vilken hjälm ska jag ha??

VILEKN SKA JA TA...

• Antal röstningar
    0

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
har snöat in på lazer hjälmar men vet inte vilken jag ska ha..
ge mig ett steg i rätt riktning annars köper jag nog fan alla ..*ler*
Kommentera gärna oxo....

FAKTA OM MODELLERNA

FIBER-PRO GL
Nu även mattsvart! Glasfiberhjälm i toppklass till ett fantastiskt pris. Helt urtagbar och tvättbar inredning. Im-/repfritt visir + pinlock för totalt imfri färd. Dubbel D-ringsspänne + trippel ventilation. Mycket bra passform. Vill du ha max säkerhet till ett rimligt pris - Köp den! Färg: Svartmetallic eller mattsvart*. Vikt 1400 g. Storlekar: XXS-XXL - mattsvart endast i XS-XL.

TORNADO KARMA
Samma säkerhet och kvalitet som Tornado LX, fast här i fräck mattsvart dekor. Integralhjälm med IMAC-skal i komposit och säkerhetsbåge RBS ger extra säkerhet. Ett repfritt klart visir med extra imfritt pinlock-visir gör resan imfri. Extra komfort tack vare löstagbar och tvättbar inredning samt snabbspänne. För dig, som vill ha kvalitet, design och säkerhet i toppklass, men inte vill lägga en förmögenhet på hjälmen. Triple ventilation. Vikt 1450 g. Storlekar: XS-XL

Lazer
Fiberpro Max
Stl: xs-xl
Fiberhjälm med 100% uttagbar och tvättbar inredning
Pinlock medföljer

Bifogat

• 4053.jpg
    4053.jpg
    1.2 KB · Visningar: 392
  • 4078.jpg
    4078.jpg
    1.4 KB · Visningar: 393
  • Lazerfiberpromax.jpg
    Lazerfiberpromax.jpg
    12.9 KB · Visningar: 391
Prova och ta den som är skönast. Så gjorde jag och det slutade med en Shoei Z-one. Blir jobbigt om den klämmer nånstans. Då hjälper inte all cool lack eller alla balla finesser i världen. ;)

Zartax skrev:
2251697 Prova och ta den som är skönast. Så gjorde jag och det slutade med en Shoei Z-one. Blir jobbigt om den klämmer nånstans. Då hjälper inte all cool lack eller alla balla finesser i världen. ;)
Har provat dom alla 3 o dom e supersköna....
shoei klämmer som fan o känns jävligt små..

Jag har en Lazer men jag är inte helt nöjd med kvaliteten måste jag erkänna... Låsmekanismen till visiret är aldeles för klen, så det har hänt flera gånger att visiret lossnat när man har det uppfällt i maxläget. Nästa gång köper jag Shoei.

Men den i mitten var snyggast av dem tre. :tummenupp

En ny hjälm ÄR/ska vara trång. Min Shoei Z-one var trång som attan först. Nu efter 1 års användning ploppar den på plats och sitter hur bra som helst.
Röstar inte på någon eftersom inte jag ska ha den!!!

JonaZ skrev:
2251707 Har provat dom alla 3 o dom e supersköna....
shoei klämmer som fan o känns jävligt små..

Ok. Det hela beror ju lite på huvudform. Ofta är det så att vissa märken passar vissa personer eftersom de har rätt huvudform för det märket.

Angående att den känns liten så ska det vara lite så i början, precis som Xorf säger. Den ska absolut inte sitta slappt! Ex. så om du "tuggar" när du har hjälmen på så ska du bita dig i kinden, annars är den för stor. Det du ska försöka känna efter när du provar är om det trycker på nått visst ställe. Det ska vara ett jämnt tryck över hela huvudet

Zartax skrev:
2251867 Ok. Det hela beror ju lite på huvudform. Ofta är det så att vissa märken passar vissa personer eftersom de har rätt huvudform för det märket.

Angående att den känns liten så ska det vara lite så i början, precis som Xorf säger. Den ska absolut inte sitta slappt! Ex. så om du "tuggar" när du har hjälmen på så ska du bita dig i kinden, annars är den för stor. Det du ska försöka känna efter när du provar är om det trycker på nått visst ställe. Det ska vara ett jämnt tryck över hela huvudet
Jo jag vet hur en hjälm ska sitta inte den första direkt..hehe
Men Shoei siiter helt fel på min skalle tyvärr annars hade ja köpt en raid 2 direkt...
det blir nog en Fiber pro....

Jag tycker den längst till höger är snyggast! har du nån länk till dom? vad kostar dom? kanske spelar det också någon roll?

JonaZ skrev:
2252548 Jo jag vet hur en hjälm ska sitta inte den första direkt..hehe
Men Shoei siiter helt fel på min skalle tyvärr annars hade ja köpt en raid 2 direkt...
det blir nog en Fiber pro....
Varför fråga om du redan bestämt dig. Välj komposit...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti