Antagligen så står de sig ganska så jämnt mot varandra, inte så att det skiljer ljusår mellan dem. Bladen är hetsigare tycker jag, men har inte jämfört dem sida mot sida.
Köp en 954, det är inte mycket "farligare" än att köpa en 600:a, om man nu anser det vara farligt att köra hoj.
Klart är iaf att du kommer tröttna rejält på om du köper en mesig 600:a och är ute efter drag. Med mesig menar jag typ ER6 (och förlåt Funny, även Fz6) osv. De är så fruktansvärt trötta så att du somnar när du gasar, men givetvis går de att gasa med dem också och vill man inte ha möjligheten att sitta med ett stort flin innanför hjälmen när man gasar på så köper man en sån hoj.
Du vill ha en hoj med bra drag i och som ser bra ut, och då har du redan funderat på en av de bättre.
Nackdelen är ju att det inte finns så många 954

r till salu, kanske beror på en kombination av att de inte har sålts i så många exemplar samt att folk är nöjda med dem och behåller dem längre. I en familj jag känner finns det två stycken 03

r original, far och son som har en varsin och de vägrar sälja.
Men fördelen då är ju att du antagligen blir av med den ganska fort när du väl vill sälja den.
Personligen är jag fast för SP1/2:an och hade jag haft mer stålar och tid till sommaren så skulle jag köpa en sån före en Monster 900:a som det antagligen blir istället.