Vilken kedja skall man köpa?

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date
jag tjackade en RK och den har inte gått av än och MC'n rullar framåt när jag gasar så den fungerade.

E de en 520 kedja så är alternativet DID520ERV2 dyr men bra, rullar extremt lätt.

ThomasN skrev:
http://www.motorcycle-superstore.com/Department.aspx?Department=660&Division=6

Skall köpa ngn av dessa kedjor till min Honda CBR 600F3 (1996). Hur fan vet jag vad jag skall ha för någon? Finns ju 10 olika märken och varje märke snittar väl på 10 olika modeller. Kollade nån sprängskiss och det stod '112L' vid kedjan. Antar att det har något med längden att göra?

Jag har redan valt ut AFAM drev jag hade tänkt köpa.

RoLLER skrev:
jag tjackade en RK och den har inte gått av än och MC'n rullar framåt när jag gasar så den fungerade.

Just på motorcycle-superstore.com verkar inte RK någon hit.

"Suitable for 80cc max street and offroad use"

Vad är skillnad på 420*120 och 520*120 t.ex.? Jag vet att min skall vara X * 120.

Enligt tabellerna har den 530 kedja , men jag tror det går och sätta dit 525 lr 520.
Du måste ju veta vad det e för drev du köpt, måste ju ha samma kuggavstånd
som länkarna är långa på kedjan.

Mitt tips är att du pratar med dom du tänkt köpt dreven av.

ThomasN skrev:
http://www.motorcycle-superstore.com/Department.aspx?Department=660&Division=6

Skall köpa ngn av dessa kedjor till min Honda CBR 600F3 (1996). Hur fan vet jag vad jag skall ha för någon? Finns ju 10 olika märken och varje märke snittar väl på 10 olika modeller. Kollade nån sprängskiss och det stod '112L' vid kedjan. Antar att det har något med längden att göra?

Jag har redan valt ut AFAM drev jag hade tänkt köpa.

Prova med en 530 108 länkar så får du det att passa. Alla andra förslag förkastar du, om du inte har drevat om den, eller köpt fel drev.

Sen om du köper, DID, RK, EK, Regina, eller vad som helst för kvalitetskedja, har inte så stor betydelse. Se bara till att det är någon form av gummitätad kedja, dvs o-ring, x-ring osv

Edit 112 länkar är det fr.o.m -01. (Ja, jag har tabeller...)

Last edited:
ThomasN skrev:
Just på motorcycle-superstore.com verkar inte RK någon hit.

"Suitable for 80cc max street and offroad use"

Jag kör med en kedja gjord för max 80cc då. Än så länge funkar det. *puh* Håller tummarna.

RoLLER skrev:
Jag kör med en kedja gjord för max 80cc då. Än så länge funkar det. *puh* Håller tummarna.

Fast det e klart, ligger man mest och tomgångskör mellan glasstånden sliter det kanske inte så mycket :rofl :hihi

Superbike Roger skrev:
Blir ju billigt om kedjan går av och slår sönder blocket....

Vi får väl helt enkelt hoppas att han ser skillnad på en kedja designad för en 80cc och en till hans moppe.....

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...