Vilken bil skulle du köpa, max 80k?

Brorsan har haft en accord i några år, den är jävligt skön, racklar inte och duger att köra om med iallafall. Mycket trevlig bil.

Edit: Han kör cirka femton mil om dagen med den.

Åhå. Sa just det där till flickan min som snabbt kommenterade - Jaha, det låter ju bra. Så kan du ha motorcykel å köra om med om du vill att det ska gå snabbare :tummenupp

Såna svar uppskattas alltid när man lägger fram förslag :D

Köpte rätt nyligen en s80 t6 99a med hur mkt utrsutning som helst.

Stora service med kammrem o allt gjord m.m.

Dom skulle ha 99k fast jag fick den för 85.
Mkt nöjd med den hittills, enda tråkiga är att den är frramhjulsdriven.

Läste lite på Vi Bilägare, Honda Accord verkade vara ett lovordat begköp.

Bra pris? http://www.blocket.se/vi/10910279.htm?ca=6_s

Undrar vad som skiljer ls från es, mer än priset? http://www.blocket.se/vi/10348899.htm?ca=6_s :va

har haft den gammla modellen av accord.. är den minst lika skön så kör på den..
gick riktigt bra, varva gött o va grymt bekväm o åka i..
sålde den när den sluta gick,, 53000 mil, en snubbe som köpte den o fixa den,, gick bra sen oså.. :tummenupp

Nu är jag superpartisk eftersom jag har en annons ute på min A4 men Audi går inte fel. Vi har haft vår A4 (1,8TS) i 4 år utan att göra annat än serva regelbundet, aldrig några problem. Går bra och sportstolarna är sköna, förbrukningen är desstom helt OK för 180Hk. Har kört själv och med familj långt och den klarar det mesta. Säljer enbart för att jag får tjänstebil, mitt tips är helt klart Audi A4.

*Gratisreklam* http://www.blocket.se/vi/10830177.htm?ca=15_s

Var det en Volvo jag länkade till?

Å andra sidan så var det en riktig skitbil du länkade till. Skulle inte rekommendera en Jagga till någon av mina fiender... Men visst, en budget-lyxbil är ju aldrig fel men det är absolut inte ekonomiskt på något vis.

Lätt en Audi Quattro...
Najs med quattro då det börjar snöa och man ska köra 90 mil... Gärna en Automat...

Men polarn kör en BMW 750, den e sååå NICE... Där pratar vi KOMFORT...
Kanske inte e sååå ekonomiskt med en V12a på långresor, men då finns ju 745 med "bara" en V8a...

Med närmare eftertanke, skit i Audin, BMWn e det sååå mycket mer komfort i.

Last edited:
Ja precis. Då han i en tidigare tråd "dissade" hans egna bil som var en SAAB, förekom det lite märkligt att han tyckte SAAB i detta fallet var bättre än Volvo.

Inte alls, jag tror förra 9-3 är en bättre bil än förra s/v40 bara. Allt är relativt vettu.

Lätt en Audi Quattro...
Najs med quattro då det börjar snöa och man ska köra 90 mil... Gärna en Automat...

Men polarn kör en BMW 750, den e sååå NICE... Där pratar vi KOMFORT...
Kanske inte e sååå ekonomiskt med en V12a på långresor, men då finns ju 745 med "bara" en V8a...

Med närmare eftertanke, skit i Audin, BMWn e det sååå mycket mer komfort i.

Har ju som sagt en rätt najs bmw idag med tokskön komfort, automat och go motor.
Men servisen är för dyr, bilen är för dyr (både i drift och inköp) för att jag ska kunna ha hoj samt att när den egentligen är för fin för mitt behov.
Därför ska den säljas.

Nå nu har jag haft två bmw och farsan nöter sin 530 (v8) så jag är lite less på den tyska vagnen.

Det lutar åt japanskt!

Tänk dig för bara när du köper japanskt. Köp inte äldre än typ 00 eller dylikt och köp lågmilare (dock inte stadsmilare) med få ägare men det ska man göra med alla bilar.
Toyota är störst av en anledning och Honda vinner priser efter priser med sina motorer av en anledning.
Honda går jäkligt billigt med deras 1.5ls-motorer eller vad de heter och de är pigga som fan. Enda problemet med japsarna är ju rosten men köper du nyare så hinner du byta bil innan det kommer.

Ja jag har förstått att rosten gillar japanarna. Men du menar alltså att det bara är rosten som man ska se upp med? Inget annat?

Hmmm, ja i stort sett. Sen är det ju det vanliga: Se till att köpa en som inte är "ungdomskörd", lågt ägarantal, gärna pendlarmil typ 10 mil per dag, fullservad, den ska ej vara smälld, kontrollera så att inget utöver ordinär service är utförd för då ska man dra öronen åt sig pga bristande kvalitet.
Numera så är inte rosten lika angelägen på japanerna som den har varit och till och med Merca rostar mer än vilken japan som helst.

får väll slå ett slag för min egen en mitsubishi galant från 01. Atomat låda och v6 visst den dricker soppa (litern vill den ha) du klipper ingen Bimmer vid rödljusen men man åker bra och realtift tyst. Sen är den snygg och ser elak ut i fronten. Motorn låter härligt och är varv villig. man kan växla den manuelt genom triptronic. jag tycker personligen kombin är snyggast och då kan man slänga in jäkligt mycket saker där bak

björn

Lätt en Audi Quattro...

Kan du vara snäll och förklara varför det skulle vara bra med en quattro när det snöar?
Ser man automatiskt bättre för att det är en Quattro?
Jag bor så till att jag tycker jag har bra koll på snökörning, och dålig sikt är det enda jag ser som problematiskt ibland.
Varför betala drygt en dl milen för en Quattro?

Sen automatlåda, det är väl personligt, men jag vill inte ha det, inte på bilen, inte på hojen....

Kan du vara snäll och förklara varför det skulle vara bra med en quattro när det snöar?
Ser man automatiskt bättre för att det är en Quattro?
Jag bor så till att jag tycker jag har bra koll på snökörning, och dålig sikt är det enda jag ser som problematiskt ibland.
Varför betala drygt en dl milen för en Quattro?

Du har inte provat, va? :tungan

Det är grymt skönt med 4x4 när det är halkit och jävligt. Bäst är det nog på slaskiga vägar där man måste korsa mittsträngen ibland. Även bra när inte plogbilen hunnit före.

Där märks det mest, men f.ö så är det stabilare i alla väder!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg