MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vill ha en 525 EXC för både motard och cross/enduro. Men när jag pratar med "förståsigpåare" så hävdar dom bestämt att det är mer eller mindre omöjligt. Enligt dom ska man isf ha en uppsättning gafflar o bakfjädring för motard och en för enduro/cross.
Då jag vet att det är många här på forumet som åker 525:a både som motard och enduro så vore det kul att höra vad ni har gjort med eran fjädring och hur ni tycker att det funkar...
Är mycket medveten om att enduro och SM är totalt olika när det gäller fjädring, men är inte efter tävlingsprestanda utan vill bara att det ska fungera tillfredsställande för motionskörning (enduro/cross) och lek/bana (supermotard).
Kan tilläggas att jag idag kör bana med en KTM 660 med org.fjädrar i, och jag väger drygt 100 pannor utan utrustning..... Tycker det funkar, även om det är lite mjukt.
Då jag vet att det är många här på forumet som åker 525:a både som motard och enduro så vore det kul att höra vad ni har gjort med eran fjädring och hur ni tycker att det funkar...
Är mycket medveten om att enduro och SM är totalt olika när det gäller fjädring, men är inte efter tävlingsprestanda utan vill bara att det ska fungera tillfredsställande för motionskörning (enduro/cross) och lek/bana (supermotard).
Kan tilläggas att jag idag kör bana med en KTM 660 med org.fjädrar i, och jag väger drygt 100 pannor utan utrustning..... Tycker det funkar, även om det är lite mjukt.
Last edited: