Vilken förb***at kul säsong detta är :-(

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Äntligen, nu ska man få tid att åka hoj.
En hel vecka från och med idag ligger öppen för hojkörning.
Börjar med en kort runda på 7-8mil trevliga 70vägar.
Hem fyller på magen med lite käk för att ta en rejäl runda, åker "långa" rundan hem till en polare 4-5mil, plingar på och tar en fika :tummenupp
Efter en timmes skitprat ska jag dra iväg.
Kommer väl ca 1km, hojen beter sig som en huggorm :gnissla
Vad f*n är det med hojen?!
PUNKA!!! Skit oxå, bakdäcket nästan platt.
Ja ja shit happens, rullar in på en mack och tankar luft.
Drar hem och grämer mig över att behöva byta ett "halvt" däck :(
Nåja, in och av med kläderna, då kommer nästa trevliga överaskning :huvet
Stövlarna har spruckit i hälen! :huvet :mad: :huvet
Stor glipa på 5cm :död
Detta kommer om inget mirakel händer ända min säsong.
Denna fina säsong som pga väder och tidsbrist hunnit ge mig 60mils körning :gråta :zpy
//Tobbe

Föresten är det ngn som vet vad prexport har för garanti på sina stövlar?
Mina är "bara" tre år.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Föresten är det ngn som vet vad prexport har för garanti på sina stövlar?
Mina är "bara" tre år.
//Tobbe

Då är det nog bara att köpa nya. Gissar på att fabriksgarantin är ett år coh konsumentköplagen två. Detta är ju, om jag förstått det rätt, på fabrikationsfel, inte slitage.

Plåtniklas skrev:
Då är det nog bara att köpa nya. Gissar på att fabriksgarantin är ett år coh konsumentköplagen två. Detta är ju, om jag förstått det rätt, på fabrikationsfel, inte slitage.
Jo jag skulle ju bli förvånad om handlaren står för detta på ngt sätt :(
Men nu när jag lugnat mig lite så har jag granskat stövlarna, trots att jag smörjt in dom varje år, med ett bra skinnfett så är stövlarna i ALLA veck fulla med torrsprickor :va Eller hur ofta ska man smörja in stövlarna? Jag har då alldrig gjort det mer än en gång per år tidigare.
Lägg därtill att jag inte kört i regn, jag har endast använt stövlarna 600mil...
Tycker trots allt att det är illa att det inte hållt längre än dom gjort.
Jag ska iaf ringa dom och höra vad dom har att säga, kanske iaf kan få lite rabatt på ett par nya.
//Tobbe

Vad du klagar. Inte är väl hela säsongen förstörd för en punka och hål i stöveln?

mb skrev:
Vad du klagar. Inte är väl hela säsongen förstörd för en punka och hål i stöveln?
4000 är inte fickpengar precis, kunde inte kommit i sämre läge ekonomiskt så att säga.
Har ett hem och en familj som gör anspråk på stålars med.
Jag kommer inte kunna fixa både nya stövlar och däck.
Men visst, inte behöver väl säsongen vara slut för detta.
Får väl knäcka extra som bärplockare eller ngt.

Du kan ju tänka dig själv hur j*vla less man blir om man först får punka, för att 30min senare upptäcka att stöveln har spruckit så att den blir oanvändbar.
Förmodligen sprack stöveln när jag satte mig på huk och kollade däcket, kan säga att jag är glad att jag slapp vurpa i dom.
//Tobbe

Jaja... Mina stövlar är också hål i, men jag kör ändå. Kräng på ett begagnat racedäck så står du dig ett litet tag iaf. Upp med hakan :)

mb skrev:
Jaja... Mina stövlar är också hål i, men jag kör ändå. Kräng på ett begagnat racedäck så står du dig ett litet tag iaf. Upp med hakan :)
Jo ett litet hål hade jag kunnat stå ut med, men hälen har spruckit 5-6cm tvärs över hälsenan.
Kommer garanterat stå med skaftet i näven nästa gång jag drar på stöveln.
Kan bara inte smälta att den spruckit, dom är ju knappt använda :va
Punkan är ju sånt som händer liksom, men stövlar så nya som dessa borde inte trasas sönder....
Fasen att jag hivade mina gammla stövlar, iofs var dom en sammhällsfara som dom stank och såg ut :hihi
//Tobbe

HA HA, mb du hade så rätt så :hihi
Det är inte slutåkt för min del i år :rolleyes: ska ner till Oves och lämna in stövlarna för att hämta ut ett par nya :tummenupp
Däcket kan man leva med att det punkade, hoppas på ett par bra burnbilder som hamnar här om dom blir bra vill säga :yoparty
1800 pålagt och klart för ett pilot road 180/50-17 eller var det 55 nåja en ny baktoffla iaf :tungan

Man MÅSTE få vara lite gnällig när det haglar skit på en :D
//Tobbe

Plåtniklas skrev:
Det verkade som om dom haft problem med "mina" stövlar, för en kund hade lämnat ett par likadana igår.
Så till 99% säkerhet får jag ett par nya, men efter min beskrivning av skorna så lät det som om dom såg likadana ut som dom hon hade fått in igår, vilka skulle reklameras och bytas :tummenupp
//Tobbe

sven666 skrev:
silvertejp och däck på burk så är du igång igen :tummenupp
HA ha kanske kan vara ett alternativ :rolleyes: :D
Men jag föredrar nog en regnig dag som denna att dra ner med stövlarna till olofström och åka till däckhandlarn och köpa en flong ny sula :tummenupp
//Tobbe

Nu har jag vart på Oves och fått stövlarna bytta, mina gammla var i ngt slags syntetskinn!! Konstigt, när jag köpte dom så sa dom att det var skinn.
Nåja, jag la till 600pix och fick ett par trevliga oxstar med mig hem.
Detta tyckte jag dom skötte mkt snyggt. :tummenupp
//Tobbe

Tänkte bara lägga till på gnäll-listan lite.
Ikväll la batteriet av i biken....TJOHOOOO :huvet :huvet
Bakdäck, stövlar och batteri, allt på samma vecka vad ska hända härnäst.
Ngn som vågar sig på en gissning? :död
//Tobbe

tobbeviking skrev:
//Tobbe

Du blir bannad från SH..?

tobbeviking skrev:
//Tobbe

Jadu kamkedjan börjar rassla ventilerna tickar o staken tittar ut genom blocket? :P

Ja bara ös skiten häråt för denna veckan har jag blivit van. :gnissla
Hoppas jag hittar ett sånt billigt biltemabatteri nu bara.
Vetefasen om jag bara vågar köra sen bara, lär väl få in en gråsparv i hjälmen som sliter halspulsådern av en :rolleyes: :tungan

Bannad, nä snälla... det får inte ske nu när jag har så mkt probs omkring hojen :skrämd
//Tobbe

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard