Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det lutar åt en vfr 800, har kollat en hel del på nätet och tror en sån passar mej bra. Nu ska jag bara provköra och känna mej för lite.
Tog förresten premiärturen med den gamle xt:n idag och jag fryser än![]()
Fz1s, CBF1000 ?
Du skriver ju i första inlägget att du vill ha lite tryck i bågen och då är väl inte en VFR direkt optimalt? När jag köpte Koltrasten funderade jag först på en VFR800, men avstod eftersom jag tidigare ägt en CBR1000RR (frid över dess minne) och "visste" att jag ganska fort skulle tycka VFRen är alldeles för trött.
Nu blev det tyvärr aldrig av att prova nån så jag är inte säker på att jag har rätt. "Birden" är iaf en väldigt mångsidig hoj som man kan köra hur länge som helst utan att bli seg. Försäkringen är inte dyr heller, jag är 40+ strax utanför Sthlm och pröjsar 4400:- hel/hel. Men då fick jag kolla runt lite. Många bolag ville ha 10-12' istället.
Min hoj är helt original och bromsad till 133 pållar. Det räcker mer än väl för normal nöjes- och touringkörning. Testa en Koltrast innan du bestämmer dig, testa förresten alla cyklar som tråden tipsat om! Man ska inte snöa in på en viss modell bara "för att". (Alltså som jag gjorde med Blackbirden, men det spelade ingen roll för jag visste DIREKCT att det var Den Rätta Hojen.)
http://www.blocket.se/trelleborg/Honda_VFR800_Fi_44825539.htm?ca=23_9&w=2
Kan ju vara värt o kika på....
liter radfyror är trötta innan de når 10k varv. på en sån hoj hade jag valt vtwin
V-twin är trötta och ristiga under 3000 rpm. För riktigt bottendrag hade jag valt en storkubikare radfyra..liter radfyror är trötta innan de når 10k varv. på en sån hoj hade jag valt vtwin
V-twin är trötta och ristiga under 3000 rpm. För riktigt bottendrag hade jag valt en storkubikare radfyra..
Varken min xj 900 eller min snorkråka dubbelkryss är direkt trötta efter 6k, bägge funkar högsta växlen från 50 utan o tappa trafikrytmen.
Men säkerligen så kan mer extrema sporthojar ha spetsigare effektkurva.
Har dock ingen aning om vilket år VTEC infördes men helt plötsligt blev vanlig motorservice 3 gånger så dyrt. Och några år senare införde man kjedjedrift av kammaxlar, snacka om nerköp vad gälle rlivslängd! :-(
VFR med vtec kom 2002 tror jag. Jag köpte mig nyligen en vfr 800 -99 som jag iofs bara kört 50 mil med än så länge, men jag är helnöjd. Har rykte om sig att hålla för alltid, det finns en uppsjö av delar och tillbehör, v4:an har en schysst karaktär som håller både för långturer och banan (iallafall SMC-nivå). Jag tycker den är rymlig även för oss som snittar över 190 cm i längd och så är den snygg också!
Det negativa jag hört är att den är lite törstig, men det är jag också!![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |