Vilken dvd spelare ska jag köpa?

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Jag hade tänkt att köpa denons DVD-1930.
Men börjar nu bli osäker, då jag börjat att titta på blueray spelare tex Panasonic DMP-BD10 eller ps3.

Så vad tycker ni att man ska satsa på? en "vanlig" eller hd, eller blueray dvd?
Kom gärna med förslag:)

Själv har jag en Denon 1730 och är absolut skitnöjd med spelaren om man kikar på vad den kostade.

Kan inte mkt om Blue Ray men som med allt annat skulle jag vänta några år till innan jag skulle lägga pengar på en sådan då det är skapligt färskt ännu.

Jag har en Sony med 160 GB hårddisk. Den är kanon förutom att den är förjäkla långsam att öppna luckan och sånna saker.
Blueray vet jag tyvärr inget om :)

Har en blu-ray spelare (PS3) och kan varm rekomendera den.

:tummenupp för filmer på blu-ray. Riktigt klockren bild jämfört med dvd.

Men vad du ska välja är nog upp till din egen plånbok! :)

klart att du ska ha en Denon 1930 om du ska se dvd filmer och ha den bästa bilden, finns ingen som är i närheten i bildväg i denna prisklass, men har du 8500kr över så köp en 2930:tummenupp :tummenupp

Sen är det upp till dig om du ska se dvd eller högupplösta filmer.

Förmodar att du har en platt tv ??

Jag köpte en LG Kombispelare som tar dom flesta format. Dock ej Beta och Video 2000.
Funkar kanon.

klart att du ska ha en Denon 1930 om du ska se dvd filmer och ha den bästa bilden, finns ingen som är i närheten i bildväg i denna prisklass, men har du 8500kr över så köp en 2930:tummenupp :tummenupp

Sen är det upp till dig om du ska se dvd eller högupplösta filmer.

Förmodar att du har en platt tv ??

Jo, det var du som lurade i mig att tjöpa Denons 1730 spelare, så då kanske du vet vad som är fel.

Mitt i filmen så fryses bilden en kort stund för att sedan fortsätta. Antar att det är när DVDn läser det andra lagret (ursäktar eventuellt felaktiga uttryck men du förstår vad jag menar) på skivan.

Men på en såpass ny och relativt bra spelare ska väl inte det märkas?
Kör med nån scart från Biltema typ som jag tror spökar. Eller :confused:

Jo, det var du som lurade i mig att tjöpa Denons 1730 spelare, så då kanske du vet vad som är fel.

Mitt i filmen så fryses bilden en kort stund för att sedan fortsätta. Antar att det är när DVDn läser det andra lagret (ursäktar eventuellt felaktiga uttryck men du förstår vad jag menar) på skivan.

Men på en såpass ny och relativt bra spelare ska väl inte det märkas?
Kör med nån scart från Biltema typ som jag tror spökar. Eller :confused:

Ja, det är lagerbytena som märks, tyvärr är detta nå man får leva med om man vill ha en billig DVD spelare som har bra bild.

Detta kan märkas mindre på en DVD spelare som genererar sämre bild.

Ja, det är lagerbytena som märks, tyvärr är detta nå man får leva med om man vill ha en billig DVD spelare som har bra bild.

Detta kan märkas mindre på en DVD spelare som genererar sämre bild.

Den är stilla i nån sekund alltså, inte bara ett ögonblick utan det är markant länge.

Jag har inte upplevt detta på någon annan spelare. I vilken prisklass måste man upp utan att det skall märkas då?

Fan, jag som trodde jag hade skiten. :(

Själv har jag en vanlig billig dvdspelare. Philips nånting, runt 800:-. Använder min PS3 till bluray som den fungerar jättebra till :tummenupp

PS3 skall ju dock vara rätt dålig på att spela upp "vanliga" dvd, så det har jag inte provat i den.

Lurar själv på att köpa en denon 1730 eller 1930 för mina vanliga dvdfilmer, då jag hört att dem skall ge "mest för pengarna". Återkom gärna med åsikter ifall du slår till på en sån.

Har själv en 1930, och det är skillnad på bilden mellan 1930 & 1730 enligt tester, väl synligt oxå. Det är mer djup i bilden på 1930 osv.

Mysfarbrorn>>> Ska du ha en Denon och inte lager bytet ska synas såmåste du upp till 2930, men annars så kan man köpa en Sony för 800kr och till 80% så slipper du detta fenomen.
Men leta en dvd med stort buffert minne

bilder på min 1930

dra sido rullgardin till höger och klicka på denon

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...