Vilken idiot jag är!!!

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Tappade hojen idag...glömde kvar skivbromslåset.

:huvet :huvet :huvet

Bifogat

• DSC02795.jpg
    DSC02795.jpg
    70 KB · Visningar: 142
  • DSC02796.jpg
    DSC02796.jpg
    57.2 KB · Visningar: 143
  • DSC02797.jpg
    DSC02797.jpg
    33.7 KB · Visningar: 131
  • DSC02798.jpg
    DSC02798.jpg
    83.3 KB · Visningar: 153
  • DSC02799.jpg
    DSC02799.jpg
    44 KB · Visningar: 141
  • DSC02800.jpg
    DSC02800.jpg
    58 KB · Visningar: 172
  • DSC02802.jpg
    DSC02802.jpg
    57.5 KB · Visningar: 145
Surt!:brinnerup

Dags att köpa Alzheimer-snöre från Biltema.

Hoppas du kan fixa till den utan alltför stora hål i plånkan, lider med dig.

Jävligt surt, rätt mycket skador också. Jag flög av hojen nyligen så jag vet hur det känns, för min del var det grus i kurvan som var boven..

Nu blir det senilsnöre (som i mitt fall) eller Abus detecto antar jag.

Kanske inte precis är vad du vill höra just nu men... Jag kan bara hålla med dig!

Fast det betyder inte att jag inte lider med dig. Riktigt surt när sådant händer. Och det svider ju alltid lite extra när man inte kan skylla ifrån sig på någon annan.

Hoppas du får ordning på allt utan att det blir alldeles för dyrt, väldigt fin hoj du har.

haha jag gjorde precis samma sak som dig idag!! Fast som tur tappade jag den aldrig. Störigt när sånt händer. Det lär du aldrig göra om igen förhoppningsvis!!

Fan va surt... Hann du få upp lite fart eller? För det var mkt skador för att bara vält omkull den. Men framförallt, hur lyckades du skrapa tailen??:va

Fy fan att jag hade garvat om jag såg det :rofl Skadeglad :huvet :näsblod

Surt med en sån ny hoj, men det var ju smådetaljer, tänk på att du har klarat dig hela sommaren. :tummenupp

Du har väl försäkring? Annars kan jag hjälpa dig med plast o lack skador. Annars är det där en klassiker... Trist värre:(

Tråkigt. Händer alltid nån gång. Hoppas din försäkring täcker och självrisken inte är hög som min.

Själv vurpade jag förra veckan i 30-40 km/h, men jag har puckar och fick knappt något skadat på hojen.

Last edited:
Det händer oss alla. Jag lyckades två gånger förra året. Fick byta bromsskiva, den gamla blev skev...

Trist med skadorna på din på hoj!

Man blir så jäkla sur på sig själv när man lyckas med det konstsycket, har själv gjort det en gång :huvet Men jag måste ju bara fråga, hur lyckades du skrapa den som på näst sista bilden? Ovanför baklampan? :confused:

himla trist! själv har jag bara rullat hojen bakåt så kolfiberframskärmen blev naggad i kanten. Inte kul men inte ens i närheten av din händelse.

Jag lämnar aldrig hojen utan senilsnöre! Vet inte var jag hade snöret närjag rullade på den....

/Hanna

Välkommen! Det händer i princip alla. :tummenupp Skaffa krashpuckar, brukar hjälpa så du inte skrapar kåpor och tank.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT