Vilken hoj kan ni rekommendera?

kaZmur skrev:
Men om du bara fyller 18 så blir det ju bara mellanklass, dvs ingen r1 osv... eller?

Haha, spendera hela sitt framtida arv på att köra en 25 kW retta med effektkurva som ser riktigt spännande ut, dvs. jämfört med en trimmad forshagashopper. Extrema sporthojar är med andra ord fruktansvärt trista att köra i strypt skick.

Ok, lite elaka är vi allt här... drömma måste man få göra. Och är man snuskigt rik eller prioriterar detta enormt högt i livet så varför inte.

R400 skrev:
Nej, det är inte rimligt. Börja med en oöm lättkörd hoj, byt sedan upp till något småhäftigt efter en eller ett par säsonger och sedan, om andan faller på och du fortfarande har lust, kan man köpa supersport. Varför gå på det tuffaste från början, när man garanterat får häftiga upplevelser med ganska snälla hojar när man är nybörjare? Det är bara dyrt och farligt.

Glöm inte att kolla upp försäkringspremier också! Kolla runt hos alla försäkringsbolag, registreringsnummer på exempelhojar hittar du på www.hojtorget.nu

Jag är 25 och tog körkortet i år.Köpte mig en zx9r som förstahoj vilket passade mig perfekt. Skulle jag ha börjat med en mindre hoj? Trött på alla som tjatar om att man kanske kan köpa en sporthoj när man har haft kortet i 10 år typ.Svensk avundsjuka i sitt ess skulle jag vilja säga.

p.s Jag vet att killen bara är 18 så han får ju inte köpa vad som helst

Nova skrev:
Jag är 25 och tog körkortet i år.Köpte mig en zx9r som förstahoj vilket passade mig perfekt. Skulle jag ha börjat med en mindre hoj? Trött på alla som tjatar om att man kanske kan köpa en sporthoj när man har haft kortet i 10 år typ.Svensk avundsjuka i sitt ess skulle jag vilja säga.

Varför i hela världen skulle jag vara avundsjuk på dig :confused:
Anledningen till att man kan inte bör köpa någon utav de värsta sporthojarna från början är att man väldigt lätt överskattar sin förmåga att köra vilket kan får fruktansvärda konsekvenser.
På en offroad/motard lär man sig även en mycket bra körteknik som kör att man är en bra mycket bättre förare när/om man köper sporthoj.

Nova skrev:

Samtidigt tror jag att många här som började köra tidigt skulle hålla med om att de inte levt särskilt länge om de haft sin nuvarande hoj som förstahoj. Vågar inte ens tänka på hur det hade gått för mig :skrämd , 2 år med 125:an var nödvändigt för att få "leka av sig" lite och komma ner på jorden.

Marals76 skrev:
Varför i hela världen skulle jag vara avundsjuk på dig :confused:
Anledningen till att man kan inte bör köpa någon utav de värsta sporthojarna från början är att man väldigt lätt överskattar sin förmåga att köra vilket kan får fruktansvärda konsekvenser.
På en offroad/motard lär man sig även en mycket bra körteknik som kör att man är en bra mycket bättre förare när/om man köper sporthoj.

Var skrev jag att du var avundsjuk på mig? :confused:
Man kan överskatta sin körförmåga på en moped också :hej

Back