Vilken digitala systemkamera!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Funderar på en digital systemkamera. Vet dock inte riktigt vilken jag ska välja men det LUTAR åt en Canon 10D eller eventuellt 20D. Nybörjare på att fota, kommer fota allt möjligt, en hel del motorsport skulle jag tro. Har möjlighet att handla på Dustin med till bra pris (betalar priset utan moms...). Funderar annars eventuellt på att köpa något begagnat, vad bör man tänka på i så fall?
Ska jag ha begagnat kan jag även tänka mig en Canon D60. Canon 300D kan jag tänka mig till absolut rätt pris då jag egentligen inte vill ha plasthus.

Nikon gör ju med fina kameror. Tänker då i första hand på D100. (D70 ev. men även den har väl plasthus?).

Vilken tycker ni jag ska välja och VARFÖR?.. Var kan jag kolla annonser förutom fotosidan, cyberphoto och blocket. Någon som vet något mer ställe? Ge mig alla tips och råd jag kan få tack.

- Johan
 
http://www.scandinavianphoto.se/

Jag tror det är som Volvo Vs Saab här, vad man gillar själv och skita i vad andra gillar. Men mitt svar i en annan tråd är, objektiv är dyra, har du tillgång till några? Fast du verkar ju vilja ha en Cannon så...

Olympus E-1 verkar ju annars spännande då den inte kommer från en "filmstandard" utan är en egen ny standard som gäller digitalfoto...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top