BillS skrev:Nån som vet hur man får Mozilla att öppna alla länkar i nya "tabs" ist för fönster?
Hmm, är det inte bara att klicka med mittenknappen? Så gör jag i Firefox och det fungerar fint.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BillS skrev:Nån som vet hur man får Mozilla att öppna alla länkar i nya "tabs" ist för fönster?
Ninjaboy skrev:Hmm, är det inte bara att klicka med mittenknappen? Så gör jag i Firefox och det fungerar fint.
BillS skrev:"Mittenknappen"?? Eh jag har höger, vänster och scroll?
Ninjaboy skrev:Hmm, är det inte bara att klicka med mittenknappen? Så gör jag i Firefox och det fungerar fint.

bq skrev:klicka på vänster och höger knapp samtidigt

CorbenDallas skrev:Koda rätt så funkar det!
eisbaer skrev:Ja tjena. Koda för NS 4 så funkar det menar du?
VM i lyfta trådar btw. =)
Ninjaboy skrev:Nej, koda för standard bara, det räcker. Internet Exploders tricks finns inte i någon standard.
Nja, Microsofts våldförande av vedertagna standarder blir ju populära tack vare att sådana som du inte reagerar utan bara tycker att om många (men inte alls alla) kör IE så är det standard.eisbaer skrev:Intressant att NS6+ funkar som IE då.
Ninjaboy skrev:Nja, Microsofts våldförande av vedertagna standarder blir ju populära tack vare att sådana som du inte reagerar utan bara tycker att om många (men inte alls alla) kör IE så är det standard.
NS6 kanske har närmat sig IE lite, det vet jag inget om men Firefox är väldigt strikt med standarden vilket gör att riktigt alla sidor inte ser bra, man kan alltid känna igen en amatörsajt på det. När min banks javascriptmenyer inte fungerade bra i Firefox för 1-2 år sedan (då den hette Phoenix) hotade jag med att byta bank. Om jag är kund hos någon som jag inte kan kommunicera med så är jag inte kund där länge till och det får dem veta också. Nu fungerar det fint sedan länge.
Det är inte svårt att följa standard, tvärtom är den väl dokumenterad, däremot IE:s märkligheter i tolkningen fattar jag inte hur folk lutar sig mot.
Skulle vilja visa en sida som visar på hur bilder tolkas av olika browsers men kommer tyvärr inte ihåg länken. IE fick stå i skamvrån i alla fall. Det är mycket omodern browser i dag och den sjunker faktiskt i användning för första gången på länge, kanske äntligen alla säkerhetsproblem har fått genomslag.
eisbaer skrev:Såna som jag? Ska vi prata om sådana som du? "Hej-jag-heter-Lasse-och-ogillar-alla-produkter-som-är-komersiella-och-har-fler-än-sju-användare-och-jag-hatar-m$-för-att--jag-vill-inte-vara-sämre-och-jag-lyssnar-dessutom-endast-på-indiepop-och-klär-mig-i-filt-gjord-av-rötter-blablabla-skitsnack-osv"
IE var betydligt enklare och vettigare att koda till än NS4. Så enkelt är det. Jag har inte påstått att IE är en bra webläsare eller den bästa idag. Jag har påstått att NS4 var en skitbrowser som förtjänar att brinna i helvetet. Sen kan du sitta och ordbajsa och name-droppa och visa tester gjorda av stelopererade marsvin bäst du vill.

Ninjaboy skrev:Lustigt att du fann min text som personligt förolämpande när den i stort sett uteslutande handlade om programvaror, sedan serverar du själv en riktig personlig förolämplig. Du vet inget om mig så jag betackar mig kommentarer om musiksmak, klädsel och annat.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |