Vilken GoPro kamera?

Har köpt mig en gopro nu. blev hd motorsport. Men jag har fisheye på och det stör mig riktigt mycket, hur fixar jag det här? vart köper jag en platt lins?

Bimpen: det blir annorlunda beroende på vilken bildinställning du använder, men det kommer aldrig bli helt utan "fish eye", inte sett att man kan byta linsen någonstans

Bimpen: det blir annorlunda beroende på vilken bildinställning du använder, men det kommer aldrig bli helt utan "fish eye", inte sett att man kan byta linsen någonstans

får testa mig fram imorn. 720p 60fps är rundare än rundast :va
testar kameran i solljus imorn också, på rummet blev allt bara gult

Den platta "linsen" är väl för vattenhuset för skarpare bild då orginalet är suddig under vatten.

1080P ger mindre vidvinkel, dock inte 60 fps.

Last edited:
Har köpt mig en gopro nu. blev hd motorsport. Men jag har fisheye på och det stör mig riktigt mycket, hur fixar jag det här? vart köper jag en platt lins?

Vattenhuset bidrar en del till fisheye effekten, men det mesta sitter i kameralinsen. Det stämmer att "undervattenslinsen" är platt och tar bort lite av fisheye effekten, testa t.ex. att filma med och utan vattenhuset i samma miljö så ser man skillnaden. Här är ett exempel på en undervattenslins som man monterar på orginal vattenhuset: http://www.snakeriverprototyping.com/products.html.

Det finns utbyteslinser till själva kameran, dock försvinner nog allt som heter garanti när man byter denna. Kolla t.ex. RageCams på Ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...3&_nkw=gopro+lenses&_sacat=See-All-Categories

Jo är nog öppen, men allt jag klicka på kosta 0.00 kr och gick inte å beställa, så verkar dåligt påfyllt i hyllorna. Är väl ytterligare ett källar företag med en mobil som pluppat upp, likt camlow.se :gnissla
Ska kolla ebay.co.uk

/D

www.sportkamera.se heter dom nu. Beställde massor av tillbehör därifrån och leveranserna är riktigt snabba... Drift sortimentet verkar dock inte finnas så mycket av.

Super grym bild på nya GoPron

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...