Vilken bilskola???

Black-Wolf skrev:
Vet inget personligen om denna skola men en kollega tog sitt kort där och var nöjd.

De använder Buell maskiner om jag förstod det rätt :)

Läraren kör tydligen ofta med en bil bakom och filmar din körlektion, sen kunde man få en kopia med sig hem och studera sin körning och även diskutera den med läraren.

Lite nytänkande :)

Lycka till!

/BW

Tack så mycket :tummenupp
Det låter bra med att få sig filmad, lite lättare kanske att rätta till sina fel.

Linisen skrev:
Hej!

Jag va oxå inne på att välja den först, men sen så hörde jag att de hade kursat innan & bara öppnat i nytt namn...så jag undvek den! Men jag kan ju ha fel...???
Jag valde KRAMÉRS i stället...& nu har jag körkort!!!

//Linda

Är det samma ägare??
Kramérs hade jag oxå men jag tycker dom bara mjölkar pengar så jag tänker inte vara kvar där.Grattis till kortet :banana

Kramérs är skitbra. Har Mattias som lärare och det är nog fan den bästa läraren som finns inom MC. Enormt kunnande och pedagogisk skicklighet.

"Mjölka pengar" beror väl på hur man ser på det. Han släpper inte iväg en innan man är klar men han var banne mig snabb med att boka också innan jag trodde att det var dags.

Satte upp ett mål och jag fick kämpa mot att klara det. Så nu skall jag köra upp imorgon.

Ni motardsnubbar borde ju känna till Mattias, han slår nog de flesta på fingrarna här inne om det som andra säger om honom är sant. :hihi

Lycka till i mön!!! :yoparty

Jag håller med om att Mattias är enormt kunnig! Själv hade jag Robban som lärare, men fick en hel del tips av Mattias oxå.. :tummenupp

//Linda

Backblade skrev:
Kramérs är skitbra. Har Mattias som lärare och det är nog fan den bästa läraren som finns inom MC. Enormt kunnande och pedagogisk skicklighet.

"Mjölka pengar" beror väl på hur man ser på det. Han släpper inte iväg en innan man är klar men han var banne mig snabb med att boka också innan jag trodde att det var dags.

Satte upp ett mål och jag fick kämpa mot att klara det. Så nu skall jag köra upp imorgon.

Ni motardsnubbar borde ju känna till Mattias, han slår nog de flesta på fingrarna här inne om det som andra säger om honom är sant. :hihi

Backblade skrev:

Jag håller inte riktigt med. Jag hade Robert som lärare och jag fick nästintill ingen hjälp under krypkörningsövningarna.Jag fick även lite "tips" av Mattias och det var inget tips som hjälper kan jag lova...."-Du kommer nog inte klara av att ta obegränsat eftersom du är för liten." Det var det jag fick höra, mer än en gång.Det hjälper ju inte till att få mig att tro på mig själv att jag kan klara det.Dom hade ju redan "dömt" mig.Det ycker inte jag är så väldigt pedagogiskt.Och innan jag får en kommentar att jag faktiskt kanske är för kort så är det skitsnack för jag har läst mycket på detta forumet och det är en hel del tjejer som är kortare än mig och har tagit kortet (obegränsat).
Och vad det gäller att vara redo att köra i trafiken, det är jag och det kan jag säga utan att tveka.

Men det är ju bra att Kramérs passar vissa så inte alla känner som jag.Men jag får leta upp någon som passar mig ,inte mer med det.Men det känns så otroligt trist att jag lagt ut alla dessa pengar i "onödan"..

Hej!

Hur kort är du? Jag är ca 167 och körde upp på en vx800. Ibörjan känndes det som om man inte nådde ner, men sen när man blivit lite mer van och hittat balansen så var det inga problem.

Jag får för mig att ganska många manliga körskolelärare ser lite ner på tjejer som ska ta kort, men det är bara att ignorera det och kämpa på ändå. Då blir det dessto roligare när man klarar det.

Är du väldigt kort så att du verkligen inte når ner på någon obegränsad hoj så kan du väl ta mellankort istället. Visst, du får strypa din hoj i 2 år, men bättre ett mellankort än inget kort alls!

lilltryne skrev:
Hej!

Hur kort är du? Jag är ca 167 och körde upp på en vx800. Ibörjan känndes det som om man inte nådde ner, men sen när man blivit lite mer van och hittat balansen så var det inga problem.

Jag får för mig att ganska många manliga körskolelärare ser lite ner på tjejer som ska ta kort, men det är bara att ignorera det och kämpa på ändå. Då blir det dessto roligare när man klarar det.

Är du väldigt kort så att du verkligen inte når ner på någon obegränsad hoj så kan du väl ta mellankort istället. Visst, du får strypa din hoj i 2 år, men bättre ett mellankort än inget kort alls!

Hej!
Jag är 160 lång, inte så mycket att skryta med mao.. Jag har faktiskt funderat på att strypa min hoj och köra upp för mellan.Men det känns lite trist att behöva göra det.Fast som du säger, bättre mellankort än inget alls.

Det är ju det att jag når ner ganska precis, men jag har inte haft möjlighet att lära känna hojen jag kört på eftersom jag inte fått köra i trafik.Jag får ta nya tag till våren. Det verkar ju inte heller helt omöjligt att någon här har en 750 att hyra ut.

Mvh Marie.

Goiting skrev:
Det är ju det att jag når ner ganska precis, men jag har inte haft möjlighet att lära känna hojen jag kört på eftersom jag inte fått köra i trafik.Jag får ta nya tag till våren. Det verkar ju inte heller helt omöjligt att någon här har en 750 att hyra ut.

Mvh Marie.
Du behöver inte lära känna hojen i trafiken, det kan du lära dig på manöverbanorna. har du kört höghastighetsbanan? Den tyckte jag man lärde sig väldigt bra att vränga och vrida på hojen i lite högre hastighet. Och krypkörningen tyckte jag oxå att man lärde sig balansen i hojen. Bromsprovet var oxå bra för o lära sig hojen, man får lära sig gasa upp lite och sedan bromsa.

Jag körde privat, och första gången jag körde så körde jag hojen till ett industriområde ca 1km bort där vi ställde upp koner och övade, och jag kan ju säga att det var MYCKET skönare o stabilare att köra hem hojen efter att ha spenderat ett par timmar med att köra mellan koner och att öva inbromsningar!

Mitt råd är helt klart att du kör privat med någon, då behöver du inte känna dig så stressad när du kör över att pengarna rullar iväg. Då kan du öva mycket mer och på vad du själv vill. Hade jag haft körkort tillräckligt länge hade jag kunnat hjälpa dig, men nu har ja bara haft det 3 månader själv så tyvärr..

En till sak, har du kört någe på din hoj? För du kan ju öva på den som den är idag, och när du känner att du har 110% koll på den så är det nog inte lika jobbigt o lära sig o köra en obegränsad hoj.

lilltryne skrev:
-har du kört höghastighetsbanan?

Mitt råd är helt klart att du kör privat med någon, .............. Hade jag haft körkort tillräckligt länge hade jag kunnat hjälpa dig, men nu har ja bara haft det 3 månader själv så tyvärr..

En till sak, har du kört någe på din hoj? För du kan ju öva på den som den är idag, och när du känner att du har 110% koll på den så är det nog inte lika jobbigt o lära sig o köra en obegränsad hoj.

Jag har fått känna på höghastighetsbanan två gånger...mao nästan nej, hehe.
Jag känner tyvärr inte så många som jag kan övningsköra med och jag har inte alltid så mycket fritid att det passar med min handledare(pappsen)..
Tack i alla fall för hjälpen (om du hade kunnat :hihi övningsköra) ,det uppskattas.

Men jag måste som du skriver öva mycket mera med min egen hoj på låghastighetsbanan.Ta rejäla tag till våren.Nu finns tyvärr inte tiden..

Goiting skrev:
Jag håller inte riktigt med. Jag hade Robert som lärare och jag fick nästintill ingen hjälp under krypkörningsövningarna.Jag fick även lite "tips" av Mattias och det var inget tips som hjälper kan jag lova...."-Du kommer nog inte klara av att ta obegränsat eftersom du är för liten." Det var det jag fick höra, mer än en gång.Det hjälper ju inte till att få mig att tro på mig själv att jag kan klara det.Dom hade ju redan "dömt" mig.Det ycker inte jag är så väldigt pedagogiskt.Och innan jag får en kommentar att jag faktiskt kanske är för kort så är det skitsnack för jag har läst mycket på detta forumet och det är en hel del tjejer som är kortare än mig och har tagit kortet (obegränsat).
Och vad det gäller att vara redo att köra i trafiken, det är jag och det kan jag säga utan att tveka.

Men det är ju bra att Kramérs passar vissa så inte alla känner som jag.Men jag får leta upp någon som passar mig ,inte mer med det.Men det känns så otroligt trist att jag lagt ut alla dessa pengar i "onödan"..

Trist med sådana kommentarer :kocko

Det går ju att sänka hojar, vissa custom cyklar är ju ganska låga. Ok inte kanske bästa cykeln att köra konbana med men det måste finnas alternativ.

Min sambo gick in på en Trafikskola i stan och frågade lite vad lektioner osv kostar. Första frågan från killen bakom disken: Vågar du det?

Var för övrigt Lundby Trafikskola så om det är samma ägare som startat kul på hjul får man hoppas de ändra inställning :fatta!

Ge inte upp!

/BW

Goiting skrev:
Jag har fått känna på höghastighetsbanan två gånger...mao nästan nej, hehe.
Jag känner tyvärr inte så många som jag kan övningsköra med och jag har inte alltid så mycket fritid att det passar med min handledare(pappsen)..
Tack i alla fall för hjälpen (om du hade kunnat :hihi övningsköra) ,det uppskattas.

Men jag måste som du skriver öva mycket mera med min egen hoj på låghastighetsbanan.Ta rejäla tag till våren.Nu finns tyvärr inte tiden..
Säg till om du behöver en handledare till...
Har egna hojjar + haft kortet i 12 år....

Tänkte bara säga att Kul på Hjul är gamla Lundens trafikskola. Stefan som äger den är kanon o väldigt uppmuntrande varje gång man möter honom, trots att jag är både kort o tjej. Hade jag inte trivt så bra med Arne på aktiv hade det varit det självklara valet :)

Tog mitt mc kort på Kul på hjul o med Stefan som lärare....kanonkunnig kille som verkligen vill att folk skall få sina kort...tog mig 2½månad från scratch

duke_gbg skrev:
Säg till om du behöver en handledare till...
Har egna hojjar + haft kortet i 12 år....

Jag behöver en handledare till :bow Hade varit väldigt snällt om du ville hjälpa mig.Vet inte hur mycket det är kvar av denna säsongen men så fort det blir +-grader nästa år. Tackar bockar bugar och niger. :tummenupp

KTM Factory Rider skrev:
Tog mitt mc kort på Kul på hjul o med Stefan som lärare....kanonkunnig kille som verkligen vill att folk skall få sina kort...tog mig 2½månad från scratch

Blixtsmurfan skrev:
Tänkte bara säga att Kul på Hjul är gamla Lundens trafikskola. Stefan som äger den är kanon o väldigt uppmuntrande varje gång man möter honom, trots att jag är både kort o tjej. Hade jag inte trivt så bra med Arne på aktiv hade det varit det självklara valet :)

Som det verkar så är det en bra skola.Så med andra ord skall jag nog gå dit och kolla priser osv. Tack alla :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon