Vilken jävla match mot Ryssarna!!!

sverige var det klart bättre laget men ryssarna var bra med,segern var helt rättvis borde kanske blivit nåt till mål för sverige till och med.

matchen var precis som hockey ska vara!! ruskigt rolig match!! efter matchen satt jag i soffan och då slog tanken mig : det kan ju inte vara nyttigt att kolla på hockey, man sitter med en puls på typ 600 och man slits mellan hopp och förtvivlan!! undrar hur många år kortare mitt liv blev!! för att inte tala om den grymma vändningen mot Finland, från 1-5 till 6-5!! :Bugar

Har inte sett de 2 inledande matcherna men såg från 2-1 igår och det var en härlig match.

Niklas Wikegård är härligt spontan! Inget knussel där inte utan beröm och kritik rakt ut i etern utan att tänka så mycket först :tummenupp

Ska bli intressant att se vad Foppa tar för beslut om Colorado åker ut i natt.

Jaa! Det var duktig jävla stil på den matchen. Kör i dag runt på ninjan med min tre kronortröja ovanpå stället :) Skönt som fan att se den lagmoralen som vi har. Sedan att ryssarna är liiiiiite bättre på att utnyttja sina chanser får man väl leva med.

Hellraiser skrev:
matchen var precis som hockey ska vara!! ruskigt rolig match!! efter matchen satt jag i soffan och då slog tanken mig : det kan ju inte vara nyttigt att kolla på hockey, man sitter med en puls på typ 600 och man slits mellan hopp och förtvivlan!! undrar hur många år kortare mitt liv blev!! för att inte tala om den grymma vändningen mot Finland, från 1-5 till 6-5!! :Bugar

Själv slog jag över precis i början. Hade glömt att det var VM trots att jag gillar hockey. Kanske p.g.a. av en Åreresa som upptog tankarna förra veckan och helgen..

Funderade just kring hur många som verkligen bekymmrade sig om att titta på VM. (samma år som VC)

Men matchen var bra. Riktigt bra. Länge sedan jag blev så exalterad av en landskamp.. inte sen matchen mot finland.
Den matchen såg vi på en O'Learys. Självklart var just den fylld med finnar. Efter att ha ätit middag till finnarnas jubel och spydiga kommentarer fick vi äta efterrätt till kaos och tummult och med personalens försök att kasta ut finnar som slogs och kastade glas som underhållning..

sandstream71 skrev:
Har inte sett de 2 inledande matcherna men såg från 2-1 igår och det var en härlig match.

Niklas Wikegård är härligt spontan! Inget knussel där inte utan beröm och kritik rakt ut i etern utan att tänka så mycket först :tummenupp

Ska bli intressant att se vad Foppa tar för beslut om Colorado åker ut i natt.

Wikegård var kunglig att lyssna på, haha fan vad sned han blev ibland

skön kille :tummenupp

Kvällens största nummer presterade ju japanen som satte ett välplacerat och stenhårt isskott .... i egen bur :rofl Det roligaste var att han jublade först innan han insåg sitt misstag hahahahaha hur dum får man vara? :va

Hellraiser skrev:
6-5 matchen var ju såååå brutaaal!! När kommer nästa match??

När svenskarna fick så många pp's så tycker jag dom borde skjutit lite mer på ryssarnas mål. Jag slocknade i soffan, ingen action just då. Vaknade sen av karlns ivriga hoppande i soffan när svenskar gjorde mål och tillslut vann.. :tuttar

Jävla bra kämpat iallafall!

Matchen var spännande, men ryssarna filmar ju så jävligt bara :fatta! men de e ju inget nytt, bra match ändå! :tummenupp

Samuel_LJackson skrev:
Kvällens största nummer presterade ju japanen som satte ett välplacerat och stenhårt isskott .... i egen bur :rofl Det roligaste var att han jublade först innan han insåg sitt misstag hahahahaha hur dum får man vara? :va
Missade Japanens mål, har letat på nätet efter någon filmsnutt men utan resultat.
Någon som har sekvensen i digitaltformat, eller en länk?

//\//\

Samuel_LJackson skrev:

Jaaa! Snacka om att han blir hjälte i Japan :kocko . Skön kille, undrar om han sov gott sedan....

Hehe, kommer ju från finland och har inget emot att hålla på sverige när dom möter andra än finland, MEN sen sätter dom där jävla kommentatorerna igång o klankar ner på alla andra länder och pratar allmänt respektlöst som om det BARA va folk som håller på sverige som kolla på! Ex: Detta sa någon av dom där igår: "Dom ska vara mer agressiva, det är det hockey handlar om"...
Lixom vafan :fatta! , jag som trodde det handlade om puckkontroll och att åka skrillor, inte om att tacklas så mkt som möjligt.

Hockey e som bäst när det blir många mål och lagen spelar på skicklighet!

Nu ska jag se på Finland - Slovakien :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back