Vilken hoj?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Om jag tar rr licens och vill köra på öppna träningen på gelleråsen varje onsdag. Måste jag ha en ren race hoj el kan jag köra med en gathoj med krashkåpor. har ett modifierat lyse fram och små lampor bak.

vad gäller på dom körningarna.

vill ha en och samma hoj till vanliga bandagar för reggade hojjar, touring åka och då kanske några onsdagar på åsen.
 
Robban skrev:
Om jag tar rr licens och vill köra på öppna träningen på gelleråsen varje onsdag. Måste jag ha en ren race hoj el kan jag köra med en gathoj med krashkåpor. har ett modifierat lyse fram och små lampor bak.

vad gäller på dom körningarna.

vill ha en och samma hoj till vanliga bandagar för reggade hojjar, touring åka och då kanske några onsdagar på åsen.

Du måste nog ha en hoj som är modifierad enl svemos reglemente även på träningar
Du måste ha en licens som gäller i 5 år med Kurser på våren, du betalar varje år för att lösa ut licensen för att tävla och/eller träning vet jag inte ,här står det mesta.
.http://www.roadracing.se/Sections/Faq/wakka.php?wakka=Faq
 
Last edited:
Det är inget problem att åka med en gathoj så länge den uppfyller reglementet. Alla raccehojar utom de riktiga 125 och 250 racerhojarna är ju gathojar i grunden, bygg din hoj enligt reglementet samt fixa nåt lämpligt lyse så fungerar både gatkörning och bankörning med samma hoj, när det ska köras rr-träning är det bara att ta bort lyset.
 
För att köra i en licens-grupp krävs det väl att du har en hoj som uppfyller race-reglementet? Inte är väl tex. sidostöd och lampor tillåtet?
 
Robban skrev:
Om jag tar rr licens och vill köra på öppna träningen på gelleråsen varje onsdag. Måste jag ha en ren race hoj el kan jag köra med en gathoj med krashkåpor. har ett modifierat lyse fram och små lampor bak.

vad gäller på dom körningarna.

vill ha en och samma hoj till vanliga bandagar för reggade hojjar, touring åka och då kanske några onsdagar på åsen.

Du köper givetvis min GSXR 750 :00 som är färdig för race med öhlinare o allt :yoparty för 35k och sänker automatiskt varvtiderna med 3 sek enbart för att du inte behöver vara rädd om hojjen !!! (extra fälgar ingår). :rolleyes:
 
Buspojke skrev:
För att köra i en licens-grupp krävs det väl att du har en hoj som uppfyller race-reglementet? Inte är väl tex. sidostöd och lampor tillåtet?

Lampor bygger man en enkel variant som lätt plockas av, stöder är väl också bara att skruva bort. Om allt annat på hojen är enligt reglementet så är det väl inga problem?
 
Jag körde med gathojjen på öppna bandagar och RR hela sommaren Två buntband till stödet och Silvertejp för lysena (glöm ej & dra bort kablarna om det inte går att stäga av lysena) det enda som skruvades va hållaren med skylt och blinkers... alla saker är gjorda enligt reglementet utöver det jag skrivit ovan. D.S. Kolla efter krashade orginalkåpor och sätt ihop dem med underdelen till krashkåporna eller skär ut för lysen i krashsetet. :tummenupp greven brukar ha lite kåpor :banana
Men nästa säsong blir det en till väg och öppna körningar och en till rr eftersom jag kör sliks nu :huvet
 
Robban skrev:
Om jag tar rr licens och vill köra på öppna träningen på gelleråsen varje onsdag. Måste jag ha en ren race hoj el kan jag köra med en gathoj med krashkåpor. har ett modifierat lyse fram och små lampor bak.

vad gäller på dom körningarna.

vill ha en och samma hoj till vanliga bandagar för reggade hojjar, touring åka och då kanske några onsdagar på åsen.

Ett utdrag från 2ono.s länk

Utöver tävlingsseriernas och dess klassers individuella krav på hojen så finns det vissa generella regler och föreskrifter som alltid måste uppfyllas.

• Du måste ha en tät underkåpa som rymmer hela motorns oljevolym
• Bromsar, oljeplugg, oljefilter och andra saker som kan lossna måste najas (låsas fast med metalltråd)
• Inget stöd (i vissa fall godkänns uppnajat stöd).
• Fotpinnarna måste ha en rundad yttre del (se reglemente för exakt info)
• Man skall ha s.k. hajfena vid kedjan så att man inte får in fingrar mellan kedja och drev.
• Ingen Kylarvätska i kylaren (kör med vatten och vattenpumpssmörjning).
• Bort med allt onödigt: Backspeglar, blinkers, nummerskylt m.m.
...m.m. men som sagt, i stora drag gäller det ovan.

köpte själv en äldre race hoj zx6r-99 under sommaren för en lägre summa o kan intyga att det var/är skönto slippa o tänka på gathojen när man kör på bana..
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top