Vilken körskola i Göteborg? / (vem vurpade i majorna?)

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Tjena!

Jag tänkte kolla med er vilken körskola ni rekomenderar för A-kort. Teori läser jag in i höst. Ska sedan i vår ta en/två intensivveckor.

Hört att TWE ska vara en bra skola, men de är ganska dyra ? 780 + mc ställ.
Efter jag tagit kortet funderar jag mig på en Ktm motard (ungefär den som blev stulen,620) Hört att de ska vara billiga i försäkring för en 19åring eftersom orgianleffekten ligger på 21kw

Vilka skolor rekomenderar ni? Vilken skola gick ni på?
Rekomenderar ni att man köper mc ställ innan intensivveckan eller ska man ta det lite lungt och köpa i samband med hojen?

------
Vem var du som körde som en rikgit idiot rakt in i en bil på leden utanför majorna? :fatta! Härligt att se allt gick bra!

Gottis skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=95497 en liten tråd om körskolorna i GBG välkommen hit :hej

VAd va det för cykel som vurpade då :va

Såg tyvärr inte, stod uppe på 9de våningen på balkongen och såg en mc komma i minst 140 förbi alla bilarna på leden. Ett par 100 meter framför honom var de ett vägarbete. Idoten som körde bromsade inte in överhuvudtaget. Så 2 körfält blev 1. Han körde som en idiot rakt in i sidan av en bil. Mycke rök och så. Men efter ett tag stälde han sig, ingen ambulans behövde komma. Änglavakt! :Bugar

Örnie skrev:
Såg tyvärr inte, stod uppe på 9de våningen på balkongen och såg en mc komma i minst 140 förbi alla bilarna på leden. Ett par 100 meter framför honom var de ett vägarbete. Idoten som körde bromsade inte in överhuvudtaget. Så 2 körfält blev 1. Han körde som en idiot rakt in i sidan av en bil. Mycke rök och så. Men efter ett tag stälde han sig, ingen ambulans behövde komma. Änglavakt! :Bugar

hmmm ja tur att det gick bra iaf

Jag tycker att du skall köpa ställ med en gång ( om du har råd) så har du dina egna grejer som passar och känns bra,dessutom måste du ju ändå köpa dom.

Du skall få ett par självupplevda tips från senaste säsongen.

Skall du köra asfalt köp skinnställ,köp ett bra av känt märke,Jag gjorde det inte,det sprack som en korv.

Använd ryggskydd,jag har landat på mitt 2 gånger i år ,jag vill inte tänka på hur det skulle kännas att inte haft det.

Riktiga stövlar,hojen landar ALLTID på foten/underbenet.

Snåla inte på din skyddsutrustning,den räddar dig från mycket,för som vi vet det finns 2 sorters motorcyklister. Dom som har vurpat och dom som kommer att göra.

Välkommen hit :)

Edit :Jag gick på Lundens trafikskola ,dock är den stängd.

Last edited:
Örnie skrev:
Just nu ser jag på kläder på: http://www.johansmc.se/
Hört att 2delad ska vara mycket skönare än 1 hel.

Du jagar i rätt tid då det kan vara rea på en hel del bra grejer,vill du ha lite uppslag på olika skinnställ så sök lite på forumet det finns en massa länkar till olika affärer och siter som säljer ställ.

2 delar är vanligast och jag tror dom flesta gatåkare änvänder det,dock är helställ säkrare ur vurp synpunkt,men å andra sidan så säger dom att helställ är skönare...ja ja smaken är som baken,köp ett ställ som sitter bra och du trivs med.

Jag kör själv 2 delat och det funkar fint,skönt att kunna slänga av sig jackan vid fikat osv.

jag kan tipsa dig om att kolla på duells om du köper det igenom mej så har du 20% på priset där :) gäller allt på MC delen

Gottis skrev:
jag kan tipsa dig om att kolla på duells om du köper det igenom mej så har du 20% på priset där :) gäller allt på MC delen
Asså :pannkyss . Låter rikgit lockande! Får gå in och kolla lite på deras grejer. Är det något man ska tänka på innan man går och testar grejerna?

Örnie skrev:
Asså :pannkyss . Låter rikgit lockande! Får gå in och kolla lite på deras grejer. Är det något man ska tänka på innan man går och testar grejerna?

Skinnställ,handskar och hjälm skal sitta tigth och snudd på super tigth ,alla dessa töjer sig efter ett tag.

Finns folk som åkt med suspensoar i sina nya skinnställ för att inte få ont i juvelerna innan det töjt sig.

Handskarna skall vara svåra att böja fingrarna i.

Hjälmen skall var trång så du inte kan tugga tuggumi i den utan att bita dig i kinden.

Stövlar skall du köpa som passar bra,dom har svårare att töja sig om det är mycket skydd i dom.

göteborgsmcskola.......heter det numera istället för LUNDENS

Stefan hade ja som lärare o det finns väl ett fåtal som han....mkt bra med andra ord..sedan finns ju Arne på AKTIV oxo..

Kan säga att stefan jobbar på göteborgs enda trafikskola för mc.

Kul på Hjul Trafikskola

www.mckorkort.se

Örnie skrev:
Tjena!

Jag tänkte kolla med er vilken körskola ni rekomenderar för A-kort. Teori läser jag in i höst. Ska sedan i vår ta en/två intensivveckor.

Hört att TWE ska vara en bra skola, men de är ganska dyra ? 780 + mc ställ.
Efter jag tagit kortet funderar jag mig på en Ktm motard (ungefär den som blev stulen,620) Hört att de ska vara billiga i försäkring för en 19åring eftersom orgianleffekten ligger på 21kw

Vilka skolor rekomenderar ni? Vilken skola gick ni på?
Rekomenderar ni att man köper mc ställ innan intensivveckan eller ska man ta det lite lungt och köpa i samband med hojen?

------
Vem var du som körde som en rikgit idiot rakt in i en bil på leden utanför majorna? :fatta! Härligt att se allt gick bra!

Som mc lärare tycker jag att du skall vända dig till den skola som ger dig bäst service och personligt bemötande.
H Stefan

Birdiegbg skrev:
Kan säga att stefan jobbar på göteborgs enda trafikskola för mc.

Kul på Hjul Trafikskola

www.mckorkort.se

Som mc lärare tycker jag att du skall vända dig till den skola som ger dig bäst service och personligt bemötande.
H Stefan

Egen reklam där va Stefen :pannkyss
öl kväll i vinter på padding lr :fyllisar

Birdiegbg skrev:
Tycker jag låter som en bra ide.
många öl får det bli, jobbar 1vecka till sen semester.... :yoparty :yoparty

synd att inte alla håller med dig. Mattias är bäst på det han kan men tyvärr inte på helheten

Jag har märkt att alla inte håller med mig. Vissa tycker inte om Kramérs alls. Jag kan ju bara svara för mig själv. Och eftersom jag tog mitt kort idag så kanske jag inte är erfaren nog att prata om hur duktig Mattias är på att lära ut.

Men jag tog mitt bilkörkort där (inte med mattias dock), min mor tog sitt mckort där och jag tog mitt mckort. Och jag måste säga att bemötandet och tiden dom lägger ner på en är av toppklass. Då menar jag tiden dom ringer och kollar uppkörningar etc etc.

Jag hade jätteproblem med bromsningar men tack vare Mattias släppte det. Han körde benhårt med mig på manöver och hade stenkoll i trafiken. Rättade varje misstag och det är jag tacksam för nu. Jag fick mitt kort.

Detta är min uppfattning och alla kanske inte har fått det lika bra på Kramérs som jag. Men jag rekommenderar den bilskolan starkt. Dom är seriösa, jag upplevde aldrig nån pengamjölkning och dom ser till att man tar kortet "snabbt" men samtidigt att man kan sin grej.

kramers!!! kanonbra, gick snabbt å lätt med underbara lärare!! hårda men rättvisa!!

Backblade skrev:
Jag har märkt att alla inte håller med mig. Vissa tycker inte om Kramérs alls. Jag kan ju bara svara för mig själv. Och eftersom jag tog mitt kort idag så kanske jag inte är erfaren nog att prata om hur duktig Mattias är på att lära ut.

Men jag tog mitt bilkörkort där (inte med mattias dock), min mor tog sitt mckort där och jag tog mitt mckort. Och jag måste säga att bemötandet och tiden dom lägger ner på en är av toppklass. Då menar jag tiden dom ringer och kollar uppkörningar etc etc.

Jag hade jätteproblem med bromsningar men tack vare Mattias släppte det. Han körde benhårt med mig på manöver och hade stenkoll i trafiken. Rättade varje misstag och det är jag tacksam för nu. Jag fick mitt kort.

Detta är min uppfattning och alla kanske inte har fått det lika bra på Kramérs som jag. Men jag rekommenderar den bilskolan starkt. Dom är seriösa, jag upplevde aldrig nån pengamjölkning och dom ser till att man tar kortet "snabbt" men samtidigt att man kan sin grej.
Hur många lektioner tog du?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!