Vilken hoj ska jag ha nu?

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Börjar med o be om ursäkt ifal tråden ligger i fel kategori, Flytta gärna i så fall.

Nu till frågan.

Är på jakt efter ny hoj. Sugen på 750/1000cc. I topp på listan ligger gsxr serien från årsmodell 2000-2004. Har även sneglat lite på r1:or...

Men Blocket har inte många av dessa,, o de som finns begärs nästan drömpriser. Med tanke på att jag själv sålde en 05:a r1:a med 900mil för 50k.

Skulle bli glad för tips om liknande hojar med "rätt" utseende o bra kvalitet. Samt om ni vet någon firma som säljer begagnat o har något i lager av dessa hojar. Prisklass: Max 50k

MVH / Naderi

Sålde du hojen nyligen? Isf sålde du den onödigt billigt... Som du själv påpekar har priserna trissats upp en hel del vilket gör att du knappast lär hitta något jämförbart med din -05 R1:a för 50k.

Kanske kan hitta någon GSX-R 1000 03-04 för runt 50k men knappast någon med under 2000mil på mätaren. I den prisklassen får du nog räkna med att köpa från privatperson, om du inte hittar någon firma som säljer mycket importerade hojar.

Alternativet är ju att du importerar en själv, du bor ju långt ner i landet o har inte så långt att åka. Har dock ingen aning om det fortfarande lönar sig att importera hojar själv..

Sålde du hojen nyligen? Isf sålde du den onödigt billigt... Som du själv påpekar har priserna trissats upp en hel del vilket gör att du knappast lär hitta något jämförbart med din -05 R1:a för 50k.

Kanske kan hitta någon GSX-R 1000 03-04 för runt 50k men knappast någon med under 2000mil på mätaren. I den prisklassen får du nog räkna med att köpa från privatperson, om du inte hittar någon firma som säljer mycket importerade hojar.

Alternativet är ju att du importerar en själv, du bor ju långt ner i landet o har inte så långt att åka. Har dock ingen aning om det fortfarande lönar sig att importera hojar själv..

R1a -05 för 50.000... den skulle man köpt!

Håller med dig om priserna nu faktiskt, börjat kolla på KTM 660! Dem kostar ju mer nu än dem gjorde för 1-3år sedan! Likaså R1orna.

Så får se om jag hittar nått som känns rätt i pris/skick

Nja den r1:an såldes nån gång i höstas. Då på grund av snabb pengabehov. Den hade dock 1 nyckel bara & import.. Så de kan ha varit fallet. Låg på blocket & Sh så ni kan inte missat den.. blå/vit va den.

GSXR -03 skulle jag valt, håll ut, hojjarna lär dumpa in på blocket snart!

Gixxer 1000 K3-K4 är en fantastiskt bra hoj med få, om några brister alls. En hoj som hamnat lite i kläm mellan två hojgenerationer då Suki uppdaterade själv -03. De brukar ligga rätt bra i pris också.

Ni nämner PRECIS de jag är inne o suktar efter :D Rsv Mille, Gsxr 750/1000 k1-k4. Men priserna skrämmer mig... Fick för övrigt en premie på 6k om året för halv/hel på 750 00-02 så de är inga större pengar där :D Dock har jag aldrig kört en twin (om nu millen är det, v2:a?) Hur är de jämfört mot 750 rad 4?

Kan tillläga att de enda som jag förstått ska räknas som en svaghet på 750-modellen är att de har nergraderat bromsarna. 96-99 hade gsxr 750 sexkolvsok fram, med år 2000 gick de ner till 4 kolvs. O va jag vet är det gsxr 750 00-04:an svaga punkt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2