Vilken GSXR 750 96-98 el ZX7R 97-98

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Har bestämt mig för någon av de hojar som rubriken säger.
Dels för pris å försäkring.
Men jag behöver lite hjälp när de gäller vilken. :confused:
Va är de för skillnader egentligen?
Nått man måste tänka på om man ska köpa någon av dem?
Kända problem?

Funtar på Sukkan men man vet aldrig :3freak

Gixxern spöar ju Zx7:an egentligen på allt förutom kult och prestige, ZX7R:n är grymt snygg och det är ju en riktig Superbike rakt igenom i design, Gixxern är snabbare, modernare, lättare, bättre på egentligen allt...

Men Gixxern kommer nog tappa sitt värde mycket mer än ZX7R:n om du har hojarna några år och sköter om dem ordentligt...

Vet du att du kommer byta hoj kanaske eller köra bana (eller inspirerat på gata...) är GSXR750 ditt val!

ZX7R är betydligt klumpigare och tung, gixxern känns lättare...

ZX7R är enormt slitstark dock, motorn är sprängsäker bara man servat den efter rekommendationer, finns inga barnsjukdomar eller serieproblem, utan det vanliga, lager, däck, bromsar, som på alla hojar...

På Gixxer får någon annan berätta om vad du ska leta efter...

Last edited:
Tack för svaret.
De är ungefär de jag har fått för mig att Gixxern är de roliga alternativet.
Kommer köra lite "inspirerat" både med ett å två hjul så de kommer nog bli gixxer.

Zebba skrev:
2337421 Tack för svaret.
De är ungefär de jag har fått för mig att Gixxern är de roliga alternativet.
Kommer köra lite "inspirerat" både med ett å två hjul så de kommer nog bli gixxer.

ZX7R:an, att köra på bakan är inte en höjdare, svårt att få den snyggt ner igen, kommer ner tungt...köp en gixxer...

Köpte båda nya 96 och det är nästan orättvist att jämföra dem rakt av :)

Finns inget som talar för Kawan om du inte ska börja bygga om osv, den är väldigt handikappad av sin vikt om det gäller att leka. Rakt fram vet jag inte om det skiljer så mycket på dem dock... :)

Lånar tråden lite, har tänkt köpa mig en gsxr 750 modell sent 90-tal. Har för mig att jag läst någonstans att det är skillnad på 97 och 98...stämmer det? Isf...vad? (Jo...jag har försökt söka...antingen får man upp för många trådar, eller inga alls)

Edit: Såg nu att insprutningen kom 98...

Last edited:
Socrates skrev:
2345446 Lånar tråden lite, har tänkt köpa mig en gsxr 750 modell sent 90-tal. Har för mig att jag läst någonstans att det är skillnad på 97 och 98...stämmer det? Isf...vad? (Jo...jag har försökt söka...antingen får man upp för många trådar, eller inga alls)

Insprutningen kom på 98:orna och med det ett mindre dåligt mellanregister. Har även för mig att kåpglaset blev lite högre, kamkedjesträckaren och vevstakarna uppdaterades.

ilstallione skrev:
2345456 Insprutningen kom på 98:orna och med det ett mindre dåligt mellanregister. Har även för mig att kåpglaset blev lite högre, kamkedjesträckaren och vevstakarna uppdaterades.

Ok, tackar! :bow

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...