Vilken hyrbil skall jag välja till semestern??!?!

VILKENVILKENVILKENVILKENVILKEN

• Antal röstningar
    0

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Alla gillar pollar,

ge mig ditt tycke till vilken av dessa jag ska ta som hyrbil i spanien i sommar,

Vi är 4pers som ska sitta i den. Mest åkning till stranden, in till city och några dagsutflykter.

Meganen känns mindre och smidigare men focusen känns större och bekvämare, jag har inte kört eller åkt nån av dom. vilken är bäst ?

Bifogat

• focus.jpg
    focus.jpg
    3.8 KB · Visningar: 43
  • megane.jpg
    megane.jpg
    17.7 KB · Visningar: 48
Hårfrisörskeracers båda två, pest eller kolera?
Jag skulle ta fransmannen.

Tycker att Fords nuvarande modellprogram är extremt tråkigt.

Observera att jag inte har några sakliga argument att komma med.

/ Johan

Har bara kört gamla focus och meganen!!

Tror det är hugget som stucket.......Men skulle nog välja Fo´cusen med större bagage.. :va

Skulle välja Méganen, har tidigare varit med om två andra Renaulter och de har varit kanon (om man ser till priserna). Tror inte att den här kommer vara sämre.
Sedan tycker jag Ford är tråkiga.

Båda är -05or och kostar exakt lika mycket att hyra.
Motorerna har jag ingen aning om men det är väl värstingsnik.

Om focusen har större bagage är väl bra till o från flygplatsen, men annars finns inte det behovet.

Focusen e lite snyggare tycker jag, men kolla upp om dom har smma AC-system som dom har i Mondeon, det systemet suger pheTt. Antingen e det -48grader eller så e det +41grader...

tjockisbulle skrev:
Båda är -05or och kostar exakt lika mycket att hyra.
Motorerna har jag ingen aning om men det är väl värstingsnik.

Om focusen har större bagage är väl bra till o från flygplatsen, men annars finns inte det behovet.
Renault har fått fram pigga och alerta motorer äve om de bara har 110-130hk

Biltestarna på Teknikens Värld skulle säkerligen rekommendera Focusen.

Renaulten ansåg TV ha formen prioriterad före funktionen, den var inte så bekväm som man väntat sig och styrkänslan var obefintlig.

Nya Focusen har mognat i sin karaktär, tyvärr är många överens om att den också tappat det som gjorde föregångaren så osannolikt dominant i Golfklassen under flera år: sin charm och form kombinerat med ekonomi och mångsidighet.

Jag skulle hålla på Focusen, men egentligen så kvittar det vad du väljer. De gör säkert arbetet lika bra, dvs ta er från A till B.

Jag hade valt meganen just för smidigheten. I spanien kör de lite hursomhelst.

Den som har störst bagage och innerutrymmen.
Att sitta och trängas är lite kul när man är på roadtrip till nån festival men ska man använda bilen aktivt så prioritera utrymmen. Inte kul att sitta med väskor i famnen och sånt..

Äsch förförra året hyrde vi en clio på 4 pers det gick bra storleksmässigt, men det var jobbit att behöva stänga av AC´n i uppförsbackarna på motorvägarna för att inte tappa fart.

Jag är lite mer inne på meganen nu, efterssom den som ni säger verkar piggare och smidigare.

Dock tycker jag focusen verkar hålla högre klass vilket kan vara trevligt.

Mikael Cagiva skrev:
De gör säkert arbetet lika bra, dvs ta er från A till B.

Underskatta icke detta beslut, att välja fel kommer få förödande konsekvenser (i form av gnälliga baksätespassagerare tex)

Jag e partisk och säger Meganen, jag har varit med och utvecklat fuckusen.....det säger väl lite;)

Vi hyrde Megane i Spanien och körde på en glidare (tror det var en HD) i trafikträngseln. Därför la jag rösten på den. :tungan

Nej men en otroligt smidig och skön bil där nere tyckte jag iaf, speciellt då ordnade parkeringsplatser saknades helt och man ställde bilen på minsta lucka vid trottoar man hittade...

Focus har enligt mig helt ok väghållning, men är i övrigt en rätt tråkig bil. Men jag hade nog valt megane iom att jag hade varit sugen på att testa den samt att den har spännande design, den känns helt enkelt mer RÄTT på rivieran! Lycka till!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8