Vilken drevning till vilka banor? Suzuki gsxr600 k7

på min gixxer 600-02 och r6-04 såg det ut så här
Åsen
Falken
Knutstorp
14-47
Midlanda
14-49
Virtasalmi
Anderstorp
14-45
Gammla tips men ser lika ut idag på min rc8r samma steg på bakdrevet men 16 fram :tummenupp

på min gixxer 600-02 och r6-04 såg det ut så här
Åsen
Falken
Knutstorp
14-47
Midlanda
14-49
Virtasalmi
Anderstorp
14-45
Gammla tips men ser lika ut idag på min rc8r samma steg på bakdrevet men 16 fram :tummenupp

Skall köpa lite olika drev. Har 16-43 original (ZX-6R-08), vilka drev bör jag köpa? Tänkt köra Anderstorp, Falkenberg, Linköping, Mantorp, Karlskoga och Knutstorp.

Skall köpa lite olika drev. Har 16-43 original (ZX-6R-08), vilka drev bör jag köpa? Tänkt köra Anderstorp, Falkenberg, Linköping, Mantorp, Karlskoga och Knutstorp.

En bra början är 15 - 45+47. Vet inte om 14 funkar på din hoj så det inte tar i svingen. En kugg fram mindre eller mer brukar alltid vara ok men 2 kan kedjan skrapa i svingen eller ligga mot släpskyddet onödigt mkt = friktion om inte annat. Sedan rullar 2 kugg mindre inte lika bra och sliter lite mer på kedjan. Men det kanske är försumbart...

15 45 kan bli precis för lite på Anderstorp dock. Dvs. varvskyddet går i precis innan broms.
Jag utgår dock från gixxer 750 bör jag tillägga...

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard