Vilken hoj är bäst av dessa. Poll

Vilken hoj är bäst för mig

• Antal röstningar
    0

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
Ok.. vilken av dessa hojar är bäst att tjacka.. :confused:

30år bor i stockholm zon 1 borde vara klar med kortet den 21 sept.. är 190 lång väger 78 pannor. Vill ha något som leder mig in på rätt bana utan att vara allt för svårhanterligt eller "jobbigt" att åka långt på. Lär inte pendla med den dagligen men när jag gör det har jag ca 45km in till stan. Är ingen fartdåre men tycker om när körningen är inspirerande och är sugen på något som går att "leka" lite med (typ bakhjulet etc).

ok så säg vilken det blir...

/ecce

Poll??

Edit: nu är den uppe....

jag tycker vtr, mycket vrid (av dom i listm), ganska lagom effekt och en ganska nice premie. Iofs drar den en del soppa men det kan man leva med

Lycka till med valet

Last edited:
Effekt verkar premieras.. (den leder och alla andra är typ 600cc) eller är det bara så att VTR är en bra hoj?

VTR 1000 lätt! Den lirar iofs i en helt annan division så det är inte riktigt rättvist mot ett gäng 600or......

Köp min Daytona! sitter bra och har gott om resurser samt billig att försäkra.

SV650! Hade en sådan tidigare. Helt underbar när det svänger! Inget fartmonster så det är lättare att behålla både körkort och liv. Bra vrid. Drevade ner min en kugg fram och sedan var det inga problem att gasa upp den på 2:an! :tummenupp

Funderar allvarligt ibland på att köpa en sådan igen.

Tl1000-99 Borde vara perfekt för dig då.
Dessutom har den med effektsystem ett ljud
som ingen av dom andra är i närheten av :banana :tummenupp

Jag är 191 cm och väger ca 88 kg. Första året jag körde hade jag en cbr 600 -96, nu har jag haft en vtr 1000f -97 i två säsonger.

Jag har tyvärr inte kört några andra i listan än dessa två hojar, men väl en del andra "rad-600:or". En 600 när man varvar den ordentligt, vägen svänger och man vill leka Rossi, vid alla andra tillfällen skulle jag välja en v-twin (fast då har jag inte kört nån 1000cc rad-4). Körningen blir mer avslappnad när man kan utnyttja bottendraget som man kan i en v-twin, dessutom tycker jag ljudet är mycket härligare.

VTR 1000f är inte världens bästa hoj, det ska erkännas. Bromsarna saknar riktigt bett, chassit kunde vara mer lättsvängt och effekten högre. Men för de pengarna man betalar får man ganska mycket körglädje och en hoj man kan trivas med om man inte måste ha nåt extremt.

Jo men det känns grymt sunkigt att lägga ner 40+ för en 97a. Hittar bara en massa nittisjuor tycker jag.. såg nyligen en annons, var nära o tjacka den men ångrade mig, på en SV650 som va uttagen i juli i år fast årsmodell 04. Den hade gått under 200 mil. Den va utsatt för 49. Med sånna priser känns det nästan beng o tjacka en VTR.. eller är skillnaden så stor?

/ecce

El Torpedo skrev:
Jag är 191 cm och väger ca 88 kg. Första året jag körde hade jag en cbr 600 -96, nu har jag haft en vtr 1000f -97 i två säsonger.

Jag har tyvärr inte kört några andra i listan än dessa två hojar, men väl en del andra "rad-600:or". En 600 när man varvar den ordentligt, vägen svänger och man vill leka Rossi, vid alla andra tillfällen skulle jag välja en v-twin (fast då har jag inte kört nån 1000cc rad-4). Körningen blir mer avslappnad när man kan utnyttja bottendraget som man kan i en v-twin, dessutom tycker jag ljudet är mycket härligare.

VTR 1000f är inte världens bästa hoj, det ska erkännas. Bromsarna saknar riktigt bett, chassit kunde vara mer lättsvängt och effekten högre. Men för de pengarna man betalar får man ganska mycket körglädje och en hoj man kan trivas med om man inte måste ha nåt extremt.

fazerfun skrev:
VTR 1000 lätt! Den lirar iofs i en helt annan division så det är inte riktigt rättvist mot ett gäng 600or......
men fan du lever ju inte upp till namnet :3freak
kan väl inte va så att en fulbeggadsnarttioårgammalhoj är bättre än en nästan spröjtans fz6 lr liknande? :4skrika

:)

EDIT: fulbeghojtyskimportingenservicebokmenkvittonsnartdagsförstorserviceingenhastighetsvajernysnoddakåpormenramsnenybesuatjejkörd

Last edited:
jag kör cbr 600 -96. är 192 cm lång.
lättkörd, mycket driftsäker, lättsåld och står sig i värde, billig försäkring. drar 0.5-0.75.
Klockren förstahoj!

Kraschpucken skrev:
FZR 600 97-00, vad är det för hoj? Thundercat du syftar på eller?

aa precis thundercat. Fick för mig den hette nått sånt men jag har nog fel. Vetefan hur man ändrar i pollen i efterhand.. går troligen inte :tungan

eccentric skrev:
Jo men det känns grymt sunkigt att lägga ner 40+ för en 97a. Hittar bara en massa nittisjuor tycker jag.. såg nyligen en annons, var nära o tjacka den men ångrade mig, på en SV650 som va uttagen i juli i år fast årsmodell 04. Den hade gått under 200 mil. Den va utsatt för 49. Med sånna priser känns det nästan beng o tjacka en VTR.. eller är skillnaden så stor?

/ecce

Hon släppte den för 45500:- Som ny :D
Kul leksak i den ultrasnabba färgen diamondblack vilket gör
att jag vunnit rejset redan i depån :hihi

.

Last edited:
Borde det inte finnas Z750 för knappa 60K nu? Testa en sån för det är få som blivt besvikna på den verkar det som.
Testkör och bilda engen uppfattning.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...