Vilken firma säljer.....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
#Ska köpa bromsbelägg fram&bak, tänkte köpa sintrade eller vad rekomenderar ni?

#Tankpad

#Såna där anti-glid saker att sätta på sidan av tanken? (namn?)

Någon firma i sverige som har detta:rolleyes:
 
Bak är skit samma oavsett var du och hur du kör, kör du bara landsväg vet jag inte om sintrade är nödvändigt överhuvudtaget. Dock finns det sinter att köpa hos din lokale handlare. Vill du ha specifika tips så är mitt Vesrah sintrade belägg, Wet-bike i Mellerud har haft såna förr till bra pris. SBS brukar gå att köpa överallt men kostar fläsk.

Tank pad finns väl överallt, det är väl mer motiv/utseende som får styra ditt letande.
 
Chrille skrev:
2417979 Bak är skit samma oavsett var du och hur du kör, kör du bara landsväg vet jag inte om sintrade är nödvändigt överhuvudtaget. Dock finns det sinter att köpa hos din lokale handlare. Vill du ha specifika tips så är mitt Vesrah sintrade belägg, Wet-bike i Mellerud har haft såna förr till bra pris. SBS brukar gå att köpa överallt men kostar fläsk.

Tank pad finns väl överallt, det är väl mer motiv/utseende som får styra ditt letande.

Åker mest på bana.

Tankpaden bryr jag mig inte så mycket hur den ser ut (vill skydda den nya lacken)

Men vad heter dom där halkgrejerna att montera på sidan av tanken? (tror det är dom som är svårast att hitta)
 
Mr Helmut skrev:
2418023 Åker mestpå bana.

Tankpaden bryr jag mig inte så mycket hur den ser ut (vill skydda den nya lacken)

Men vad heter dom där halkgrejerna att montera på sidan av tanken? (tror det är dom som är svårast att hitta)
Belägg bak: Det billigaste.
Fram: Carbone Lorraine är ju populärt just nu. Deras SBK-3 trivs jag rätt bra med. C-L har åxå häftigare belägg för ren bankörning, men såna finns även hos www.peansweden.se

Halkgrejerna: http://www.stompdesign.com/
 
Last edited:
Jåke skrev:
2418091 ... men såna finns även hos www.peansweden.se
...

PFC beläggen är jäkligt trevliga men jag hade problem med livslängden på dom vid ett tillfälle när det kändes som de försvann i ett damm-moln. Andra setet jag använde var extremt trevligt. Påverkades väldigt lite av hårdkörning och var väldigt lättjobbade.

Mina favoriter när jag tävlade var Vesrah men smaken är som baken. Jag avskyr EBC HH och det var skitmånga som körde med dom.
 
Chrille skrev:
2418161 PFC beläggen är jäkligt trevliga men jag hade problem med livslängden på dom vid ett tillfälle när det kändes som de försvann i ett damm-moln. Andra setet jag använde var extremt trevligt. Påverkades väldigt lite av hårdkörning och var väldigt lättjobbade.

Mina favoriter när jag tävlade var Vesrah men smaken är som baken. Jag avskyr EBC HH och det var skitmånga som körde med dom.


Jag har kört på EBC HH förut och älskade dom:) Så nu betällde jag såna till biken.

Men hittar fortfarande ingen som säljer såna där knottriga genomskinliga skydd att montera på sidan av tanken:näsblod

edit såg länken nu men finns de ingen i sverige som har?

edit 2 nu har jag köpt såna i från den sidan
 
Last edited:
Gå in på

Mr Helmut skrev:
2418023 Åker mest på bana.

Tankpaden bryr jag mig inte så mycket hur den ser ut (vill skydda den nya lacken)

Men vad heter dom där halkgrejerna att montera på sidan av tanken? (tror det är dom som är svårast att hitta)[/QUOTE


Motografics tror ja det var dom hette, dom har allt dom som gör tandpadsen dom flesta ivf dom e snygga. Dom flesta handlare kan ta hem grejor ifrån dom. Nu är dom av lika matrial som tankpaden vet ej om det var dom du vill ha... El vill du ha dom smala i plastfilm bara ?
 
Last edited:
Kodax skrev:
2418177

Motografics tror ja det var dom hette, dom har allt dom som gör tandpadsen dom flesta ivf dom e snygga. Dom flesta handlare kan ta hem grejor ifrån dom. Nu är dom av lika matrial som tankpaden vet ej om det var dom du vill ha... El vill du ha dom smala i plastfilm bara ?

Ne det är dom knotriga jag sökte men nu har jag beställt såna från USA:tummenupp
 
Kodax skrev:
2418177
Mr Helmut skrev:
2418023 Åker mest på bana.

Tankpaden bryr jag mig inte så mycket hur den ser ut (vill skydda den nya lacken)

Men vad heter dom där halkgrejerna att montera på sidan av tanken? (tror det är dom som är svårast att hitta)[/QUOTE


Motografics tror ja det var dom hette, dom har allt dom som gör tandpadsen dom flesta ivf dom e snygga. Dom flesta handlare kan ta hem grejor ifrån dom. Nu är dom av lika matrial som tankpaden vet ej om det var dom du vill ha... El vill du ha dom smala i plastfilm bara ?


http://www.tankpads.com/productsbycat.asp?cat=00&sub=9'


Kolla längre er så finner du fina knäpads...

Finns ju även sånna här som på bilderna...


Assåmen såna du mena kan du ju skära till sj av vanlig plastskydd film. Men det blir ju ej snyggt..
Mvh T
 

Bifogat

  • yamaha_stomp.jpg
    yamaha_stomp.jpg
    28.6 KB · Visningar: 38
  • stomp_tank_pic.jpg
    stomp_tank_pic.jpg
    29.9 KB · Visningar: 35
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top