Vilken hoj?

Mögel skrev:
Men skulla jag rekomendera hojarna jag har haft så tycker jag att han ska köpa sig en kawasaki gpz, Det är en bra första hoj och kostar nästan ingenting i försäkring eller inköp!
Titta... det var väl inte så svårt! :tummenupp
Kawwaskraki GPZ 900 då eller? Top Gun nästa? Fin hoj :)
 
Mögel skrev:
Ja men HALLÅ varför inte bara söka på forumet och se vilken hoj flest medlemar har och köpa den då, För det måste ju vara den bästa, eller?
Isåfall köp en Yamaha r1 och ha kul.... :tummenupp Lycka till
Men hallå slappna av lite, din hoj är säkert också bra, ja just ja jag har ju en blade ( eller har haft) bäst att hålla käft.
 
Tack så hemsk mycket för dina visdomsord Maverick och tack för länkarna!
Vilken årsmodell / mital ska man nöja sig med om man är ute efter en cbr 600??
 
MalmöBiker skrev:
Tack så hemsk mycket för dina visdomsord Maverick och tack för länkarna!
Vilken årsmodell / mital ska man nöja sig med om man är ute efter en cbr 600??

Finns det någon vänlig själ där ute som skulle kunna ge mig lite vägledning när det gäller årsmodell / miltal vid inköp av hoj för runt 25 lappar?

Jag undrar också om det är stor skillnad mellan t.ex. en 90'a och en 95'a??

Tack igen på förhand!
 
Har man mindre erfarenhet av mc så tror jag inte man blir besviken på "krutet" i någon sporthoj från 90-
CBR 600F är ju en personlig favorit. Varför inte en Suzuki RF600 kanske? En mycket bra hoj för 25-30k enligt mig i alla fall.
Om du väljer en 1000 eller 600 kvittar nog... för det går nog som f*n i alla fall ska du se, det beror mer på hur man kör :hihi
Kom ihåg när du sitter på mc:n så är ALLA bilister fiender!

MalmöBiker skrev:
Finns det någon vänlig själ där ute som skulle kunna ge mig lite vägledning när det gäller årsmodell / miltal vid inköp av hoj för runt 25 lappar?

Jag undrar också om det är stor skillnad mellan t.ex. en 90'a och en 95'a??

Tack igen på förhand!

95 skedde en stor förändring.
Vet inte exakt hur många kilo men den bantades en hel del och fick några nya friska hästar.
Framförallt så förbättrades bromsar och chassi.
Om du vill lägga ut 30 på din hoj så tycker jag att du ska lägga pengarna på en 95 som kanske gått lite längre. Kolla på skicket när det gäller mc inte milen! Det är min erfarenhet i alla fall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top