Vilken fjädring har du på din KTM 525?

Vilka åtgärder har du gjort på din fjädring för att kunna köra både enduro och SM?

• Antal röstningar
    0

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vill ha en 525 EXC för både motard och cross/enduro. Men när jag pratar med "förståsigpåare" så hävdar dom bestämt att det är mer eller mindre omöjligt. Enligt dom ska man isf ha en uppsättning gafflar o bakfjädring för motard och en för enduro/cross.

Då jag vet att det är många här på forumet som åker 525:a både som motard och enduro så vore det kul att höra vad ni har gjort med eran fjädring och hur ni tycker att det funkar...

Är mycket medveten om att enduro och SM är totalt olika när det gäller fjädring, men är inte efter tävlingsprestanda utan vill bara att det ska fungera tillfredsställande för motionskörning (enduro/cross) och lek/bana (supermotard).

Kan tilläggas att jag idag kör bana med en KTM 660 med org.fjädrar i, och jag väger drygt 100 pannor utan utrustning..... Tycker det funkar, även om det är lite mjukt.

Last edited:
MackeNo1 skrev:
2203957 Vill ha en 525 EXC för både motard och cross/enduro. Men när jag pratar med "förståsigpåare" så hävdar dom bestämt att det är mer eller mindre omöjligt. Enligt dom ska man isf ha en uppsättning gafflar o bakfjädring för motard och en för enduro/cross.

Då jag vet att det är många här på forumet som åker 525:a både som motard och enduro så vore det kul att höra vad ni har gjort med eran fjädring och hur ni tycker att det funkar...

Är mycket medveten om att enduro och SM är totalt olika när det gäller fjädring, men är inte efter tävlingsprestanda utan vill bara att det ska fungera tillfredsställande för motionskörning (enduro/cross) och lek/bana (supermotard).

Kan tilläggas att jag idag kör bana med en KTM 660 med org.fjädrar i, och jag väger drygt 100 pannor utan utrustning..... Tycker det funkar, även om det är lite mjukt.
jag har bara skruvat på rattarna. men allt e original. går utmärkt o köra på gata. har även varit på åland o smiskat bana o det gick bra det med.

EDIT: Om du väger 100 kg utan utrustning bör du kanske byta fjädrarna till några osm e anpassade efter din vikt.. original e till 70-80kg med full utrustning. står att väger amn över 80 bör man byta till den hårdare fjädern.

Glömde skriva att jag väger 84 utan kläder.

Last edited:
Jag kör precis som Chukabowa, med kompressionen nästan på max. Jag får återkomma med recension efter första riktiga bankörningen. Jag väger 88 kg utan utrustning.

Måste säga att jag är lite förvånad, av 9st röstande så kör allihop med orginalfjädringen utan att ha gjort några modifikationer på den..... Känns som att jag inte behöver oroa mig särskillt mycket för att dom ska vara för mjuka om jag sätter i dom hårdaste SX fjädrarna samt annan olja isf.

Tack för hjälpen :tummenupp

Jag kör med Öhlins bak och WP med Öhlinskit fram.
Funkar bra men ska ställa in det ordentligt så fort jag har tid och lust.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT