Vilken färg på R1-05 ??

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Tjaba, goddag, hej! Jo...jag ska byta upp mig snart till denna R1, Och jag vill ha en svarta, det som förbryllar mig är att Yamaha sverige har färgkombinationen Silver/svart på sin hemsida, medan Yamaha-motor.com
har sin nya R1 i helsvart och lite rött runt hjulen.

Personligen tycker jag att den helsvarta är brraaaa mycket snyggare och vill naturligtvis ha den, men om jag har fattat det hela rätt så skiljer det på färgerna olika länder emellan. Har dock pratat med Herr Försäljare på Yamahacenter här i länet, och han visade den helsvarta...så vet ni om det är den helsvarta som kommer till sverige, eller kan det va så att det blir andra färger här ?

Bifogat

• 05_mcy_R1_blk_3_4759.jpeg
    05_mcy_R1_blk_3_4759.jpeg
    60.9 KB · Visningar: 455
  • 2005_YZF_R1_Color_Silver-Storm_tcm36-49641.jpeg
    2005_YZF_R1_Color_Silver-Storm_tcm36-49641.jpeg
    48.1 KB · Visningar: 399
eus skrev:
Är det inte så att den svarta ersätter den gråa fr o m -05?

Ja det är det jag funderar på...men jag tycker i så fall att yama sverige kunde uppdatera så man slipper få hufvudbry...dom har inte kommit hit än så det vore trevligt att veta vad man beställer

Svarvern skrev:
Ja det är det jag funderar på...men jag tycker i så fall att yama sverige kunde uppdatera så man slipper få hufvudbry...dom har inte kommit hit än så det vore trevligt att veta vad man beställer
Ja det är mycket man kan tycka, beställ en svart! Får du en grå så har du nog fått en -04

Bara en fråga, vad kommer du få betala för försäkring på en R1 05 egentligen? ;)

Mindre dekalförändringar på den blå. Mer vitt på bakkåpan bl.a.
Övriga färger släpps nog inte förrän i mitten på november.

okej, vart kan man kolla det då ? Eller det kanske man inte kan...? Tack o bock så länge iaf

Okej...lite sent nu iom att alla vet vilken färg det blir....men jag sket i det faktum att den svarta inte kommer till Sverige. Således hämtar jag hojen inom en mycket snar framtid :yoparty

Ni som har en, säg att jag inte kommer ångra mig :)

wonderwizard skrev:
precis... jag skulle betala ca 500:- MINDRE om året på en R1-04 än min R6 -99 när jag kolla i somras

och då självklart skrivna på MIG

Jag fick uppgift på 200 spänn mindre i månaden...tycker jag är rätt schysst...det var nog bra att jag tog namnet på killen, för det där har man varit med om förut...

Wehoo! jag pröjsar 1000 spänn mindre i månaden för halvförsäkring på min nya -04 än min gammla -01:aretta:fyllisar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8