Vilken kamera är att föredra vid gazzning?

ja ljudet var VÄRK-ligen fucked up !! sånt sabbar ju en hel dag när man kommer hem och ska redigera.

vad det gäller bilden verkar det vara olika beroende på var man monterar den ..
som i Reddicks fall ser det ut som om den "skevar i emellanåt men inte i Bagarns ??? (är det samma model ?)

själv gillar jag Pov 1,5 dock är den inte i hd men det finns (kommer) en sådan (http://www.vio-pov.com/) däremot e det inte mycket som slår den ljudmässigt "straight out of the box"

Riktigt nice ljud :tummenupp

Jag har en GoPro Hero HD.
Sen vet jag inte om det blir skillnad på bilden (vidvinkeln) beroende på vilken inställning (upplösning) man har på kameran vid inspelningstillfället.

Det jag noterat är att man måste köra upp i arslet på folk för att få bra bild för det är sådan satans vidvinkel på den, detta i sin tur påverkar också fartkänslan i det färdiga materialet.

Spola fram till 4.21 in i filmen så ska du få se på skev bild.
Nu är det bevisat att jorden är rund :D

Jo det är värt att nämna att vidvinkeln gör så att man måste ligga ganska nära för att det ska bli bra.
Angående dina filmer... du har noterat att man kan ställa ljudet i Hi och Low väl??? Det rekommenderas att man använder läge "low" till motordrivna fordon.

Här en film där kåpan inte skyddar... tycker att det låter rätt ok???

[YOUTUBE-ID]lUD_X7Va964[/YOUTUBE-ID]

Angående dina filmer... du har noterat att man kan ställa ljudet i Hi och Low väl??? Det rekommenderas att man använder läge "low" till motordrivna fordon.

Nej fan, det har jag inte sett. Hahaha vilken sopa jag är :D
Ska kollas upp omgående....tack för tipset :tummenupp

Det lät bra på din inspelning i alla fall!

Två "d" P-son.... Riddick :)

Men annars stämmer det bra :) Jag har en Gopro Hero dock är det den "vanliga" versionen alltså inte HD versionen. Skulle jag köpt idag hade det blivit HD versionen alla gånger.

Konstigt.... jag upplever just ljudet som en av de starkaste sidorna hos just GoPro Hero :va

Men döm själva..... (Varning för långsam körning )

glöm inte ändra upplösningen...
Varför i hå...vete har du lagt upp filmen i slowmotion?! :gnissla:dummer

Edit: Det verkar inte finnas någon sådan inställning på min kamera????

På min kamera finns den under settings "Hi / Lo sound recording (video).
Vore lite konstigt om de tagit bort den funktionen till den senare HD versionen :va

Varför i hå...vete har du lagt upp filmen i slowmotion?! :gnissla:dummer

Baa haa haaa.... :rofl :D Till ditt försvar så var det faktiskt 33 grader i skuggan den dagen :D

På min kamera finns den under settings "Hi / Lo sound recording (video).
Vore lite konstigt om de tagit bort den funktionen till den senare HD versionen :va

Verkar faktiskt som att de gjort det för jag spanade in både den nyare och den äldre instruktionsboken på www.gopro.com och i den äldre så fanns det som du just beskrev.
Dessvärre finns det inte med i den nya modellen.

Gammal är bäst verkar det vara i detta fall :tummenupp

Jo, jag håller med. Men jag blev lite orolig efter Pizzabagarens konstaterande att det inte gick att dämpa ljudupptagningen på HD versionen :va Trist om ljudet inte blir bra ju :näsblod

Ingen aning :va

Hörde något om att man kunde tejpa för hålet vilket skulle förbättre ljudet. Det återstår att se om detta stämmer

Funderar på att införskaffa en contourhd, men priset är lite saftigt. Kollar kanske ebay eller så.. Men hur blir det med tull och så? Säg att man får den för ca 15-1600 med frakt nu när dollarn är som den är, blir man ofta tullad och iaf va skulle "slutpriset" bli då tro?

Funderar på att införskaffa en contourhd, men priset är lite saftigt. Kollar kanske ebay eller så.. Men hur blir det med tull och så? Säg att man får den för ca 15-1600 med frakt nu när dollarn är som den är, blir man ofta tullad och iaf va skulle "slutpriset" bli då tro?

Lägg på 30% på det deklarerade priset, så får du det du får betala för att hämta ut paketet på posten.

Dom lägger alltid på det på saker från Usa iaf.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park