Vilken hjälm är tyst!?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tjenare,
Damen klagar över för högt vindbrus och jag tycker även min AGV hjälm dämpar i sämsta laget.

Vilken hjälm kan rekommenderas som är riktigt tyst?

/F

Broder min har en Shark som e riktigt tyst.. :tummenupp

Min OGK FF3 är inte tyst, brusar så in i h... :(

Men ett tips (om du inte redan gör det) är
att använda hörselproppar, så spelar det ingen
roll hur mycket brus det är i hjälmen. :tummenupp

Har en Shoei Z-One Radius den e fan inte heller tyst någonstans.

Bifogat

• 450_032540253_shz1radblue.jpg
    450_032540253_shz1radblue.jpg
    36.2 KB · Visningar: 339
emullo skrev:
Broder min har en Shark som e riktigt tyst.. :tummenupp

Min OGK FF3 är inte tyst, brusar så in i h... :(

Men ett tips (om du inte redan gör det) är
att använda hörselproppar, så spelar det ingen
roll hur mycket brus det är i hjälmen. :tummenupp

Okej, jag har lurat på Shark, bra pris är det på dem också.. Hörselproppar skulle vara skönt att slippa men det blir nog sådana.. Mullret från hojen stör inte det minsta men i 110+ får man noja, speciellt om man skall köra en bit..

Hej
Har haft SHOIE, DANIESE, AGV nu senast köpte jag SHARK Barros repl. Och den kan jag tala om är otroligt skön och relativt tyst. I höga farter är nog ingen hjälm direkt tyst.

5.995,00:- och den är värd varenda krona.

Bifogat

• shark barros.jpg
    shark barros.jpg
    24.5 KB · Visningar: 304
Tackar för all input, skall försöka släpa mig iväg till superbajk och inhandla mig en shark idag då :)

Felix skrev:
Tjenare,
Damen klagar över för högt vindbrus och jag tycker även min AGV hjälm dämpar i sämsta laget.

/F

Kör med öronproppar om ni störs.

Det är absolut ingen idé att testa olika nya hjälmar för att se vilken som är tystast.

Min sho-hej var tyst som muren när jag köpte den, men nu när formen ställt in sig efter huvudet väsnas det lika mkt som det gjorde med gamla agv:n.

Jag tycker att min Tjohej Z-One är relativt tyst faktiskt (iaf jämfört med min gamla Nolan). Men hörselproppar rockar, allt brus försvinner men motor/avgasljud hörs väl. :tummenupp

Felix skrev:
Tjenare,

/F

Ta & prova en ARAI hjälm & passar den bra (se till att köpa en så liten hjälm som det går) så gå in på mcpoolen.se & klicka på REA "knappen" dom har 30 % rabatt på ARAI hjälmar nu.

Jag är en kille på 89 KG som har str. M på hjälmen, så ska kärringen ha en så borde man nog prova en XS eller nått sånt

2516 Kr för en ARAI NR5 det är bra pris

Vindbrus hörs i varje hjälm, men däremot är det en annan sak om det låter mer eller mindre i hjälmen. ARAI hjälmen sitter tajt runt halsen så det är då "vindstilla" i hjälmen åtminstone

Last edited:
Re: Re: Vilken hjälm är tyst!?

R1 Uffe skrev:
Ta & prova en ARAI hjälm & passar den bra (se till att köpa en så liten hjälm som det går) så gå in på mcpoolen.se & klicka på REA "knappen" dom har 30 % rabatt på ARAI hjälmar nu.

Jag är en kille på 89 KG som har str. M på hjälmen, så ska kärringen ha en så borde man nog prova en XS eller nått sånt

2516 Kr för en ARAI NR5 det är bra pris

Vindbrus hörs i varje hjälm, men däremot är det en annan sak om det låter mer eller mindre i hjälmen. ARAI hjälmen sitter tajt runt halsen så det är då "vindstilla" i hjälmen åtminstone

Jag väger 70 kg och har Medium. Damen väger 50 och har Medium.........visst är det förbryllande :confused:

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back