Vilken kedja ska man ha

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Här i stan är det RK, EK och DID som finns. Har kört med RK (oring) men problemet är att det är sån presspassning i kedjelåset så att man måste ta fram vinkelslipen varje gång kedjan ska isär. Själva sprinten är inga problem men resten sitter för hårt. Har varit likadant på varje kedjelås och jag har provat med alla medel för att få isär dom så nu undrar jag om det fungerar bättre på DID eller EK?

Så det är fler som har det problemet, provade diverse olika knep när jag skulle ta bort min kedja (inklusive avdragare). Kan säga att det slutade med att kedjan fick följa med när jag skulle lyfta ur motorn.

Hoppas någon kommer med svar hur man ska få bort dom, kan vara bra att veta=)

Här i stan är det RK, EK och DID som finns. Har kört med RK (oring) men problemet är att det är sån presspassning i kedjelåset så att man måste ta fram vinkelslipen varje gång kedjan ska isär. Själva sprinten är inga problem men resten sitter för hårt. Har varit likadant på varje kedjelås och jag har provat med alla medel för att få isär dom så nu undrar jag om det fungerar bättre på DID eller EK?

Kör själv med DID, aldrig haft värre problem med att få upp kedjelåset. Välsmord kedja och lite bänd och pill så kommer det lös fint.

Jag kör på en guldkedja beställd från tysklandet via ebay. Kostade ca 250 med frakt och det finns fler och köpa!
Är väldigt nöjd såhär långt, inget märkbart slitage efter 2bandagar + en del gata. Min oranga KTM kedja som kostade skjortan var sopslut efter liknande anv.tid. Inga problem och dela den vid kedjelåset.

Jag kör på en guldkedja beställd från tysklandet via ebay. Kostade ca 250 med frakt och det finns fler och köpa!
Är väldigt nöjd såhär långt, inget märkbart slitage efter 2bandagar + en del gata. Min oranga KTM kedja som kostade skjortan var sopslut efter liknande anv.tid. Inga problem och dela den vid kedjelåset.

var de en sådan "WPS 520H GOLD CHAIN PENTON KTM HUSQVARNA BULTACO"?

Har du en länk till sidan?

Båda länkarna ovan går till fuhri-dirk. Hur handlar man där eg. Ska man hålla på och bjuda eller är det priset som gäller som står i annonsen, när en person/företag som denna kränger grejer?? Har en anv på ebay men har aldrig handlat något tidigare där. Kan någon förklara hur det går till lite snabbt. Tyska är inget språk jag behärskar mer än att man förstår vissa ord som liknar svenskan :D
Om kedjan håller hyffsat som det verkar så vill jag gärna handla en.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...