Vilken info visar den digitala displayen på nya KTM?

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
Eftersom hastighetsmätaren på min hoj börjar ge med sig och plus att höljet till hastighetsmätarwiren ser fult så funderar jag om det är möjligt att montera hastighetsmätaren från en KTM 640. Det jag funderar på är om den kräver massa data från CDI-box eller liknande för att ge felmeddelanden, tempmätare eller andra såna grejer? Eller är det bara ström och hastighetsgivaren som krävs?

Coola Ola skrev:
Eftersom hastighetsmätaren på min hoj börjar ge med sig och plus att höljet till hastighetsmätarwiren ser fult så funderar jag om det är möjligt att montera hastighetsmätaren från en KTM 640. Det jag funderar på är om den kräver massa data från CDI-box eller liknande för att ge felmeddelanden, tempmätare eller andra såna grejer? Eller är det bara ström och hastighetsgivaren som krävs?

Är det inte den digitala mätaren på 625/660 -modellerna som du menar? :va :confused:

I så fall behövs bara en strömkabel in till "datorn" och magnet vid framhjulet (men den följer väl med vid köp av kit...)

I så fall:
-hastighet
-2st trippmätare
-2st medelhastighetsmätare
-2st körd tid (under trippen) mätare
-klocka
-max hastighet
-tidtagare
-körd sträcka totalt med hojen
-tid kört totalt med hojen

Bra mätare med många funktioner som verkar visa hastighet ganska så exakt (enligt bike 1 km/h felvisning vid ca 185 km/h

/Göran

Coola Ola skrev:

Digitala mätaren på 640'n går en kabelstam in i eftersom den har alla lampor inbyggda i sig (typ blinkers, helljus osv) och jag hoppas du är medveten om att den kostar 4350:- :)

Annars kan jag rekommendera Trailtech endurance alt. just mätaren från 620/660 eller husaberg...

Edit:
640ns digitala mätare visar:

Hastighet
Vattentemp
Klocka
Tripp 1/2
Tripp sen reserv
odo
+ säkert massa annat också

// Matte

Voiceless skrev:
Digitala mätaren på 640'n går en kabelstam in i eftersom den har alla lampor inbyggda i sig (typ blinkers, helljus osv) och jag hoppas du är medveten om att den kostar 4350:- :)

Annars kan jag rekommendera Trailtech endurance alt. just mätaren från 620/660 eller husaberg...

Edit:
640ns digitala mätare visar:

Hastighet
Vattentemp
Klocka
Tripp 1/2
Tripp sen reserv
odo
+ säkert massa annat också

// Matte

Hehe, såpass.... Får kolla 625/660-mätaren eller trailtech då. Kan man koppla in trailtechmätaren på hojens elsystem och har den inbyggd belysning?

Trailtechen kopplas bara med givare (magnet) och drivs av batterier... så om man vill kunna se i mörkret så får man problem (bör gå att lösa på något sätt)

Voiceless skrev:
Trailtechen kopplas bara med givare (magnet) och drivs av batterier... så om man vill kunna se i mörkret så får man problem (bör gå att lösa på något sätt)

Okaj, ska kollas upp. Blir nog inget av förrän till slutet av säsongen hursomhelst. Tack för info, Göran och Voiceless! :tummenupp

Voiceless skrev:

Trailtech har inbyggd belysning. Den är dock inte på kontinuerligt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti