Skylight
Ny medlem
Går och funderar på att köpa mig antingen en R1, Fireblade eller Gixxer från 2002. Har därför ett par frågor som jag hoppas kunna få hjälp med här. Tyvärr finns det ingen handlare här i närheten som har så "gamla" motorcyklar av dessa modeller i butik. Har därför ingen möjlighet att provköra eller provsitta utan en hel del transporter. Tänkte därför se här vad ni anser om dem.
1. I vilken av hojarna slits motorn minst över tid (och vilken slits mest) om vi antar att hojarna har körts lika hårt/försiktigt, gått lika långt, service enligt plan för alla, och i övrigt behandlats likvärdigt etc? Givetvis är det inte världens mest realistiska antagande men skulle vara intressant att veta vilken av motorerna som är tåligast och mest problemfri efter några år. Vill ju köpa en hoj vars motor håller för mig också, även om motorcykeln kanske har varit med på ett antal bandagar och tidigare ägts av en gasglad person. Skulle inte vara så kul om motorn kraschar när jag bara har kört 100 mil.....
3. Vilken av hojarna har bäst (mest hållbar växellåda) givet samma förutsättningar som ovan (likvärdig körning)?
3. Vilken av hojarna är minst obekväm och lämpar sig därför relativt bäst för en längre tur? Skulle även vara intressant att veta vilken av de tre som är mest obekväm för längre turer i normal (strax över laglig) motorvägsfart.
1. I vilken av hojarna slits motorn minst över tid (och vilken slits mest) om vi antar att hojarna har körts lika hårt/försiktigt, gått lika långt, service enligt plan för alla, och i övrigt behandlats likvärdigt etc? Givetvis är det inte världens mest realistiska antagande men skulle vara intressant att veta vilken av motorerna som är tåligast och mest problemfri efter några år. Vill ju köpa en hoj vars motor håller för mig också, även om motorcykeln kanske har varit med på ett antal bandagar och tidigare ägts av en gasglad person. Skulle inte vara så kul om motorn kraschar när jag bara har kört 100 mil.....
3. Vilken av hojarna har bäst (mest hållbar växellåda) givet samma förutsättningar som ovan (likvärdig körning)?
3. Vilken av hojarna är minst obekväm och lämpar sig därför relativt bäst för en längre tur? Skulle även vara intressant att veta vilken av de tre som är mest obekväm för längre turer i normal (strax över laglig) motorvägsfart.