Vilken hoj till denna fälg?

floppa

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2016
Hoj
Vmax 1200
En smula luddigt trådnamn kanske.
...och för all del - kanske en smula drygt att ha en sån här förfrågan som sitt andra inlägg någonsin på forumet.
Men om ni läser min presentation under "Presentera dig" så hoppas jag att det blir klart att detta inte är den enda anledningen att jag reggade mig. Även om det var detta som gjorde att jag fick tummarna loss.

Hur som helst - förutom att jobba och köra hoj så handlar jag en del ifrån olika Auktionshus och loppisar (otvivelaktigt att min fru inte hållit med om benämningen "en del", men det är en annan historia).
Även om det mest är designprylar så händer det ibland att det följer med lite motorrelaterat hem.

Case and point - denna fälg...
Allt som oftast vet jag inte riktigt vad jag köpt, och det är väl där jag behöver lite hjälp.
Denna köptes osedd som "R6-fälg oanvänd" (eller liknande).
Huruvida den faktiskt är oanvänd eller ej... Tja... Svårt att säga, men den är i alla fall i ett väldigt fint skick. Högst sparsamt använd - om något.

Men mer än att det är en fälg till en R6:a...
Vilka årsmodeller passar den till?
Vad kan den tänkas kosta ny, och vad kan man få ut när man säljer begagnad?
Eftersom den inte passar varken vad jag har, eller vad jag tänker köpa, så är alltså tanken att försöka bli av med den.

Som sagt - ni får ursäkta om vad jag ber om, mer eller mindre, är hjälp att skriva en Tradera-annons (eller här, för all del).
Hoppas att det är okej. Stanna på forumet har jag, hur som helst, alla tankar på att göra!

Tack på förhand!

IMG_0572.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0575.jpg

IMG_0580.jpg

Nu gör jag som man inte ska, svarar utan att ha helt torrt på fötterna. Men utifrån denna länk så skulle jag säga att den passar alla årsmodeller från 2003 och framåt. Eller åtminstone fram till 2011/2012. Före 2003 var den 3-ekrad.

Priser kan du få ett hum om på tyska och engelska eBay om ingen annanstans.

Nu gör jag som man inte ska, svarar utan att ha helt torrt på fötterna. Men utifrån denna länk så skulle jag säga att den passar alla årsmodeller från 2003 och framåt. Eller åtminstone fram till 2011/2012. Före 2003 var den 3-ekrad.

Priser kan du få ett hum om på tyska och engelska eBay om ingen annanstans.

Äsch.
Vad hade världen varit om man inte kunde besöka ett internetforum och få svar från folk som inte hade helt torrt om fötterna? ;)

Skämt åsido - Uppskattar ditt svar!
Det verkar, som du skriver, som om 03-16 har hjul med samma bultmönster och liknande.

Håller lite utkik på Ebay och ser vad man kan tänkas sälja den för.
Alternativt så hängs den upp på garageväggen tillsammans med gamla regplåtar och annat från gamla bilar. Konst så god som någon! ;)

/Anders

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...