Vilken bilskola???

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Hej alla!
Jag behöver ilte hjälp..
Sen i juni har jag kämpat på Kramérs bilskola med att försöka få mc-kortet men ack vad jag bedrog mig.Jag har kört 7 lektioner á 2h utan att få göra något annat än krypkörning.Dom gör att man är två stycken elever åt gången när man kör så därför 2h istället för 1h och man betalar bara för en.Men tanken är ju att varje elev ändå skall få 1h var så att säga.
Nu har jag varje gång fått anpassa mig efter den andra eleven som skall köra eftersom dom snart haft uppkörning och behövt slipa lite på det sista, dvs krypkörning. Desto mera jag tänkt på detta desto mer förbannad har jag blivit.Ok att jag borde sagt till tidigare men tanken har tvyärr inte slått mig förän det var för sent.
Nu vill jag ju ta kortet så fort som möjligt till våren och då jag behöver hjälp med att få lite tips om vart jag skall vända mig. Har god lust att försöka köra upp privat men det kan jag inte göra med min hoj om jag inte vill ha begränsat och det vill jag inte.
Så om någon hittat den superdunderbra bilskolan eller intensivkursen skulle jag vara tacksam för lite hjälp.

Tack på förhand. :)

duke_gbg skrev:
Men va fan... Övnings kör privat ... Massor.... Och låna en hoj i rätt storlek för uppkörningen..??

Tanken har slagit mig kan jag lova.Det är så jag överväger att köpa en hoj för obegränsat men tyvärr har jag inte råd just nu.
Ett annat problem är att jag inte känner någon som har en hoj jag kan låna, dvs som jag når ner på.
Kanske jag hinner vinna på lotteri innan våren så jag kan köpa mig ett körkort ;) haha

Last edited:
Körde på Mölndals trafikskola. Upplevde det aldrig som att jag blev indragen i ngn annans körning eller att de ville mjölka ur en massa lektioner, tog 5st dubbellektioner samt lite privat nöjeskörning . Arbetskompisen gick där oxå och fick köra upp efter 5st dubbellektioner utan ngn som helst privat övningskörning i ryggen.

Edit: Har för mig att varje lektion var 45min, dvs dubbellektion är 1½h
Edit2: Givetvis fick både jag och min kollega körkortet på första uppkörningen

kolla med "AKTIV AB" mycket bra bil och mc skola.

Tog båda min kort där...

Lycka till

Goiting skrev:
Tack så mycket :D
Skall kolla upp dom båda.Är väl lika bra att man börjar redan nu kanske :hihi

guldhedens trafik skola e bra...
även mölndals men ett hett tips är att i mölndal mitt emot kapahl finns det avstängda vägar där skolorna har målat upp uppkörnings proverna i vägen....
(vid mcdonalds söderleden)

hope u make it i didn´t (va där idag gubben hatar mig)

Jag tog mitt på Tommys Trafik skola.

Han körde alltid med MC efter oavsett väder och endast en gång var vi två på samm lektion och det var för bromsprov vilket jag tycker är helt ok.

Man kan ju behöva lugna nerverna efter ha låst hjulet :rolleyes:

Bästa är ju om man kan kombinera Trafik Skola och köra privat.

Tror säkert det finns ett gäng goa sporthojar som kan tänka hjälpa dig om du lär känna dem.
Fika tråden är ju en bra början om man vill knyta kontakter

/BW

Gör klart för gubben innan vad som gäller, "Jag vill/ska ha 1h grusväg, 1h centrum, 1h motorväg.) Känner tyvär igen att de försöker mjölka en, vissa säger också att du aaaaaldrig kommer att klara en uppkörning nu etc. Skit i det isf! Leta vidare efter någon att köra privat med, det lönar sig, då hinner du få rutin på basic saker utan att det kostar skjortan.

Goiting skrev:
Tanken har slagit mig kan jag lova.Det är så jag överväger att köpa en hoj för obegränsat men tyvärr har jag inte råd just nu.
Ett annat problem är att jag inte känner någon som har en hoj jag kan låna, dvs som jag når ner på.
Kanske jag hinner vinna på lotteri innan våren så jag kan köpa mig ett körkort ;) haha

Har en gammal 83-84 750 honda som är rätt låg... Den har iof bara 75hästar... Men den borde räcka för uppkörning.... lite Customstuk,
men folk har nog kört upp med värre och fixat det...

duke_gbg skrev:
Har en gammal 83-84 750 honda som är rätt låg... Den har iof bara 75hästar... Men den borde räcka för uppkörning.... lite Customstuk,

släng på lite burar på den så kan du hyra ut den hela nästa uppkörningssesong!

verkar vara bra drag efter uppkörningshojar man kanske skulle ha en och hyra ut........

Guldhedens trafikskola kan jag rekommendera, 7-8 lektioner tog jag under 1 månads tid sen var kortet klart. Ingen privat körning. Lärarna är kanon där. Kommer även ihåg att när man körde teknikövningar så fick man "gratis" trafikkörning ut till övningsplatsen där tiden för lektionen kördes igång.

gulingen skrev:
Byt till bruhns i frölunda kanon
Wöörd!

Se till köra med Patrik. Ni är nog i samma ålder. Han är en kanondude!

Tjejerna tycker visst han är schnygg oxå. Du kan ju alltid konfirmera detta med Miss_Orchidee :rolleyes:

Tack alla för tipsen!! Uppskattas verkligen!

Jag har många gånger tänkt hänga med på fika men det har aldrig passat :(
Jag har nämligen en son som jag har varannan vecka och dom andra veckorna jobbar jag mest kvällar eller nätter. Känns jättetrist eftersom jag inte har någon som kör hoj som jag umgås med (förutom pappsen och hur kul är det att "hänga" med honom). Tänkte jag kanske kunde be någon ha lite förbarmande över mig till våren och kanske kan tänka sig hjälpa mig lite så jag får komma ut mera privat och köra vilket jag inte gjort denna säsongen.

duke_gbg skrev:

Det hade varit så otroligt just om jag hade kunnat få hyra den av dig så kanske jag kan fixa kortet, fast detta året är det ju inte aktuellt tyvärr..Men jag vet ju att jag tänker göra det så fort vädret tillåter nästa år.

Mark skrev:
Wöörd!

Se till köra med Patrik. Ni är nog i samma ålder. Han är en kanondude!

Tjejerna tycker visst han är schnygg oxå. Du kan ju alltid konfirmera detta med Miss_Orchidee :rolleyes:

Jag får väl holla kollen, hahahaha..... Inte för att jag behöver sukta efter någon, har redan det jag behöver ;)

Tack alla igen för alla tips det har kännts bra att få lite "pepping", tappade änna suget där ett tag.
Nu vet jag iaf att jag skall ställa krav på nästa skola jag skriver in mig i .

Hade samma problem, då bytte jag till mötesplatsens trafikskola och 3 veckor senare hade jag körkortet.

Är det någon som hört talas om/eller varit hos en mc-skola som heter "Kul på hjul". Den ligger vid Redbersgplatsen och är väldigt nyöppnad.Fick tipset att dom inte var så dyra och att dom är väldigt seriösa.... Nån som vet så är jag tacksam för svar :)

Hej!

Jag va oxå inne på att välja den först, men sen så hörde jag att de hade kursat innan & bara öppnat i nytt namn...så jag undvek den! Men jag kan ju ha fel...???
Jag valde KRAMÉRS i stället...& nu har jag körkort!!! :D

//Linda

Goiting skrev:
Är det någon som hört talas om/eller varit hos en mc-skola som heter "Kul på hjul". Den ligger vid Redbersgplatsen och är väldigt nyöppnad.Fick tipset att dom inte var så dyra och att dom är väldigt seriösa.... Nån som vet så är jag tacksam för svar :)

Goiting skrev:

Vet inget personligen om denna skola men en kollega tog sitt kort där och var nöjd.

De använder Buell maskiner om jag förstod det rätt :)

Läraren kör tydligen ofta med en bil bakom och filmar din körlektion, sen kunde man få en kopia med sig hem och studera sin körning och även diskutera den med läraren.

Lite nytänkande :)

Lycka till!

/BW

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back