Vilken hoj

NiCk305

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2006
Ort
Brändåsen
Hoj
Honda Nx 650
Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
 
Nick-Nick skrev:
2624145 Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
 
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågar :mattias

Men ska man köra ostrypt så gör den garanterat det :hihi

Som sagt vi kan inte välja åt dig. Som Grappy säger, åk och provkör och välj.

Ska du köpa ny eller beg? För planerar du på att köpa en ny DT rekomenderar jag istället en Aprilia MX motard ;)
 
Lundgren skrev:
2624180 DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågar :mattias

Men ska man köra ostrypt så gör den garanterat det :hihi

Som sagt vi kan inte välja åt dig. Som Grappy säger, åk och provkör och välj.

Ska du köpa ny eller beg? För planerar du på att köpa en ny DT rekomenderar jag istället en Aprilia MX motard ;)
Klart den inte går bättre om den är "street legal" men de flesta kör ju ostrypt. Jag körde en strypt DT på trafikskolan, inget bottendrag alls, acceleration som en moppe & toppade 95 med hemlängtan :yoparty
 
Nick-Nick skrev:
2624145 Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på en:tummenupp
 
!ante skrev:
2624196 hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på en:tummenupp
Jag har bensin i tanken :va

Förlåt för OT.

Men för att inte göra det helt värdelöst. Inte funderat på en crm? :)
 
125_next skrev:
2624584 Har sett nån 2-takt WSM men kommer inte ihåg vart
NEJ!
det är inte en wsm som är 2takt, utan det är husqvarnas egen 2t, som är "ganska" lik wsm'en.

Nick-Nick skrev:
2624591 Får åka å kolla på dt och wsm, och se vilken som är bäst:tummenupp
gör det, körde en dt den gången jag var på körskola, tyckte inte alls om den, för mkt moppe, obekväm att köra, fick en "B-kännsla" av den..
WSM'en däremot gillar jag, där är fruktansvärt obekväm att sitta på och köra långa sträckor, men annrs gillar jag den, har ju inte samma effekt som en ostrypt 2taktare..men ett väldans bottendrag istället..
 
Last edited:
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.
 
Loy skrev:
2624835 Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.
Nu var väl inte xr:en praktexemplet direkt :tomten

Men de har allt ett bra bottendrag. Men med lite justeringar på crm:en och den har minst lika bra ;)
 
Köp WSM.

Har haft en massa 2-taktare, och en fyrtaktare, en WSM. Roligare att leka med den helt klart, sen slipper du köpa olja och antagligen en massa andra "vanliga" problem på 2-taktare.

Går långsamt? Gör väl 100, låter inte som en moppe. Klart ska du köra längre sträcker dagligen så är väl 100 kanske lite väl lite. Men att råda dig ligga o köra långt med en 2-taktare gör jag då inte heller.

Fast som nån sa tidigare, ska du ha sport kör på en NSR, min gick 3300 mil på samma cylinder o kolv. :tummenupp
 
Nicco skrev:
2627574 Asså, så du kör utan olja?! :gnissla
Sköter man sin 4t hojj bra så ska man byta olja ofta!!!
tror nog att du igentligen fattar vad han menar..

han menar självklart att man slipper köpa olja typ varje gång man tankar..
Klart att han hade olja i wsm'en, men hur ofta behövs den bytas?
 
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Varför påstår alla att 4-takts 125:or har bättre bottendrag än ostrypa 2-taktare? Jag har kört ganska många olika 125:or (praktiserat på mc-verkstad) och ingen av de 4-taktarna hade bättre bottendrag än de 2-taktare jag kört, med ett undantag, Aprilia RS125. Den går väldigt bra på topp istället.

Och, en 2-takts 125:a låter lika likt en moppe som en 4-taktare gör en gräsklippare...

Edit: Och föresten, bottendrag, högt vridmoment och annat tjaffs är för touringfarbröder. Toppeffekt är the shit. :fakta
 
Last edited:
KalleNorton skrev:
2627726 Varför påstår alla att 4-takts 125:or har bättre bottendrag än ostrypa 2-taktare? Jag har kört ganska många olika 125:or (praktiserat på mc-verkstad) och ingen av de 4-taktarna hade bättre bottendrag än de 2-taktare jag kört, med ett undantag, Aprilia RS125. Den går väldigt bra på topp istället.

Och, en 2-takts 125:a låter lika likt en moppe som en 4-taktare gör en gräsklippare...

Edit: Och föresten, bottendrag, högt vridmoment och annat tjaffs är för touringfarbröder. Toppeffekt är the shit. :fakta
Okej, men vi säger att en 2-taktare ABSOLUT inte låter som en moppe och en 4-taktare låter exakt som en gräsklippare och har dessutom _inte_ bättre bottendrag än en 2-takt. Är du glad nu?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top