Vilken helg!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Den här helgen har verkligen rullat på! Under lördagen sammanstrålade jag med Mav för att åka till Sulas och deras provkörningsdagar. Väl där träffade vi en hel hög med trevligt folk från forumet. Det pratades allvarliga saker som t ex försäkringar men även en massa strunt (mest Affe då som btw ska byta till en ZZR 1200 efter att ha blivit upplyst efter provkörningen).

Rostbiff med potatissallad (eller var det gräslökssallad?) intogs då väntan på alla som skulle provköra blev lång. Därefter avvek undertecknad, Yammaretta, Sphyrna och Kryptoniten. Jag och Sphyrnis skulle testa hans nya tankfäste till DV-kameran. Kryptoniten hakade på och vi kunde efter en kortare provtur i UA konstatera att fästet inte var stabilt nog. Gör om och gör rätt Sphyrnis! :fakta

Därefter rullade vi tre mot skokloster där vi glassade lite i vårsolen. Innan vi åkte därifrån passade Krypto på att göra av med lite överflödigt gummi på bakhjulet på parkeringen utanför slottet mitt framför ögonen på en karavan ryttare och en massa griniga pensionärer. :D

Väl hemkommen till Enköping var det bara att kasta sig in i duschen innan man skulle iväg och inspektera en väns nyinköpta hus. Pga oregelbundet och otillräckligt näringsintag under dagen satt två kalla som en gammal smäck! Därefter var det bara att trampa vidare (på den motorlösa cyklopeden) till kvällens filmvisning hos en annan bekant. Sov som en bebis under natten sedan!

Idag inleddes dagen en stund efter frukost med ett 75-minuters mountainbikepass ute i skogen. Eftersom det var det första i år kändes det hyfsat bra i benen efteråt. Därefter var det dags att bänka sig framför dumburken för att kolla på MotoGP. 250-rejset var en riktig nagelbitare, medan stora klassen var något av en besvikelse dessvärre.

Trots det var man tillräckligt inspirerade för att själv hoppa i stället och ge sig ut på småvägarna. Provade en del nya vägar ute på vischan utanför Enköping ut mot Härjarö och Grillby, och jag kan nu meddela att jag har funnit min egen RR-bana! Suveränt kurviga vägar med relativt ny beläggning! Allt från vidöppna högfartsböjar till tight nypande 120-gradare! Till råga på allt skrapades puckarna för första gången på vanlig landsväg!
Allt som allt blev det en nätt men otroligt rolig tur på ca 11 mil.
Efter det har man nu hunnit iväg en sväng till gymet för att lyfta lite samt gjort veckans handlande!

Fler såna här helger med kalassväder tack!

PS! Att vi förlorade i hockeyn rör mig inte i ryggen. :p

Sphyrnis funderar på om det går att montera ett kamerafäste på kanonen!

Bifogat

• 053.jpg
    053.jpg
    96.4 KB · Visningar: 183
Sphyrnis upptäcker att man kan använda knäpuckar till att odla grönsaker i!

Bifogat

• 055.jpg
    055.jpg
    85.6 KB · Visningar: 181
Jag instämmer.. Det har varit en riktigt trevlig helg :tummenupp

Att köra 11 stycken hojar var nog det bästa för mig... Innan helgen hade jag nog bara kört sisådär 5 andra hojar än min :crash

Kul att vissa har det bra. :hej

Själv fick man ju inte provköra nåt. =(
Men söndagen var fin. Mc tur till Strömsholm på förmiddagen och en massa sport på eftermiddagen. Först 3 timmar fotbollsträning och sedan hockey på Tv.

Nästa helg blir det en massa jobb och plugg och nästan inget hojåkande. :(

Vilken härlig helg.
Senast jag hade tillräckligt låg promille för att köra hoj var i fredags, mitt på dagen. Detta utnyttjade jag och provkörde CBR 600 och 900RR -03... 600 var ju riktigt tråkig jämfört med min hoj, men den är ju smidig iaf. Instabil vid inbromsning och inget härligt drag. Inget för mig.
900:an däremot var ju nästan lika fin som min hoj... :rolleyes: Skulle kunna tänka mig att byta om jag fick en slant emellan... :p Spännande med insprutning, men livsfarligt för den ovane i kurvor!

NinjaNurse skrev:
Spännande med insprutning, men livsfarligt för den ovane i kurvor!

Jag märker inte av det så mycket på vanlig väg, men på Rörken var det lite lurigt kan jag ju medge!

Penguin skrev:
Jag märker inte av det så mycket på vanlig väg, men på Rörken var det lite lurigt kan jag ju medge!

Ställ upp tomgången.

JoS skrev:
Que? :confused: Vad menas?

Insprutningen medför att hojen blir väldigt känslig vid gaspåslag efter avslag. Den hoppar gärna till lite i låga farter.

Tomgången vill jag nog inte ställa upp den ligger på 1100 varv ungefär.

Penguin skrev:
Insprutningen medför att hojen blir väldigt känslig vid gaspåslag efter avslag. Den hoppar gärna till lite i låga farter.

Tomgången vill jag nog inte ställa upp den ligger på 1100 varv ungefär.

För bankörning kan du ställa upp den - 2.000-2.500 rpm (1100 rpm är inte mycket). Sedan ställer du tillbaka när du ska köra hem. Du kommer att märka en skillnad i kurvtagningen...

Det är iofs ett alternativ ja. Tänkte inte så långt!

Hur påverkar det förresten motorbromsen?

Last edited:
Kan upplysa om att det inte bara är insprutningshojar som har det problemet. Tycker att min lilla pärla är lite nojjig vid av -påslag. Men det alltid bra att ha något att skylla på när man blir varvad på rörken.... För om inte det problemet funnits hade jag säkert varit 5 sek snabbare per varv, minst!

Back