vilken bil, s60/320 touring

LocDog skrev:
Nja jag tror helt tvärtom...tvivlar på att Bmw:n har någon chans.

Jo, det trodde jag också.

Volvosarna kommer inte ens under 15 på kvartsmilen, det gör Bmw:en. Dock väldigt hög 14.

Varför skulle du inte tro det? Titta bara på siffrorna: 7,2 0-100 för Volvon och 7,3 för Bmw:en. Förstår inte varför det skulle vara omöjligt att en 328 går bättre?

Kanske lite fjantigt att jämföra en 193 hästkrafters bil mot en T6:a på 275 hästar.

Wesslan skrev:
S80 T6 (272hk) har inte gjorts med fyrhjulsdrift såvitt jag vet. Det är 2.5t som gick att få som awd.

Samma sak med S60, går inte att få en T5 med awd utan bara 2.4t och 2.5t.
Antar att S60 T5 skulle bli för lik S60R om man kunde få den med awd. Skulle bara skilja 40hk.
Du har helt rätt....my bad. Det var en modd på ett awd chassi som jag hade i bakhuvudet....den hade T6 motorn men chip och större turbos.

Men oavsett fram-,bak- eller fyrkrafs så är jag säker på att en trimmad S80 T6 hade kört ifrån en Bmw 328 -98.

Men de är ju klart beroende på vart man leker, rakt fram gäller Volvon men sen tror jag den blir lite tung på kurviga vägar.

H4 skrev:
Jo, det trodde jag också.

Volvosarna kommer inte ens under 15 på kvartsmilen, det gör Bmw:en. Dock väldigt hög 14.

Varför skulle du inte tro det? Titta bara på siffrorna: 7,2 0-100 för Volvon och 7,3 för Bmw:en. Förstår inte varför det skulle vara omöjligt att en 328 går bättre?

Kanske lite fjantigt att jämföra en 193 hästkrafters bil mot en T6:a på 275 hästar.
Konstigt behöver det inte vara....jag var mer inne på att Volvon skulle vara rejält trimmad.

Jag har sett "Bubblor" kört från Italienska fullblod och en gammal hederlig Volvo 240 köra skiten ur Supror....så nej fjantigt är det inte.

Sen hänger del väldigt mycket på piloten oxå.

.... och så spårade det ur i vanlig ordning.
Till trådskaparen:
Och iväg och låna/hyr varje bil över minst en dag och gör alla de grejjer som du brukar göra med bilen, tex storhandla, sladda, åk långt, pendla till jobbet mm. Det är först då som du själv kommer veta vilken du vill ha (nåt som jag redan vet) och det kan nog ingen annan här hjälpa dig med när du börjar närma dig ett köp.

I valet och kvalet hade jag tagit BMW:n men hade det funnits annat än BMW och Volvo att välja på hade jag tagit det.

Volvo är så makalöst tråkig och BMW är rolig att åka men passar bäst en 50 årig advokat från Lidingö eller ovan nämnda 23 åring från Södertälje.

Svårt val!

Det stämmer. Men hur mycket kan han missa med automat?

Den är ju en fyrkrafsare med seg automat, därav förlusten. Fyrhjulsdriften gynnar endast i starten, men därefter är det inte användbart. Just i vårt rejs så var det i hastigheter runt 100-200 km/h.

H4 skrev:
Bmw 328:or klockar under 7 sek på riktigt, och jag förstår att du har svårt att tro att en 328 åkte ifrån en T6:a. Det har nästan alla. Men jag såg det med egna ögon och det är väl det som räknas.

Och ja, han gasade. T6:an har ju automat så han kunde inte ha missat vid växlingarna. Förresten så var det ett motorvägsrejs, 100-210 ungefär.

Ja, det är väl ingen omöjlighet att 328an skulle köra ifrån i vissa intervall. Dock tror jag det är hårfint. S80 är riktigt stor och klumpig, dock går den nog snabbare.

En S60 T5 (260hk) går betydligt mycket bättre än en S80 T6 (272hk). En sådan drar iaf jämt med en BMW 330.

H4 skrev:
Det stämmer. Men hur mycket kan han missa med automat?

Den är ju en fyrkrafsare med seg automat, därav förlusten. Fyrhjulsdriften gynnar endast i starten, men därefter är det inte användbart. Just i vårt rejs så var det i hastigheter runt 100-200 km/h.

Som jag sa tidigare så har inte T6 fyrkrafs. Körde ni mot awd så var det en 2.5t

LocDog skrev:
Konstigt behöver det inte vara....jag var mer inne på att Volvon skulle vara rejält trimmad.

Jag har sett "Bubblor" kört från Italienska fullblod och en gammal hederlig Volvo 240 köra skiten ur Supror....så nej fjantigt är det inte.

Man kan inte jämföra trimmade mot otrimmade. Släng på en turbo på 328an så ska du få se på fan :)

LocDog skrev:
S80 T6....på med två större tubos, chip och diskret system så har man en sleeper av klass.

Skön att åka i och det går att spätta på bra med fyrhjulsdriften på vintern :)
275hk original känns redan där fullt tillräckligt :tummenupp

Tyvärr är den handikappanpassad original (dvs. automat), men fett är det med dubbelturbo :D

Skulle hellre satsa på 2,5T, det skjuter på riktigt bra med den också...

Varför ska du absolut välja mellan de sämsta i klassen?

Audi a4 eller mb c-klasse så det blir nån jävla ordning..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg