Vilken hoj? Sugen på naken sportig hoj. Att tänka på? Försäkring? Mv Agusta, Aprilia

Min förstahoj (om man inte räknar med några sunkiga 125or på 80-talet) var en Ducati S4R på 125 tjuriga hästar med en aströg koppling helt utan några elektroniska livlinor och det funkade hur bra som helst så länge man har en någorlunda vettig gaskontroll. Så med detta sagt skall du köpa den hoj du vill ha och har råd med oavsett om det är en Tuno V4 eller en S1000RR, att köra hoj är ändå knasigt och ovettigt så gå hela vägen och ta det bara lite lugnt i början :)
/Patrik

låter missnöjd?

Nej jag är verkligen inte missnöjd. Det är min hoj som står i rävens garage ;)

Jag bytte däck från metz-m5 till m7rr och det blev en helt ny hoj. Den kändes lite osäker fram i svängarna innan men det försvann. Det är en trevlig hoj om man gillar att prata med folk, det spelar ingen roll var du stannar så är det någon som är nyfiken.
Jämför jag med 990sm som jag hade innan så tar den ca 0.3l/mil mindre soppa och känns fräschare. Ktm en upplevdes som lite snabbare men det är i så fall marginellt och då pratar vi rakt fram. Nudan är ganska mycket lättare vilket är trevligt.

Försäkringen är förhållandevis hög. De bolag jag kollat har inte gett rabatt för att man har en med abs.

Last edited:
Ducati Streetfighter 848 :yoparty

Som jag läste lite högre upp om att sitta på en sån så har jag absolut inga som helst problem. Tycker den är himla bekväm även för längre sträckor. (188cm, 95kg)

Nej jag är verkligen inte missnöjd. Det är min hoj som står i rävens garage ;)

Jag bytte däck från metz-m5 till m7rr och det blev en helt ny hoj. Den kändes lite osäker fram i svängarna innan men det försvann. Det är en trevlig hoj om man gillar att prata med folk, det spelar ingen roll var du stannar så är det någon som är nyfiken.
Jämför jag med 990sm som jag hade innan så tar den ca 0.3l/mil mindre soppa och känns fräschare. Ktm en upplevdes som lite snabbare men det är i så fall marginellt och då pratar vi rakt fram. Nudan är ganska mycket lättare vilket är trevligt.

Försäkringen är förhållandevis hög. De bolag jag kollat har inte gett rabatt för att man har en med abs.

Okej, trodde du dömde ut den helt och hållet :rolleyes:
Har själv aldrig kört nån men jag tycker den ser asball ut, låter snyggt, sen står det Husqvarna på den (!).
Men den tillverkas inte längre va? Synd och skam :gråta

Okej, trodde du dömde ut den helt och hållet :rolleyes:
Har själv aldrig kört nån men jag tycker den ser asball ut, låter snyggt, sen står det Husqvarna på den (!).
Men den tillverkas inte längre va? Synd och skam :gråta

Så är det. Men det finns att köpa fräscha på blocket ;)

Du har kört bil på bana och du har kört diverse hojar. Du vill inte ha en ren nybörjarhoj.
Min nybörjarhoj var en SV650S.
Sedan kände jag mig beredd för lite mer effekt. Det blev en Triumph Sprint RS.
Kanske nått för dig.
Eller en Triumph Speed Triple.

En sådan tar vi! Har kikat på lite mc-tester via youtube där många säger att eregomin är lite sämre på den. Jag är ganska lång (191cm 93kg). Vad tycker du plazamite som haft en? :Bugar

Älskar min!! är 1.83 och den är helt perfekt för mig både fotpinnar och styre!.

Finns en del som klagar på att styret är lite böjt nedåt där man håller, inget som bekymrar mig.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti