vilken däcktrycksmätare är bra?

Primero

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
sport
Har en billig nu som jag inte litar på.Någon som har provat biltemas 15-165 mot en kalibrerad mätare?

Har själv en sån här 38-059 från biltema och den kollade jag mot en Nykalibrerad mätare, Och jag trodde faktiskt inte mina ögon,men den visade exakt samma som den kalibrarade..
Testade flera gånger för att vara säker.. Man är ju som rätt skeptisk till vissa B tema grejer:D

Har själv en sån här 38-059 från biltema och den kollade jag mot en Nykalibrerad mätare, Och jag trodde faktiskt inte mina ögon,men den visade exakt samma som den kalibrarade..
Testade flera gånger för att vara säker.. Man är ju som rätt skeptisk till vissa B tema grejer:D

Det går rykten att du är Biltema i Luleås bästa kund, du köper visst både MC-kläder och bling prylar till bussen där,,,Min biltema mätare visade 0,1 mindre än din så vi kan lita på biltemaprylar,,,

Det går rykten att du är Biltema i Luleås bästa kund, du köper visst både MC-kläder och bling prylar till bussen där,,,Min biltema mätare visade 0,1 mindre än din så vi kan lita på biltemaprylar,,,

Duuu.. Bridgestone Regnställ är det:D
men blinget till bussen det kommer nog kanske därifrån.

Jag har haft en 15-165 i 3-4 år och den funkar jäkligt bra.

Har inte kalibrerat den men det "känns" som att den visar rätt :tungan

15-165_l.jpg

Jag har en Biltema (15-165) den är kollad mot kalibrerade mätare och den stämmer kanon. Den är dessutom "mätsäker", går inte princip inte mäta fel med.

Jag har samma mätare som den mytomspunne, kan intyga att den är bra för oss som lider av presbyopi.
Dvs vi som ser taskigt på nära håll = Åderstecken.

Jag har Biltemas svarta lufttrycksmätare, jag tror den kan ha utgått ur sortimentet nu, och den har då stämt mot mackens mätare, dvs sån digital där man knappar in vad man vill ha :tummenupp

Har en dyr tysk "värstingmodell" samt en inköpt hos Clas Ohlsons. Milsvidd skillnad i pris...men båda visar exakt samma och stämde dessutom exakt när kollade mot däcknasarens nykalibrerade mätare...

Sen så har ju min hoj inbyggd däcktryckskontroll :tummenupp

Var och tittade på den idag och storleken är som en moraklocka.....
Vill ha en mindre,någon som provat motogp?

Bifogat

• tyre-pressure.jpg
    tyre-pressure.jpg
    22.4 KB · Visningar: 183
Var och tittade på den idag och storleken är som en moraklocka.....
Vill ha en mindre,någon som provat motogp?

moraklockan är jävligt bra när man är stressad, sitter där med hjälmen på och det är 2 minuter till race, handskarna sitter på o man kommer på
"f**************n, jag glömde kolla trycket efter jag bytte däck"
Nog stor att greja med vantarna på och nog tydliga tavla för att slippa oroa sig för synvillor :D
oså finns det pysknack, klart överlägsen :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...