Vilken hoj är designmässigt snyggast!

Du kunde inte gjort en poll av det hela?

Av de alternativen du uppgav är 1000 RR snyggast.

Fast av alla så är nog 954:an snyggast ändå...
 
RW skrev:
Förlåt! :pannkyss
Klart att 748:an skall med. En sak som står klar är att det är väldigt vanligt att rösta på sin egen hoj. Kan det vara ett sätt att rättfärdiga sitt val???
Ligger nog något i det.... Men jag valde själv att köpa en 748 före en billigare R1:a. Så det var ju knappast effekten jag var ute efter.

Tycker självklart att 748 - 998 är världens vackraste motorcykel och att så många människor fortfarande tycker som jag även 10 år!!! efter att den kom lägger dom flesta andra hojar i lä.

Nya R1:an är mycket fin men kommer den hålla i 10år? Knappast! Agustan däremot har stora möjligheter...
 
RonJeremy skrev:
Tycker självklart att 748 - 998 är världens vackraste motorcykel och att så många människor fortfarande tycker som jag även 10 år!!! efter att den kom lägger dom flesta andra hojar i lä.

Har även jag fastnat för 748-998 designen sedan jag såg en sån irl -94 (916). Än har jag inte köpt nån för man får mer effekt för pengarna om man köper japs men nu är jag så gammal att jag skiter i det och går efter hjärtat (kanske :va ). Aprilia Mille är även den en fin hoj men inte lika snygg. Ähh, vi får se om det blir nåt byte, TLS:en går ju ganska bra ännu.
 
Säger bara en sak!

MW!
Då gärna i Mamba utförande....

Läs tekniska datan!

MV Agusta F4 1000 Mamba T1 Corse
998 cm3/4-cyl/16 ventiler, ca 195 hk vid 11 750 v/min (max 12 700), 11.1 Kgm vid 10 200 v/min, Weber-Marelli insprutning, 157 kg torrvikt, över 315 km/tim. Svart/röd i exklusiv Mamba-grafik. Specialversion från MV Agusta Corse av F4 1000 S med alla kolfiberdelar, komplett avgassystem i titan och vassaste F4 1000-motorn med TSS-system. OBS! Tillverkas endast på specialbeställning.
Pris: 599 900 SEK


f4oro05.jpg
 
Last edited:
Donnie_R6 skrev:
Vilken hoj är designmessigt snyggast. Nämn även färgkombination som är snyggast enligt er smak???

R1 -04 till -05

Cbr 1000rr -04 till -05

Kaxa zx10r

Suzuki Gsxr 1000r
Var det allt man hade att välja mellan?
Det måste ju vara ett skämt.
Benelli TNT
MV -brutale
MV -F4 1000
Ducati 996
ducati ss
ducati monster
 
men va fan.. hade han haft med MVn så hade ju varenda kotte röstat på den.. som det är nu är det ju hyffsat jämt i valen iallafall..

duccen och prillen hade väl iof kunnat få vara med, dom är ju inte såååå himla mycket mer exclusiva än japsmaskinerna..
 
yonsson skrev:
Var det allt man hade att välja mellan?
Det måste ju vara ett skämt.
Benelli TNT
MV -brutale
MV -F4 1000
Ducati 996
ducati ss
ducati monster

Du måste skämta när du tar med Ducce SS och Monster som snyggaste :va

Snyggast är ju Mv'n och av jappsarna så är det CBR'en. Dock tycker jag att 600:an är snyggare än 1000.
 
RSV_R skrev:
Säger bara en sak!

MW!
Då gärna i Mamba utförande....

Läs tekniska datan!

MV Agusta F4 1000 Mamba T1 Corse
998 cm3/4-cyl/16 ventiler, ca 195 hk vid 11 750 v/min (max 12 700), 11.1 Kgm vid 10 200 v/min, Weber-Marelli insprutning, 157 kg torrvikt, över 315 km/tim. Svart/röd i exklusiv Mamba-grafik. Specialversion från MV Agusta Corse av F4 1000 S med alla kolfiberdelar, komplett avgassystem i titan och vassaste F4 1000-motorn med TSS-system. OBS! Tillverkas endast på specialbeställning.
Pris: 599 900 SEK
Mycket läcker, det ryktas att T Bayliss ska köra MV agusta i WSBK nästa år :tummenupp .
Undra vilken försäkring det blir på den där :rolleyes:
 
RSV_R skrev:
Säger bara en sak!

MW!
Då gärna i Mamba utförande....

Läs tekniska datan!

MV Agusta F4 1000 Mamba T1 Corse
998 cm3/4-cyl/16 ventiler, ca 195 hk vid 11 750 v/min (max 12 700), 11.1 Kgm vid 10 200 v/min, Weber-Marelli insprutning, 157 kg torrvikt, över 315 km/tim. Svart/röd i exklusiv Mamba-grafik. Specialversion från MV Agusta Corse av F4 1000 S med alla kolfiberdelar, komplett avgassystem i titan och vassaste F4 1000-motorn med TSS-system. OBS! Tillverkas endast på specialbeställning.
Pris: 599 900 SEK


f4oro05.jpg


Håller med RSV_R ... Agustan e nog designmässigt den snyggaste, men av de som nämndes, så måste jag säga R1:an.. gärna i Vit Pearl med vita fälgar.. mums :D
 
det snyggaste Aprilia byggt (om man undantar the Cube som var läcker
men inte åtkomlig) var deras återlansering av Laverda SFC:
4.jpg

2.jpg

Tyvärr gick ju Aprilia in i väggen ekonomiskt just efter detta,
vi får hoppas Piaggio tar upp tråden när de fått ordning på driften.

sen förstår jag inte snacket om Benelli TNT,
den kåpade Tornadon är ju snyggare:
Torn01.jpg

Torn02.jpg
 
Cbr1000rr svart/röd :tuttar

den är riktigt fin.

Rensa bort speglar, blinkers, flytta in reg.skylten och en kolfiber ljuddämpare under rumpan :kär
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top