Vilken grushoj/motard?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Sålde hojjen idag och nu är jag eventuellt på jakt efter en grushoj/motard, gärna en med hjul till både och. Jag har haft en ktm 640 och den var jag grymt nöjd med :)

Så vad finns det för sånna hojjar runt 20k? TTR'en finns där men den känns lite klen motormässigt dock gillar jag utseendet på dem. Hur är Xr 600an? Ktm's lc4 är för dyr. Så vad finns det för hojjar att välja mellan?

Xr600 har inte mkt kräm heller.

Hmm... TTR är väl inte så slöa ändå :va

Xr600 har inte mkt kräm heller.

Hmm... TTR är väl inte så slöa ändå :va

Hmm jasså.. Har fått för mig att XR600 ska vara betydligt trevligare än en TTR600. Vad är det för effekt som finns i respektive motor? Vilken är trevligast att skruva samt håller bäst? Finns det några enkla grejer man kan göra på nån av dem för att få ut mer kräm då?

hmm vete fan om de e nån större skillnad på ttr å xr egentligen, båda är väl ganska skottsäkra å ungefär lika mycke power har ja för mej:va

För 20kkr får du tyvärr inte mycket vettigt. Någon gammal sur DR eller XT kanske?

Jag hänger hellre på blyvikter på cykeln och cyklar runt än att jag köper en XT. Fast iof så skulle det bli en likvärdig körupplevelse...

Både XR och TTR ligger runt 20k i normalfall. För ett par år sedan låg TTr 600 -01 runt 22-24k på blocket sen kunde man garanterat pruta ner dem en bit till. Så att idag ge 25k för en TTR 600 -98 är ett grymt överpris. Pappa köpte en TTR 600 -99 för 5år sedan för 24k så de egentliga priserna har ju sjunkit även ifall vissa inte vill erkänna det.

Last edited:
Jag hänger hellre på blyvikter på cykeln och cyklar runt än att jag köper en XT. Fast iof så skulle det bli en likvärdig körupplevelse...

Både XR och TTR ligger runt 20k i normalfall. För ett par år sedan låg TTr 600 -01 runt 22-24k på blocket sen kunde man garanterat pruta ner dem en bit till. Så att idag ge 25k för en TTR 600 -98 är ett grymt överpris. Pappa köpte en TTR 600 -99 för 5år sedan för 24k så de egentliga priserna har ju sjunkit även ifall vissa inte vill erkänna det.

Lycka till. Om du anser att marknaden har överpriser är det inte lätt.
Din pappa kan ha köpt en TTR för en krona igår. Det betyder inte att du kan köpa en TTR för en krona idag. Motorcyklar fortsätter inte sjunka i pris linjärt ju äldre dom blir.

..men visst. Med lite prut, en sisådär 5000:-, så kan du nog hitta en vettig XR600 -98 eller något.

Lycka till. Om du anser att marknaden har överpriser är det inte lätt.
Din pappa kan ha köpt en TTR för en krona igår. Det betyder inte att du kan köpa en TTR för en krona idag. Motorcyklar fortsätter inte sjunka i pris linjärt ju äldre dom blir.

..men visst. Med lite prut, en sisådär 5000:-, så kan du nog hitta en vettig XR600 -98 eller något.

Japp jag anser att verkliga priser skiljer sig mot de priser som står i annonserna på blocket. Har för mig att det finns åtskilliga trådar som behandlat just blocket priserna här på sporthoj..

Jag sa inget om vilken årsmodell jag kollat på. Tidigt 90-tals XR ser enligt mig fortfarande helt ok ut. Här är några av de som finns på blocket för dessa pengar. Dock för långt ifrån mig..
http://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_XR_600R_26293039.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_XR_600R_Supermotard_26484182.htm?ca=14&w=3

edit: Det här är ett perfekt exempel på vad jag menar med blocket och överpriser. Hur kan det komma sig att 2st hojjar som har samma årsmod, samma färg och det är även så att den billigaste hojjen är mest påkostad. Ändå skiljer det 10k mellan hojjarna.
http://www.blocket.se/jamtland/Yamah....htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/alvsborg/Yamah....htm?ca=14&w=3

Last edited:
Last edited:
CCM 404 sitter det väl WP grejer på, PDS bak. Bör vara liknande grejer som på KTM/Husaberg om jag inte minns fel.

Japp ringde och frågade och det sitter WP fram så det stämde :)
Hur tror ni den motorn klarar sig på längre turer på asfalt? Typ 15-20mil :näsblod

Är inga problem, folk gör ju det på sina 525:or som kräver mera service. Men varför asfalt, åk på gruset i stället :)

Sant. Men eventuellt kommer jag åka på den hem till föräldrarna nån gång och då kan det bli en del asfalt. Hur är CCM annars? Är den där 404an en bra hojj? Kommer åka och kolla på den imorgon kväll:)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna