vilken bil, s60/320 touring

Wesslan skrev:
Kan ju köpa en 4wd s60 :)
Släng på sportbaketet så blir den fin :tummenupp

Då är vi plötsligen uppe i pengar för en 328 - 330 istället...

Tror du får mycket mer körglädje i en BMW än en Volvo. Även om S60n är en vädligt trevlig bil, men den luktar väldigt mycket BMW-kopia när man kör den... fast det driver i fel ände....

EBS skrev:
Då är vi plötsligen uppe i pengar för en 328 - 330 istället...

Tror du får mycket mer körglädje i en BMW än en Volvo. Även om S60n är en vädligt trevlig bil, men den luktar väldigt mycket BMW-kopia när man kör den... fast det driver i fel ände....

Ville bara vara duktig om informera om att det finns AWD (förutom s60R)

Men du kan ju få en 2.4T Awd för 160k (02) eller nåt och det är ju inte mycket mer än vad en 04 med framhjulsdrift kostar men årsmodellen kanske är viktig. 328an försvann väl -00 om jag inte minns fel så den går väl garanterat bort. Men visst, fick jag välja mellan s60 awd och en 330 som man kan få för samma pengar så skulle det bli 330. Tror faktiskt inte att volvos AWD är speciellt rolig, tacka vet jag Subaru, konstant 50/50 drivning :yoparty

Edit: Förstår dock inte vad du menar med att det luktar BMW kopia? Tycker inte det är mycket som är lika på en s60 och BMW. Vad tänker du på?

Last edited:
Jag hade en S60 2,4t i tre år och måste säga att den är en rätt trevlig bil, visst den är inte den roligaste som finns. Men innan jag köpte den så provade jag 320n, tyckte att den va en förbaskat trevlig bil men fick mer bil för pengarna med volvon, starkare, mer utrustning, skönare och det till ett lägre pris. Men nackdelen med volvon va att alla jäkla tjejer jag träffade trodde jag hade familj eftersom jag va så ansvarsfull att jag hade volvo... Så jag bytte bil, till en S40 :huvet Men fick ju tag på en tjej till slut, även om hon trodde jag hade familj o skit pga bilfan... så är du singel, välj BMWn.. men är ju klart.. skaffar du kombin så är det familjevarning...
Nej klockan är sent o jag svammlar..

Last edited:
Wesslan skrev:
Ville bara vara duktig om informera om att det finns AWD (förutom s60R)

Men du kan ju få en 2.4T Awd för 160k (02) eller nåt och det är ju inte mycket mer än vad en 04 med framhjulsdrift kostar men årsmodellen kanske är viktig. 328an försvann väl -00 om jag inte minns fel så den går väl garanterat bort. Men visst, fick jag välja mellan s60 awd och en 330 som man kan få för samma pengar så skulle det bli 330. Tror faktiskt inte att volvos AWD är speciellt rolig, tacka vet jag Subaru, konstant 50/50 drivning :yoparty

Edit: Förstår dock inte vad du menar med att det luktar BMW kopia? Tycker inte det är mycket som är lika på en s60 och BMW. Vad tänker du på?

Det va mest körställning och så som jag tyckte va BMW-kopia. BMW har alltid haft ganska högt monterad växelspak och fet mittkonsoll, något volvo inte har haft. Men nu till S60n så satt den feta konsollen där. Nu har jag inte kört några 100 mils etapper med en S60 så jag ska väl egentligen inte uttala mig men dom 20 minutrarna som jag faktiskt körde så fick jag den känslan.

Wesslan skrev:
Kan ju köpa en 4wd s60 :)
Släng på sportbaketet så blir den fin :tummenupp

S60R har fyrhjulsdrift :tummenupp

Paradoxy skrev:
Kebab ska ätas, inte köras.

S60R är tokfräck!
Den röda är en vanlig R och den blåa är en pimpad "Evolve"

red lady är inte precis vanlig :rolleyes:

den har kjolpaket :tummenupp

har för mej att evolve håller på att bygga på en T5:a också som ska vara ''smått'' trimmad :tungan

jag bara väntar på att dom ska ge ut en s40 (gammal modellen) i R version med AWD och T5 motorn :banana

Rosell skrev:
Mest för att jag är fast vid Volvo och det är bra bilar.... jag skulle faktiskt hellre kollat mer på S80 då S60 är en trång "liten" jäkla bil. Trots att den är ganska stor upplevs den av mig iaf som liten de gånger jag har kört S60....

Bagageutrymmet i S80n är dubbelt så stort och även baksätet är bra mycket rymligare. S80isarna är också bättre utrustade ofta.

My 2 Cents... mvh Anders
S80 T6....på med två större tubos, chip och diskret system så har man en sleeper av klass.

Skön att åka i och det går att spätta på bra med fyrhjulsdriften på vintern :)
275hk original känns redan där fullt tillräckligt :tummenupp

H4 skrev:
Förstår inte ens hur man kan jämföra en så fin bil med Volvo. Det är ju dödsstraff på något sådant.

Hur kan man jämföra nåt så fint som kebab med en BMW? :)

Kan vi inte komma överens att endast de med åtminstone åldern för B-körkort får uttala sig?

Klabbe85 skrev:
Hur kan man jämföra nåt så fint som kebab med en BMW? :)

Ja du, undrar varför kebabgrabbarna kör Bmw?

Undra varför 3 serien är så jävla populär? Finns ju lika många Beemers som Volvosar och vi bor i Sverige :kocko

H4 skrev:
Ja du, undrar varför kebabgrabbarna kör Bmw?

Kebabgrabbarna kör E36 på sin höjd.
För övrigt har du en del kebabgrejer på din profilbild. :)

Bifogat

• delete kwack4.JPG
    delete kwack4.JPG
    42 KB · Visningar: 99
Markus skrev:
Kebabgrabbarna kör E36 på sin höjd.
För övrigt har du en del kebabgrejer på din profilbild. :)

Bokhyllan är kebab, det vet jag. Mattorna också.

Men det värsta är att jag köpte hojen av en svensk krapp. Hojen har jag inte ens rört.

Då blev det väl genast annorlunda, eller?

LocDog skrev:
S80 T6....på med två större tubos, chip och diskret system så har man en sleeper av klass.

Inte tillräckligt för att åka ifrån en helt standard Bmw E36 328 -98.

Last edited:
Den tråkigaste BMW'n jag kört (316ti -96) var fortfarande roligare än den "roligaste" volvo jag kört (S40 2,4 -05).
Ja, volvon hade MYCKET mer effekt, men jämför en trimmad HD på 150hk med en ducce monster 600 så förstår ni kanske vad jag menar?

H4 skrev:
Inte tillräckligt för att åka ifrån en helt standard Bmw E36 328 -98.

Original gör volvon 0-100 på 7.2 och är spärrad vid 250km/h.
Bmw 328 - 98 gör 0-100 på 7.3 och toppar 236km/h.

LocDog skrev:

S80 T6 (272hk) har inte gjorts med fyrhjulsdrift såvitt jag vet. Det är 2.5t som gick att få som awd.

Samma sak med S60, går inte att få en T5 med awd utan bara 2.4t och 2.5t.
Antar att S60 T5 skulle bli för lik S60R om man kunde få den med awd. Skulle bara skilja 40hk.

Last edited:
Wesslan skrev:
Original gör volvon 0-100 på 7.2 och är spärrad vid 250km/h.
Bmw 328 - 98 gör 0-100 på 7.3 och toppar 236km/h.

S80 T6 (272hk) har inte gjorts med fyrhjulsdrift såvitt jag vet. Det är 2.5t som gick att få som awd.

Samma sak med S60, går inte att få en T5 med awd utan bara 2.4t och 2.5t.
Antar att S60 T5 skulle bli för lik S60R om man kunde få den med awd. Skulle bara skilja 40hk.

Bmw 328:or klockar under 7 sek på riktigt, och jag förstår att du har svårt att tro att en 328 åkte ifrån en T6:a. Det har nästan alla. Men jag såg det med egna ögon och det är väl det som räknas.

Och ja, han gasade. T6:an har ju automat så han kunde inte ha missat vid växlingarna. Förresten så var det ett motorvägsrejs, 100-210 ungefär.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg