Vilken GPS är bra?

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Farsan fyller år och vi tänkte köpa en GPS som han ska i sin husbil. Det ska inte vara nåt junk, men inte hutlöst dyrt heller och det ska finnas bra kartor att tanka ner. Är inte så insatt så jag tänkte kolla om det finns nån som kan rekommendera nåt?

Tack på förhand.

Jag kör en vanlig handdator med tomtom 5, har prövat navigon 2005 etc men tomtom är klart bäst.

Såg en sony på netonnet där man kunde lägga in kartor med placeringen på fartkameror och den varnar automatiskt en bit innan :D

dyr var den, 7000 spänn men det kan ju finnas fler som har likadan funktion så kolla runt lite

www.netonnet.se

Har själv en sån HÄR har den på hojen, i bilen och till fots när man letar geocachar :tummenupp lite dyr kanske men oslagbar.

Farsan har en sån här, funkar lika bra som GPS:en i min bil. Finns på Siba för 3990kr.

Bifogat

• SE86564.jpg
    SE86564.jpg
    48.5 KB · Visningar: 41
HanneZ skrev:
Jag kör en vanlig handdator med tomtom 5, har prövat navigon 2005 etc men tomtom är klart bäst.

Så ÄR det!

Tomtom är det bästa jag provat. Dessutom är ju handdatorn praktisk i övrigt med!

Undrar hur alla navigatorer i diverse bilar idag är om tio år... Känns nog bara sådär update vad det gäller mjukvaran (går förmodligen att uppdatera) och hårdvaran. För att inte tala om skärmarna.

Bättre med en lös som är billigare och lätt att byta ut.

Om det primära syftet är navigation i bil men med önskemål om en relativt mobil enhet, hade jag satsat på en Garmin Quest. Utmärkt för navigering eftersom den har utmärkt kartstöd och snackar svenska, men är också fullt portabel och liten och smidig för skogspromenaderna. Dessutom vattentät, så det är inga problem att ta med den på fisketuren.

1285.jpg

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard