritt hur hojen ser ut, eller har jag fel.

Har ett PSG chassi på g men den klassen tror jag är för dyr sen är min vikten med förare 270kg vilket betyder att jag skulle behöva vikta racehojen med minst 20kg.

Kom gärna med lite tyck och tänk.

mvh Jonas
 
Jadu det beror ju på hur fort du kör;-) Om du ligger över 6,4/10,0 så har du ju Street Bike att köri i också, där e ju rätt öppet reglemente förutom att du ska ha ljus fram o bak. Kör du under 6,20 så har du ju Super Comp Bike att välja också.
 
I street bike måste väl hojen vara godkänd för gata ?

Vill ju köra där det inte finns för stora regler på hur hojen ser ut och inte behöver vara godkänd för gatan för att hålla kostnaderna nere.

Efter som effekten inte är så hög vill man hållla vikten nere för att gå fort och då verkar klassen SGB den enda.

Har ju redan en gathoj som gått i SGB och tror det bästa är 6.22 och 9.60 på 402m.

Jag har skälv kört 6.44 och 186km/t med en urusel start och en olättad hoj (240kg).

Nu är jag sugen på ett Gammalt PSB chassi och en vikt på 175kg, med min motor så bör den gå lite fortare.
 
Det är ju inget som hindrar dig från att åka SGB med ett PSB-chassi. Då kan du ju i lagom takt vidareutveckla motorn och hoppa uppåt i klasserna allt eftersom ekonomi och lust tillåter.
 
Det är ju inget som hindrar dig från att åka SGB med ett PSB-chassi. Då kan du ju i lagom takt vidareutveckla motorn och hoppa uppåt i klasserna allt eftersom ekonomi och lust tillåter.

Smidig :tummenupp

Sitter och läser Svemo reglerna nu och frias klass är SGB där hojen han se ut lite hur som helst, vilket är kul.

Jag trodde först att denna klass var för gatreggade hojar efter som min gammla Gsxr har gått där utan jätte stora förändringar från orginalet.
 
Det verkar ju som att din cykel o du skulle gå rakt in i SGB o precis som skrevs här innan så kan du ju gå uppåt i klasserna ju mer trim o erfarenhet på körningen du har. Lycka till o ge järnet:-)
 
Min hoj skall bara bli gathoj till nästa år (besiktning), så fjädring skall åtgärdas och hojen skall få orginalhöjd.

Så det är därför jag fundera på att skrapa ihop pengar till ett gammalt race chassi som jag kan fixa på i några år.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top