vilken hoj? nytt projekt.

jag har en cb400 ståendes i timrå till ett lägre pris, vet dock inte om det går att få i en roligare motor i den eller om du vill ha nått mer manligt att bygga runt :P

jaså.. trodde de va kardan.. ska kollas :)

cool men nej :gnissla

african fel ram. ska gå o byggas om.
vf.. helt fel för stuket... för ny motor.
ntv=NEJ!
sr kanske.. kanske för liten i chassit?

cool motor. rätt fälgar o ram.. kanske kan leva med en bredare motor.. nån som har någe mått motorkåpa till kåpa? kanske kan göra bulor på mina kåpor så den passar.

Gammal jamma 600 kardan billigt ?

Det finns en gsx750f i timrå för 10,000:-
86 vilda hästar:tuttar

ichh! för ny :näsblod

Gammal jamma 600 kardan billigt ?

nicht kardan..

jo den älskar man ju.. men den där e ju redan färdig i princip.. ett helt eget stuk.

CB500 är skiten... väger ingenting och de blir bra snurr i en sånn om man vill.

finns ju både 2 och 4 cyl.. antar twinnen e svår o få tag på o kanske trögre men klart värd o kollas upp om jag inte hittar nå större :)

jag har en cb400 ståendes i timrå till ett lägre pris, vet dock inte om det går att få i en roligare motor i den eller om du vill ha nått mer manligt att bygga runt :P

liiite liiiiiten :tungan

Last edited:
Håller med att kardan inte är så kul men det är så att en kompis har en Yamaha 600 med kardan som har stått länge. Den har Öhlinare bak:yoparty och det kan nog bli ett bra pris. Jag har funderat på att köpa den och bygga nått av men som sagt -Kardan, Funkar det på ett bygge ?:va

ichh! för ny

Precis. Och det är där DU kommer in i bilden.
Bygga om så att den se ut att den kommer från 70 talet:tummenupp

Eller en RD400 från '76

Bifogat

• rd400.jpg
    rd400.jpg
    16.3 KB · Visningar: 101
Last edited:
ichh! för ny

Precis. Och det är där DU kommer in i bilden.
Bygga om så att den se ut att den kommer från 70 talet:tummenupp

Eller en RD400 från '76

:5sure

-----------------------------------------------------

o snälla nån kan nån sponsra mig nångång så jag får börja bygga..
har för mycket i huvve som måste ut!:huvet

kan inte alla lägga in en hundring på mitt konto,,, snälla:rolleyes:

:5sure

-----------------------------------------------------

o snälla nån kan nån sponsra mig nångång så jag får börja bygga..
har för mycket i huvve som måste ut!:huvet

kan inte alla lägga in en hundring på mitt konto,,, snälla:rolleyes:

Visst.....
Du få en hundring av mig, No probs....

Last edited:
Exempel på förslag.
Vattenkylt - Bygg någonting kring en superteneré-spis alternativt Hondas V-4 (VF 750).
Luftkylt - Varför inte en TR 1 motor ?
/Peter.

Last edited:
Exempel på förslag.
Vattenkylt - Bygg någonting kring en superteneré-spis alternativt Hondas V-4 (VF 750).
Luftkylt - Varför inte en TR 1 motor ?
/Peter.

tanken har slagit mig om o köpa en hoj som liknar de jag vill ha, o sedan hitta en snygg motor, men vill inte strula med sfro.. de kommer jag få nog av med de andra bygget :)

tanken har slagit mig om o köpa en hoj som liknar de jag vill ha, o sedan hitta en snygg motor, men vill inte strula med sfro.. de kommer jag få nog av med de andra bygget :)

Ja också var det besiktningen som kan vara lite av ett lotteri ibland...:näsblod
Lycka till /Peter

Nu har det gått bra med VWn verkar det som, eller är den såld? Kanske inte var lika kul med ett hjul i varje hörn?

Nån gammal CB900 ram eller likande sur gammal 80 tals ram, borde finnas för ingenting me rasad motor om man jagar runt lite, och sen smeta in en TRX/TDM 850 motor, paralelltwin med riktigt skönt muller om man har carbon pipor.

Eller varför inte återigen en dr750/800 motor, men nu i ett CB450/500 chassie:yoparty eller nåt liknade Suzukichassie om man nu skulle vilja hålla sig till ett märke.

Hade du inte kommit över nåt set med gamla racingkåpor, typ 50-60 tal, som du tänker använda nu.

Last edited:
Nu har det gått bra med VWn verkar det som, eller är den såld? Kanske inte var lika kul med ett hjul i varje hörn?

Nån gammal CB900 ram eller likande sur gammal 80 tals ram, borde finnas för ingenting me rasad motor om man jagar runt lite, och sen smeta in en TRX/TDM 850 motor, paralelltwin med riktigt skönt muller om man har carbon pipor.

Eller varför inte återigen en dr750/800 motor, men nu i ett CB450/500 chassie:yoparty eller nåt liknade Suzukichassie om man nu skulle vilja hålla sig till ett märke.

Hade du inte kommit över nåt set med gamla racingkåpor, typ 50-60 tal, som du tänker använda nu.

japp kåpor ska användas.. tänk cafe räser dragrace så kanske de förstås liite mer..
skulle va najs med modern motor men åter igen,, sfro.. tänkte försöka undvika det.
men en tl1000 motor i ett cb chassi :drool

jo bubblan fortskrider långsamt.. vad menar du :rolleyes: kan man inte ha 3 pågående projekt :D

japp kåpor ska användas.. tänk cafe räser dragrace så kanske de förstås liite mer..
skulle va najs med modern motor men åter igen,, sfro.. tänkte försöka undvika det.
men en tl1000 motor i ett cb chassi :drool

jo bubblan fortskrider långsamt.. vad menar du :rolleyes: kan man inte ha 3 pågående projekt :D

Typ 4 projekt också, du hade väl en Valle med...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing