Vilken hoj som helst på Rörken?

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Hur är det med Rörken nu?

Får man fortfarande köra där?

Har planer på att bygga en Honda XR50 SM, skulle det vara ok att köra med en sån där? Jag menar så att funktionärerna inte tycker att man riskerar att bli överkörd eller så..

Lär ju inte vara snabbast, men när jag är färdig ska den göra dryga 100blås... :D

/R

då får du åka med minimotos...............

Raid72 skrev:
Hur är det med Rörken nu?

Får man fortfarande köra där?

Har planer på att bygga en Honda XR50 SM, skulle det vara ok att köra med en sån där? Jag menar så att funktionärerna inte tycker att man riskerar att bli överkörd eller så..

Lär ju inte vara snabbast, men när jag är färdig ska den göra dryga 100blås... :D

/R

Aha, låter ju fair... Åker de ofta eller? Tänkte på hur det blir om man är ensam i den gruppen, är ju inget kul att åka dit och inte få köra..

/R

Det är nog en definitionsfråga som du ska ta med Ugluk, skicka ett PM till honom.
Det finns en grupp för mopperacers och minimotos som du kanske får köra med.

Ska jag vara helt ärlig är det kass för alla andra när det är en person på minimoto som har banan för sig själv i 15 minuter.....
Fast så ogin ska jag inte vara.

Har full förståelse för att resten tycker att det blir tradigt om det är en/få hojjar på banan.

Skickar PM Till Ugluk..

/R

Goodstuff skrev:
Det är nog en definitionsfråga som du ska ta med Ugluk, skicka ett PM till honom.
Det finns en grupp för mopperacers och minimotos som du kanske får köra med.

Ska jag vara helt ärlig är det kass för alla andra när det är en person på minimoto som har banan för sig själv i 15 minuter.....
Fast så ogin ska jag inte vara.

Helt riktigt att den skulle passa in i "<125cc Oregistrerat". Det räcker med en deltagare i en grupp för att den ska få sin bantid.
"Kass för alla andra"? Nädu Gustav, det är rätt okej för funktionärerna också.. Hela femton minuter när bullret är lågt, kraschrisken liten och vi antagligen slipper vara på hugget med uppsugningsmedel och kvastar.. Under den tiden hinner man räta ut frågetecken med åkare i de andra grupperna.

Ugluk skrev:
Helt riktigt att den skulle passa in i "<125cc Oregistrerat". Det räcker med en deltagare i en grupp för att den ska få sin bantid.
"Kass för alla andra"? Nädu Gustav, det är rätt okej för funktionärerna också.. Hela femton minuter när bullret är lågt, kraschrisken liten och vi antagligen slipper vara på hugget med uppsugningsmedel och kvastar.. Under den tiden hinner man räta ut frågetecken med åkare i de andra grupperna.

Tänkte inte på det.
Ska inte vara så egoistisk i fortsättningen.

Ugluk skrev:

Uppsugningsmedel säger du. Varför är det inte krav på uppsamlingskärl och så, som det är på andra banor?

Och jo det suger för alla andra att det bara är ett ekipage i en grupp, men det får man acceptera. Finns det en grupp så ja, då ska gruppen få tid om någon vill köra.

420 skrev:
Uppsugningsmedel säger du. Varför är det inte krav på uppsamlingskärl och så, som det är på andra banor?

Och jo det suger för alla andra att det bara är ett ekipage i en grupp, men det får man acceptera. Finns det en grupp så ja, då ska gruppen få tid om någon vill köra.

Det är ju gatcyklar och inte tävlingshojar som kör så ett krav på uppsamlingskärl är ju lite vid sidan av målet med körningarna, även om Ugluk skulle slippa springa med hink och kvast lika mycket.

Det hindrar iofs inte att de som vill vara snälla mot Ugluk and Friends, samt asfalten - monterar dit ett litet kärl och drar slangar från fuggar, kylare m.m. Det är för vårt eget bästa...

TomK skrev:
Det hindrar iofs inte att de som vill vara snälla mot Ugluk and Friends, samt asfalten - monterar dit ett litet kärl och drar slangar från fuggar, kylare m.m. Det är för vårt eget bästa...

Självklart är ju det bra men det kan ju aldrig vara ett krav så länge man sysslar med gatkörningar.

Förresten var det där en pik? :crash

Goodstuff skrev:
Självklart är ju det bra men det kan ju aldrig vara ett krav så länge man sysslar med gatkörningar.

Förresten var det där en pik? :crash

Gatkörning? Rörken är väl en bana?

Jag tycker att det vore helt logiskt med ett krav på uppsammlingskärl på rörken. Det är ju tokenkelt att fixa dit (behöver ju knappast vara snyggt) och det är ju en säkerhetsgrej för alla.

Dessutom så slipper man allt för långa avbrott i körningen (som visserligen kan betraktas som paus för funktionärer som inte jobbar med saneringen).

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Gatkörning? Rörken är väl en bana?

Jag tycker att det vore helt logiskt med ett krav på uppsammlingskärl på rörken. Det är ju tokenkelt att fixa dit (behöver ju knappast vara snyggt) och det är ju en säkerhetsgrej för alla.

Dessutom så slipper man allt för långa avbrott i körningen (som visserligen kan betraktas som paus för funktionärer som inte jobbar med saneringen).

/Lucky9

Det är ju faktiskt en "broms och kurvtagningskurs" som arrangörerna uttrycker det. För gatcyklar.
Även om många av Motardkillarna ser det mer som träning inför tävling.
Eftersom kravet är att cyklarna ska klara en besiktning, vara reggade och körklara för väg så kan man knappast ha ett krav på uppsamlingskärl, även om ett sådant kärl skulle underlätta vissa delar. Det är faktiskt fler gatåkare, vilket inkluderar folk på alla typer av cyklar, än ni motarder som kör där.

Ska vi ha uppsamlingskåpor, najningar och inga lysen också?

Goodstuff skrev:
Det är ju faktiskt en "broms och kurvtagningskurs" som arrangörerna uttrycker det. För gatcyklar.
Även om många av Motardkillarna ser det mer som träning inför tävling.
Eftersom kravet är att cyklarna ska klara en besiktning, vara reggade och körklara för väg så kan man knappast ha ett krav på uppsamlingskärl, även om ett sådant kärl skulle underlätta vissa delar. Det är faktiskt fler gatåkare, vilket inkluderar folk på alla typer av cyklar, än ni motarder som kör där.

Ska vi ha uppsamlingskåpor, najningar och inga lysen också?

Asså... Bara för att jag kör motard så har jag inget emot att andra typer av hojar kör på rörken. Tvärtom!

Skulle jag köra där skulle jag se det precis som du skrev, "broms och kurvtagningskurs". Jag har inte för avsikt att tävla eller så utan vill bara testa på att åka bana.

Men ett uppsamlingskärl handlar ju om en liten behållare med några slangar till som tar 5 min att montera och 5 min att ta bort. Tycket du på fullaste allvar att det är för mycket när det trots allt är en säkerhetsdetalj.

Det handlar ju inte om att racepreppa hojen på något sätt utan att undvika att andra på banan kör åt helvete bara för att framförvarande gör det.

Skitsamma... Jag tycker att det vore helt ok med ett sådant krav. Men nu är det inte det så det är väl inget att diskutera.

/Lucky9

Det var inte så jag menade, sorry. :hej

Det är ju trots allt en liten minoritet som vurpar och det känns kanske lite överdrivet att "Lasse 45" ska sätta uppsamlingskärl på sin BMW K100LT som han cruisar runt med. Fast jag håller med om att det är bättre än inget. Nu får jag väl pikar om att jag borde ha det på min hoj.... :crash

Alla som vill kan ju montera ett uppsamlingskärl, om de känner på sig att de kommer att spilla.

Mattias skrev:
Alla som vill kan ju montera ett uppsamlingskärl, om de känner på sig att de kommer att spilla.

Vaddå känner på sig att dom kommer spilla?
Är väl inte det det handlar om, utan om/när en olycka händer någon av oss så vill man ju inte att andra ska drabbas av det mer än nödvändigt. Tycker det borde vara så på alla banor oavsett vilken typ av körning man sysslar med.
Men visst kan vi lägga ner den här diskussionen och hoppas att dom som kör utan uppsamlingskärl inte spiller ut olja eller kylarvätska på banan.
Väl mött för nu är det snart dags :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa