Vilken första bil?

Hinkas skrev:
Skickar upp en bild på min dagliga bil också. Den bilen som jag kör med mest alltså. BMW var ju godkännt, men detta är som alla troligtvis ser inte en E 30 =).
Snygg, men är det inte lite för mycket luft mellan hjul och framskärm?..
 
Hinkas skrev:
Jag tror den ligger på 116hk, eller om det var 118 hk. Men numera (från och med 2003) sitter det ju en två liters maskin i dom som har 145hk om jag inte missminner mig.
Min maskin ligger väl någonstans runt 130-140hk nu, vet inte riktigt hur mycket jag tänaks ha. Förhoppningsvis masserar jag upp den lite till i framtiden, eller om jag låter bli det och säljer den istället. Köper något större med en sexa i istället =).

Köp sexan :fakta
 
Hinkas skrev:
Jag tror den ligger på 116hk, eller om det var 118 hk. Men numera (från och med 2003) sitter det ju en två liters maskin i dom som har 145hk om jag inte missminner mig.
Min maskin ligger väl någonstans runt 130-140hk nu, vet inte riktigt hur mycket jag tänaks ha. Förhoppningsvis masserar jag upp den lite till i framtiden, eller om jag låter bli det och säljer den istället. Köper något större med en sexa i istället =).




Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)
 
Anthrax skrev:
Snygg, men är det inte lite för mycket luft mellan hjul och framskärm?..

Det är mycket möjligt =). Men eftersom att vägarna ser ut som skit häruppe under vintern så kan jag inte ha något lägre. Jag brukar ploga parkeringen hos morsan och farsan med den här =).
Sedan brukar jag även se till att det inte fastnar massa is på fartguppen genom att köra fram och tillbaka där och skrapa bort den =).
 
Therudeboy skrev:
Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)
Håller med. Likaså om att trimma små motorer. Det är alltid bättre att köpa en modell med större/starkare motor. Mindre klydd med besiktningt och försäkring.
 
Anthrax skrev:
Håller med. Likaså om att trimma små motorer. Det är alltid bättre att köpa en modell med större/starkare motor. Mindre klydd med besiktningt och försäkring.



Finns bara en sak att säga. Hinkas har en äkta kebab stylad bämwe :D
 
Therudeboy skrev:
Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)

Det känns inte det minsta onödigt. Visst, det kostade en hel del, men det är det värt =).
En massa grepp har jag ju IAF, sitter 225'or bak på den och det räcker gott och väl till med den här motorn, och som sagt var kan jag ligga på rätt bra i kurvorna. Tror jag har hastighets rekord i ett par 90º kurvor vi har här =). Utan att det krängde det minsta, skrek lite i däcken som det gör i Hollywood däremot :yoparty .
 
Therudeboy skrev:
Finns bara en sak att säga. Hinkas har en äkta kebab stylad bämwe :D

Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.
 
Hinkas skrev:
Det är mycket möjligt =). Men eftersom att vägarna ser ut som skit häruppe under vintern så kan jag inte ha något lägre. Jag brukar ploga parkeringen hos morsan och farsan med den här =).
Sedan brukar jag även se till att det inte fastnar massa is på fartguppen genom att köra fram och tillbaka där och skrapa bort den =).

Det där känner jag igen... :) Hade kapade fjädrar fram innan. Avgassystemet tog ju i överallt. Var ute en sväng på en ojämn väg med en polare som körde bakom (Var annars?.. :rolleyes: ) , som berättade att det spottade ut gnistor bakom bilen som värsta F1-bilen.. :yoparty

Men vuxen som man är monterade man tillbaks original-fjädrarna innan hela ljuddämparen var bortskrapad.
 
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.




Är ju bara turkar som stylar en sån bil, i alla fall här nere.
 
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.
Är själv lite anti mot killar som har bockat för alla options i riegerkatalogen. Det förstör lite av orginaldesignen. Inte så att jag gnäller, men jag hade hellre haft en brutal sleeper istället..
 
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.

de jävla folken ska du örfila rakt av då de bara är direkt avundsjuka för att de bara har råd med en ford fiesta modell liten :mad:

Kör över dem nästa gång.
 
Mavve skrev:
de jävla folken ska du örfila rakt av då de bara är direkt avundsjuka för att de bara har råd med en ford fiesta modell liten :mad:

Kör över dem nästa gång.

Brukar säga åt dom att huvudsaken är ju att jag tycker om det, skiter väl fullständigt om resten av folket avskyr den. Tänkte ändå inte ge bort den till er :).
Då blir dom tyst :lol
 
Hinkas skrev:
Brukar säga åt dom att huvudsaken är ju att jag tycker om det, skiter väl fullständigt om resten av folket avskyr den. Tänkte ändå inte ge bort den till er :).
Då blir dom tyst :lol

Folk är bara avis på att du har en skitfin bil. :tummenupp
 
Äntligen börjar få tag på dom delar jag behöver till Mustangen också så att jag kan få ordningen på rock-mobilen också =).
Äntligen ska jag få hålla "byn" vaken igen! Första natten jag hade bilen var vi ute och tok varvade till kl: 04:00, folk hade vissa problem att sova eftersom det är 3" raka rör =). På statoil blev dom IAF glad, tankade för 3.000:- första natten =), tror att bensinförbrukningen låg på ca 6-8liter/mil =).
 
Conrad skrev:
Det går en trecylindrig volvo 140 i skolan. (Tänder inte på alla :hihi )

Den är ganska fräckt ljud i. :rolleyes:
hahaha :D
Hittade föresten en bild på bilen hur såg ut innan jag körde den till lack :) (dock fortfarande utan lister)
 

Bifogat

  • 325325.JPG
    325325.JPG
    40.1 KB · Visningar: 111
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top