Vilken hoj?

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Vilken hoj passar bäst till en tjej som vill ha en sportig hoj men är TOTALT ORÄDD när det gäller fart. Om man säger så här, när hon e ute på vintern och kör skoter så är 200km/h mer regel än undantag och jag tror att hon blir en fara för säg själv och andra om hon köper ex en R6, GSX 600R, el liknande. Jag tycker även min Sv är i tyngsta laget, så någon 250 eller något sånt kanske skulle vara bra???

Viking skrev:
Vilken hoj passar bäst till en tjej som vill ha en sportig hoj men är TOTALT ORÄDD när det gäller fart. Om man säger så här, när hon e ute på vintern och kör skoter så är 200km/h mer regel än undantag och jag tror att hon blir en fara för säg själv och andra om hon köper ex en R6, GSX 600R, el liknande. Jag tycker även min Sv är i tyngsta laget, så någon 250 eller något sånt kanske skulle vara bra???
Och vilken skoter gör 200 km/h?

njae, sportig var det ju :D :squid

Hallå!!! BB och alla andra brudar här på SH vad säger ni då?
PS, det ska va en R liknande hoj DS

Re: Re: Re: Vilken hoj?

semper skrev:
det e väl inte helt ovanligt?
Nej det är inte alls ovanligt, nämnde jag att min kompis brors kusin fick en mört som var 2 meter lång och vägde 400 kg! :crash

I fablernas värld är allt möjligt, visst finns det skotrar som gör 200 km/h i verklig fart men dessa är lätt räknade. :fakta

en sadan kasnke

en aprilia rs 250 kanske.........den gar helt okej

Tilken som helst ny skoter typ Ski doo MXZ el linande Yamaha´s skoter som kom förra året med R1 motor i, den piskar på rätt friskt!!! PS. Om du inte fattade det så e d SNÖ skotrar vi pratar om. DS :fakta :D

Re: Re: Re: Re: Vilken hoj?

RJ skrev:
Nej det är inte alls ovanligt, nämnde jag att min kompis brors kusin fick en mört som var 2 meter lång och vägde 400 kg! :crash

I fablernas värld är allt möjligt, visst finns det skotrar som gör 200 km/h i verklig fart men dessa är lätt räknade. :fakta

hehe, ok, jag kanske ska ta mina kusiners historier med en nypa salt då :D

edit: ja precis som han ovanför skrev, jag prata om snöskoter, fast det kanske du gjorde osso :)

Last edited:
Viking skrev:
Tilken som helst ny skoter typ Ski doo MXZ el linande Yamaha´s skoter som kom förra året med R1 motor i, den piskar på rätt friskt!!! PS. Om du inte fattade det så e d SNÖ skotrar vi pratar om. DS :fakta :D
Har du provat?

Kanske en Diversion? Fullstor hoj och inte så mycket att köra med så en nybörjare kör ihjäl sig, dock har den inga problem att hänga med i trafiken.

Har för mig att den har ca 53 hk men f.r.o.m årsmod 99 såldes den bara ostrypt (man kunde köpa till strypkit) á 61 hk. Snygg är den också.

Då hennes morbror säljer skotrar så ja jag har provat en del skotrar i vinter jag förstår att 200Km/h i mätar fart och värklig fart är två olika saker men det var ju inte det tråden handlde om.
vad toppar en Aprilia 250 unggefär då? och vad får man ge för en beg?

oooops det blev lite stavfel där men jag får väl skylla på att jag e Norsk.

Finns det någon bild på Diversion? Vad e det för typ av hoj?

okej

den jag har toppar la en 210 eller natt.............sa det ar inet sa jatte fort.............men upp till 170 gar det ratt fort...........tja, du far la betala ca 30k far en 98/99.....beroende pa utrustingn, nastan alla rs 250 ar bankorda, men det behover inte betyda att dom ar daliga.............du kan fa en bild pa en av mig om du vill

Neeeeeeeeee

Hon ska väl inte ha en moped heller ;)

Tack för bilden!!! Den e ju snygg. :tummenupp.

Vad säger ni som har strypta hojar då? typ GSX 600R

Erkänn att det är din flickvän och du inte vill att hon skall köra en vassare hoj än din egen.

Sälj SV till henne och skaffa dig själv en 750!
:p

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!