Jag ska bygga en bil med busamotor och turbo. Det blir typ liknande en superseven/megabusa men ändå inte. Jag kommer i alla fall sikta på under 600kg och 340-380 driftsäkra hästar.
Vilka förändringar har skett på motorsidan sedan Hayabusan kom? Är det någon fördel att köpa en lite nyare motor eller har den sett ungefär likadan ut sen 99? Det jag mest är ute efter är växellåda och turbokompatibilitet! =)
Sen har jag en liten annan fråga. Måste motorn vara reggad i Sverige för att man ska få använda den till ett amatörbyggt fordon? Eller kan jag åka till Tyskland och köpa en motor som jag sedan registrerar bilen med?
Vilka förändringar har skett på motorsidan sedan Hayabusan kom? Är det någon fördel att köpa en lite nyare motor eller har den sett ungefär likadan ut sen 99? Det jag mest är ute efter är växellåda och turbokompatibilitet! =)
Sen har jag en liten annan fråga. Måste motorn vara reggad i Sverige för att man ska få använda den till ett amatörbyggt fordon? Eller kan jag åka till Tyskland och köpa en motor som jag sedan registrerar bilen med?