vilken hoj?

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jag tycker att Yamaha Yz 125 är riktigt snygg och undrar då om det finns någon annan hoj som då inte är en cross som liknar denna? Skulle ju kanske gå att gatregga om en Yz125 cross(eller nån större hoj) men motorn går ju lite anorlunda än på en "vanlig" hoj...så jag undrar då åter igen om det finns nån gathoj som ser ut ungefär som Yz:an?

Köp en Honda CRF 450. Det är en av de snyggaste motarderna på marknaden... eller Ktm 520...

Lättare att hålla dessa cyklar i nyskick jämfört med en YZ

//Score

intrepid skrev:
jag tycker att Yamaha Yz 125 är riktigt snygg och undrar då om det finns någon annan hoj som då inte är en cross som liknar denna? Skulle ju kanske gå att gatregga om en Yz125 cross(eller nån större hoj) men motorn går ju lite anorlunda än på en "vanlig" hoj...så jag undrar då åter igen om det finns nån gathoj som ser ut ungefär som Yz:an?
Gamla yz250-motorer passar nästan rakt in ramen på dt125r. Då har du ett hundrakilosfordon på 60 hk...

tackar för svaren..nus aka jag kolla runt lite bilder och likanande, speciellt ang. CRF450 och ktm 520...
har kollat runt lite och insett att dessa 2 hojar är crossar eller supermotarder, såna som man kör på bana med...är dessa motorer mer känsliga och mer service beroende än en tex. KTM LC-4:a? för jag vill ha den och köra med, inte mecka med...för sånt blir dyrt och jobbigt i längden...såg att det fanns några CRF som var lv regade...men då får man väl inte köra motorväg? :cool:
även om det inte är speciellt kul så är det nödvändigt ibland att åka motorväg...så min fråga är alltså om det är "samma sak" att köpa en CRF 450 som att köpa en LC4:a, rent motormässigt, eller är det mer meck med CRF:en?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back