Vilken digitala systemkamera!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Funderar på en digital systemkamera. Vet dock inte riktigt vilken jag ska välja men det LUTAR åt en Canon 10D eller eventuellt 20D. Nybörjare på att fota, kommer fota allt möjligt, en hel del motorsport skulle jag tro. Har möjlighet att handla på Dustin med till bra pris (betalar priset utan moms...). Funderar annars eventuellt på att köpa något begagnat, vad bör man tänka på i så fall?
Ska jag ha begagnat kan jag även tänka mig en Canon D60. Canon 300D kan jag tänka mig till absolut rätt pris då jag egentligen inte vill ha plasthus.

Nikon gör ju med fina kameror. Tänker då i första hand på D100. (D70 ev. men även den har väl plasthus?).

Vilken tycker ni jag ska välja och VARFÖR?.. Var kan jag kolla annonser förutom fotosidan, cyberphoto och blocket. Någon som vet något mer ställe? Ge mig alla tips och råd jag kan få tack.

- Johan

http://www.scandinavianphoto.se/

Jag tror det är som Volvo Vs Saab här, vad man gillar själv och skita i vad andra gillar. Men mitt svar i en annan tråd är, objektiv är dyra, har du tillgång till några? Fast du verkar ju vilja ha en Cannon så...

Olympus E-1 verkar ju annars spännande då den inte kommer från en "filmstandard" utan är en egen ny standard som gäller digitalfoto...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla