Vilken dieselkombi, max 200k

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ska köpa dieselkombi, kraven är bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Helst 6 cylindrigt. Framhjulsdrift går fetbort!

Absolut inte Volvo (jobbar där så....)

Tips och förslag tack, kikat på BMW 525/530D och funderat på Merca E320CDI. Finns det fler vettiga?

Hur är passat 4 motion 06 och uppåt? Framvagnsproblem fortfarande?

Va hur nöjd som helst med min BMW 330da kan jag rekomendera. M-paket så blir den ganska rolig att glida runt i till bra bränslekostnad.

Jo 330 är väl eg det enda alternativet jag kan tänka mig om jag ska ha en liten dieselkombi. Helst en XD då förstås

Valet är väl inte så svårt - Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI (finns med mindre motorer också). Runt 230 pållar 450 Nm och ger mer med lite trim (260-270 hk).

Subaru har bra dieslar och väl beprövad 4-hjulsdrift.

Köp vad du vill, men Legacyn var en skrämmande upplevelse när jag provkörde den. Stötig, bullrig och plastig. Förstår inte hur den kan ha fått så bra recensioner.

A6 quattro med en dieselspis. Det hade varit mitt val tror jag. Alternativt en Toyota Land Cruiser.

Valet är väl inte så svårt - Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI (finns med mindre motorer också). Runt 230 pållar 450 Nm och ger mer med lite trim (260-270 hk).

Dom är fina helt klart, men ska jag hålla mig under tvåhundra så verkar dom flesta gått över 20k mil. Land Cruiser går bort pga hög skatt, liksom alla andra suvar.

Köp vad du vill, men Legacyn var en skrämmande upplevelse när jag provkörde den. Stötig, bullrig och plastig. Förstår inte hur den kan ha fått så bra recensioner.

A6 quattro med en dieselspis. Det hade varit mitt val tror jag. Alternativt en Toyota Land Cruiser.

Jag har kört den och tycker tvärtom att den är jättefin. Att den dessutom håller, håller, håller, håller och när den skall servas har sveriges bästa verkstäder år efter år betyder mycket. Audi tillverkar asbra bilar med mycket fin upplevd kvalitet. Den faktiska kvaliteten är lika bra eller dålig som VW, Skoda eller något annat VAG-märke, mao inte imponerande.

/ Jens

Jag har kört den och tycker tvärtom att den är jättefin. Att den dessutom håller, håller, håller, håller och när den skall servas har sveriges bästa verkstäder år efter år betyder mycket. Audi tillverkar asbra bilar med mycket fin upplevd kvalitet. Den faktiska kvaliteten är lika bra eller dålig som VW, Skoda eller något annat VAG-märke, mao inte imponerande.

/ Jens

Hållbarheten håller jag med om helt och hållet! För mig blev det en annan japanare.

Hm man ska väl kanske prova en subba innan man bildar sig en uppfattning, får masa mitt arsele ner till den lokala subba-nasaren helt enkelt.

Hm man ska väl kanske prova en subba innan man bildar sig en uppfattning, får masa mitt arsele ner till den lokala subba-nasaren helt enkelt.

Gör det. Den nya boxerdieseln är en mycket fin morot. Hade jag inte åkt då fin fransk dieselkombi (:gnissla ) så hade jag omgående skaffat en! :fakta

/ Jens

Ja franskt blir det ju inte då dom de facto har drivhjulen i fel ända av bilen :fakta

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026