Vilken internetbrowser?

BillS skrev:
"Mittenknappen"?? Eh jag har höger, vänster och scroll?

Jepp, mittenknappen/scrollen funkar fin fint för mig åxå. Den är ju även en knapp om du trycker på den.. :tummenupp

/izznix
 
Ninjaboy skrev:
Hmm, är det inte bara att klicka med mittenknappen? Så gör jag i Firefox och det fungerar fint.

LOL man lär sig något nytt varje dag :tummenupp Nu kan jag sluta högerklicka på länkar...
 
klicka på vänster och höger knapp samtidigt
 
eisbaer skrev:
Intressant att NS6+ funkar som IE då.
Nja, Microsofts våldförande av vedertagna standarder blir ju populära tack vare att sådana som du inte reagerar utan bara tycker att om många (men inte alls alla) kör IE så är det standard.

NS6 kanske har närmat sig IE lite, det vet jag inget om men Firefox är väldigt strikt med standarden vilket gör att riktigt alla sidor inte ser bra, man kan alltid känna igen en amatörsajt på det. När min banks javascriptmenyer inte fungerade bra i Firefox för 1-2 år sedan (då den hette Phoenix) hotade jag med att byta bank. Om jag är kund hos någon som jag inte kan kommunicera med så är jag inte kund där länge till och det får dem veta också. Nu fungerar det fint sedan länge.

Det är inte svårt att följa standard, tvärtom är den väl dokumenterad, däremot IE:s märkligheter i tolkningen fattar jag inte hur folk lutar sig mot.

Skulle vilja visa en sida som visar på hur bilder tolkas av olika browsers men kommer tyvärr inte ihåg länken. IE fick stå i skamvrån i alla fall. Det är mycket omodern browser i dag och den sjunker faktiskt i användning för första gången på länge, kanske äntligen alla säkerhetsproblem har fått genomslag.
 
NS6 är inget annat än en Mozilla i ett lite annorlunda skal. Mozilla och Firefox använder samma renderingsmotor, Gecko. Gecko har ett betydligt mer komplett stöd för standarderna än IE6, men renderar även de flesta sidor korrekt även om de använder sig av enligt standarden "fel" taggar osv.

Så att prata om Netscape är idag inte intressant. Netscape är bara ett skal ovanpå Mozilla. Mozilla och Firefox är idag (IMHO) de absolut bästa webbläsarna. Bara möjligheten att kunna installera extensions gör de ju överlägsna.
 
Ninjaboy skrev:
Nja, Microsofts våldförande av vedertagna standarder blir ju populära tack vare att sådana som du inte reagerar utan bara tycker att om många (men inte alls alla) kör IE så är det standard.

NS6 kanske har närmat sig IE lite, det vet jag inget om men Firefox är väldigt strikt med standarden vilket gör att riktigt alla sidor inte ser bra, man kan alltid känna igen en amatörsajt på det. När min banks javascriptmenyer inte fungerade bra i Firefox för 1-2 år sedan (då den hette Phoenix) hotade jag med att byta bank. Om jag är kund hos någon som jag inte kan kommunicera med så är jag inte kund där länge till och det får dem veta också. Nu fungerar det fint sedan länge.

Det är inte svårt att följa standard, tvärtom är den väl dokumenterad, däremot IE:s märkligheter i tolkningen fattar jag inte hur folk lutar sig mot.

Skulle vilja visa en sida som visar på hur bilder tolkas av olika browsers men kommer tyvärr inte ihåg länken. IE fick stå i skamvrån i alla fall. Det är mycket omodern browser i dag och den sjunker faktiskt i användning för första gången på länge, kanske äntligen alla säkerhetsproblem har fått genomslag.

Såna som jag? Ska vi prata om sådana som du? "Hej-jag-heter-Lasse-och-ogillar-alla-produkter-som-är-komersiella-och-har-fler-än-sju-användare-och-jag-hatar-m$-för-att--jag-vill-inte-vara-sämre-och-jag-lyssnar-dessutom-endast-på-indiepop-och-klär-mig-i-filt-gjord-av-rötter-blablabla-skitsnack-osv"

IE var betydligt enklare och vettigare att koda till än NS4. Så enkelt är det. Jag har inte påstått att IE är en bra webläsare eller den bästa idag. Jag har påstått att NS4 var en skitbrowser som förtjänar att brinna i helvetet. Sen kan du sitta och ordbajsa och name-droppa och visa tester gjorda av stelopererade marsvin bäst du vill.
 
eisbaer skrev:
Såna som jag? Ska vi prata om sådana som du? "Hej-jag-heter-Lasse-och-ogillar-alla-produkter-som-är-komersiella-och-har-fler-än-sju-användare-och-jag-hatar-m$-för-att--jag-vill-inte-vara-sämre-och-jag-lyssnar-dessutom-endast-på-indiepop-och-klär-mig-i-filt-gjord-av-rötter-blablabla-skitsnack-osv"

IE var betydligt enklare och vettigare att koda till än NS4. Så enkelt är det. Jag har inte påstått att IE är en bra webläsare eller den bästa idag. Jag har påstått att NS4 var en skitbrowser som förtjänar att brinna i helvetet. Sen kan du sitta och ordbajsa och name-droppa och visa tester gjorda av stelopererade marsvin bäst du vill.

Lustigt att du fann min text som personligt förolämpande när den i stort sett uteslutande handlade om programvaror, sedan serverar du själv en riktig personlig förolämplig. Du vet inget om mig så jag betackar mig kommentarer om musiksmak, klädsel och annat. :7peta
 
Last edited:
Ninjaboy skrev:
Lustigt att du fann min text som personligt förolämpande när den i stort sett uteslutande handlade om programvaror, sedan serverar du själv en riktig personlig förolämplig. Du vet inget om mig så jag betackar mig kommentarer om musiksmak, klädsel och annat. :7peta


Hörru, läs ditt inlägg igen och förklara för mig hur jag inte kan ta din mening som ett personligt förolämpande?

"Nja, Microsofts våldförande av vedertagna standarder blir ju populära tack vare att sådana som du inte reagerar utan bara tycker att om många (men inte alls alla) kör IE så är det standard."

Precis som du säger så vet jag ingenting om dig och du vet ingenting om mig. Sluta dra in mig i kretsar jag inte tillhör så ska jag sluta hitta på saker om dig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top