Vilken högtryckstvätt för bil/mc/mm?

Vi köpte en Nilfisk för en bunt år sen, komplett värdelös. Visst, själva spruta vatten med högt tryck-funktionen fixar den galant, men tänker man på den så välter den, och slangen är lite som att linda en lyktstolpe, den är bara jobbig helt enkelt. Året efter hade alla högtryckstvättar inbyggd slangvinda istället :gnissla Eftersom jag aldrig slänger saker som funkar så gissar jag att det här exemplaret kommer att vara i princip outslitligt :huvet

Och ja, jag tvättar familjens fordon med den, men på beskedligt avstånd för att inte misshandla grejerna. Själva rengöringen sker alltid med mycket lödder och svamp :mattias

Vi köpte en Nilfisk för en bunt år sen, komplett värdelös. Visst, själva spruta vatten med högt tryck-funktionen fixar den galant, men tänker man på den så välter den, och slangen är lite som att linda en lyktstolpe, den är bara jobbig helt enkelt. Året efter hade alla högtryckstvättar inbyggd slangvinda istället :gnissla Eftersom jag aldrig slänger saker som funkar så gissar jag att det här exemplaret kommer att vara i princip outslitligt :huvet

Och ja, jag tvättar familjens fordon med den, men på beskedligt avstånd för att inte misshandla grejerna. Själva rengöringen sker alltid med mycket lödder och svamp :mattias
Min Nilfisk har gått i förtida arv och funkar men två gånger har den varit på rep p g a någon ventil invändigt.
Håller med om vältandet och den styva slangen, verkstaden som lagat min sa lite skadeglatt att de maskiner som såldes på stormarknader hade sådan slang och de som han och andra "experter" sålde hade mjuka slangar.
Min hade slangvinda och det var en kamp var gång.
Min AVA med slangvinda är inte perfekt men absolut hanterbar.

Jag har en AVA Evolution P60 X:
AVA.jpg
Jag är väldigt nöjd med den, känns som en gedigen maskin med många smarta finesser, bra längd på den inkluderade slangen (på vinda) och jag upplever den som relativt mjuk och hanterbar. Är med i en bilvårdsgrupp på fejjan och i princip alla där har bara positivt att säga om AVA, och efter att ha köpt en så kan jag bara hålla med om att det känns som ett bra märke för pengarna :)

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick